Skip to main content
Vraag

zelfbeschadiging

• August 17, 2025
  • 9 reacties
  • 158 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi ik ben een meisje van 16 jaar vanaf mijn 12e heb k al ZM in me hoofd door alles wat er gebeurt is en gebeurt op mijn 13e ben ik begonnen met sh omdat ik dacht dan gaan mijn gedachtes ergens anders heen dat was ook zo maar wel heel eventjes en niet lang ofz en toen ben ik begonnen met blowen en sh is verschillende manieren welke ga ik nie zeggen wil mensen niet tips geven ofz maar nu wil ik van dit alles af maar het lukt me niet omdat het leven is voor mij nog te zwaar ik woon op een groep mensen gaan en komen word iedere keer van groep naar groep gedumpt omdat ze me niet aan kunnen vanwege me problematiek enz iedere keer nieuwe school onzeker heden etc dus t is voor mij nog veel te zwaar en k krijg tips van 1 begleiding waarmee k praat want met de rest praat ik niet naar zij zegt muziek luisteren maar op dat moment denk ik niet aan muziek luisteren op dat moment denk ik k moet er alles aan doen om er niet meer te zijn zegmaar en tha mijn vraag is dus hebben jullie tips of iets wat kan helpen? 

9 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 17, 2025

Heyy wat vervelend. Misschien helpt het om 113 te bellen? Ze proberen altijd goed naar je te luisteren en wellicht kunnen ze met je meedenken over een oplossing. Veel sterkte in ieder geval.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 17, 2025

Al meerdere keren geprobeerd maar dan denk k zo van dat k aandacht zoek tereijl da s nie zo mr ja 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 17, 2025

Ik heb nog nooit naar 113 gebeld, maar ik denk niet dat ze zo over je denken. Volgens mij zijn die mensen getraind om om te gaan met mensen met zm gedachtes en andere problemen. Of ander praat met iemand anders die er verstand van heeft. Je kan ook naar de kindertelefoon bellen voor hulp

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 17, 2025

Hey

Ik herken jouw situatie. Zelf denk ik nog soms aan sh en zm doordat mijn leven best wel lastig is, maar gelukkig nu al minder en wat mij geholpen heeft is om niet aan te denken en ik weet dat het heel lastig kan zijn om van die intrusive thoughts af te gaan, maar je kan proberen om bijvoorbeeld iets leuks te doen of een nieuwe hobby vinden. Ik zelf begon met tekenen en boeken lezen en ik vind deze dingen heel leuk en wat je ook kunt doen is om het aan je ouders te vertellen en het kan heel erg lastig zijn en je hoeft het ook niet te doen als je zich niet oké voelt om het aan hun te vertellen, maar het kan zeker helpen. Een psycholoog zou je ook kunnen helpen dan moet je wel het aan je ouders  vertellen.

Ik hoop dat het iets geholpen heeft :)

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 17, 2025

Ik ben al in behandeling want k zit op een behandel groep helaas

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 17, 2025

Ah ok, en dat helpt niet?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 17, 2025

Wat erg Wat je allemaal al mee gemaakt hebt .

Maar doe het niet er moet nu eindelijk goeie hulp krijgen en dan gaat jou leven en wereldje weer mooie bloemen komen. 

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 18, 2025

Hoi  Madeliefmeisje,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen! 

Veel sterkte!

Ab W (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 22, 2025

Hmm idkk