Vraag

Zelfbeschadeging

  • 9 August 2018
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sinds januari dit jaar een probleem, ik snijd mezelf. Het begon heel zachtjes dat het nog niet bloeden. Maar het is steeds erger geworden, het komt denk ik door de stress die ik heb. Waarom ik zoveel stress heb, geen idee. Maar ik heb het wel. Iedere keer als ik het doe weet ik dat ik het niet moet doen en achteraf heb ik natuurlijk spijt. Maar op het moment zelf denk ik, waarom zou het slecht zijn. Al hoewel ik natuurlijk wel weet dat het slecht is. Ik ben pas voor ongeveer een week gestopt. Maar die week heb ik iedere dag meerdere keren gehuild. Dus dat voelt ook niet helemaal lekker. Ik weet wel dat ik moet stoppen, alleen ik weet niet hoe. Ik heb het trouwens verteld tegen mijn ouders en heb al met een dokter gepraat. Heeft iemand tips, of weet iemand hoe ik mezelf kan beheersen?

6 reacties

Hey
Ik denk dat je al op de goede weg bent door naar de dokter te gaan en aan het ouders te vertellen.
Natuurlijk is het niet fijn dat je moet huilen als je stopt maar als je volhoudt te stoppen gaat dat vanzelf ook weer over.
Ga zo door en dan ben je er vast weer snel van af.
Jonah
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Knap dat je gedurft hebt je verhaal te doen en hulp te zoeken. Ook erg goed dat je jezelf een week onder bedwang hebt kunnen houden. Om het makkelijker te maken om jezelf ervan te weerhouden is het slim een andere ‘verslaving’ te vinden. Je gaat bijvoorbeeld een halfuurtje wandelen of fietsen wanneer die drang erg op komt zetten. Of je gaat een boek lezen. Je kan zelfs een appel pakken en daarin gaan knijpen of prikken. Werkelijk alles kan. Probeer iets te vinden waar jij die piek in kwijt kan raken zodat je jezelf niet beschadigd. Het kan dus alles zijn, ook iets anders dan bovenstaande suggesties.
Ga schrijven in een boekje! Dat helpt erg heb ik zelf ervaren! Of praat met je vertrouwingspersoon tis echt lekker om met iemand te praten en alles eruit te gooien!
Knap dat je het al een week hebt volgehouden!! Nog even doorzetten!
you go girl 💗
hey,

ik las je andere topic en daar stond dat je weer had gesneden, om niet off topic te gaan reageer ik dus hier even.

weten er mensen dat je opnieuw bent begonnen met snijden? want je heb het al eerder verteld, misschien helpt het om weer even je verhaal kwijt te kunnen bij deze mensen.

ik weet natuurlijk niet of je hierover wilt praten maar ik laat maar even een reactie achter
Mensen weten het denk ik niet nee, en met mensen praten helpt denk ik ook niet echt aangezien ik niet echt een praatmens ben. Ik heb ook het gevoel dat niemand me echt begrijpt en dat mensen niet inzien dat het een verslaving is. Dit is dus de reden dat ik het liever gewoon voor mezelf houdt.
hey,

ik denk dat met iemand praten juist wel kan helpen, diegene kan jou tips of alternatieve geven, je in de gaten houden en nog wat dingen met je doen zodat je van het snijden afkomt.

daarnaast lijkt het me handig dat iemand je helpt van een verslaving af te komen, alleen zoiets doen is namelijk heel moeilijk...

Reageer