Skip to main content
Vraag

Zb/sh neiging

• May 10, 2025
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ehh. Ik ben over 4 dagen een half jaar clean, maar ik heb nu en de afgelopen dagen weer heel erg de neiging om het te doen, omdat ik bij m’n moeder weer ben (1 weekend in de 2 weken) en omdat ik een paar films heb gekeken waar dat uit het niets in zat waardoor ik getriggerd werd. Heeft iemand tips? Want ik zie veel dingen van zoek afleiding maar zelfs dan denk ik er de hele tijd aan nu.

3 reacties

L.T
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 10, 2025

Hey, ik hoop heel erg dat dit helpt, maar probeer gewoon niet alleen te zijn. je kan bijv in de woonkamer gaan zitten of als je alleen thuis bent ergens gaan wandelen ofzo.

succes en super veel liefss van mij

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 11, 2025

Hai hai, ik had een vriendin die dit deed maar ik heb haar erg geholpen en ik hoop jou ook. Probeer jezelf af te leiden. Ga iets leuks doen met vrienden of vriendinnen, bak iets maakt niet uit wat. Mijn tip is vooral om zoveel mogelijk in het bijzijn van vrienden en familie te blijven 

Hoop dat dit help! (Trouwens gefeliciteerd met een half jaar clean 🥳)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Wow ​@Mary22, wat knap dat je bijna een half jaar clean bent! Het is heel begrijpelijk dat je nu weer veel last hebt van de drang, vooral omdat je bij je moeder bent en door de films die je hebt gezien. Het kan echt moeilijk zijn om hiermee om te gaan, maar hier zijn een paar tips die je kunnen helpen: probeer iets te doen waar je blij van wordt, zoals een hobby, een serie kijken of wandelen; praat met iemand die je vertrouwt over hoe je je voelt; doe ademhalingsoefeningen of mindfulness om rust in je hoofd te krijgen; schrijf je gevoelens van je af in een dagboek; vermijd voorlopig dingen die je triggeren, zoals die films; en wees vooral lief voor jezelf, want het is oké om het zwaar te hebben. Als het echt te veel wordt, zoek dan professionele hulp. Je hebt al zo’n prestatie geleverd, blijf goed voor jezelf zorgen!

xx liefs Wolf 🐺