wiet verslaving

  • 4 June 2017
  • 2 reacties
  • 400 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

ik rook ongeveer 5jointjes of meer per dag ik woon op een groep en er is altijd tegen me gezegt je gaat verslaaft worden maar ik besef
nu pas dat ik echt verslaaft ben ik steel mijn geld of deal in andere drugs om aan me wiet tekomen ik blow elke week en kan nergens anders aan denken mijn motivatie in alles is weg en als blow ben ik meestal later dan altijd thuis ik heb al veel problemen gehad ik blow al 2 jaar laaste jaar vollop vanwege teveel problemen maar ik moest van deze week eerlijk opschrijven hoeveel ik had geblowt en ik kwam op 5 dagen 25 jointjes ... ik ben echt bang voor dat gesprek ik denk dat in dat gesprek de realiteit weer terug komt en weer gezegt dat ik ben verslaaft
ik wil der denkik wel wat aan doen maar ik kan nergens anders aan denken dan wiet wanneer ik het weer kan halen hoe ik aan dat geld kom enz enz ik ben 16 pas altijd zeggen ze je hebt een heel leven voor je maar verslaaft leven is gwn fuckt up behalve als je je drug weer hebt .

2 reacties

Verslaafd zijn wil je echt niet. Zoek hulp, praat met iemand. Als je afkickt, doe je het voor jezelf.
Voordelen: Minder kans op longkanker, meer geld te besteden, betere concentratie. Ik kan nog wel even doorgaan.
Gewoon je schouders eronder zetten en doen, is mij ook gelukt.

Aan wiet verslaafd raken is erg moeilijk, maar dat hangt er van af wat je precies neemt en hoe. Van enkel pure wiet kun je niet lichamelijk verslaafd raken, alleen geestelijk, en zelfs dat is moeilijk te worden. Lichamelijk verslaafd zijn houdt geloof ik in dat je bijeffecten krijgt als je stopt, zoals bijvoorbeeld met tabak roken of alcohol.

Wiet met tabak nemen raad ik sterk af. In tabak zit *altijd* nicotine van nature, en soms extra toegevoegd (bij de standaard sigaret bijvoorbeeld) en dat is een enorm verslavende stof waarvan afkicken erg moeilijk is. Nicotine is ook waarom sigaretten zo verslavend zijn.

Als je graag wiet wilt blijven doen kan dat het beste zonder tabak, en met een verdamper/vaporizer. Zoek maar op "dry herb vaporizer” en dan kom je echt wel ergens. Ze kosten tussen de 20 euro en 1000 euro :p

Een vaporizer geeft dezelfde soort effecten als roken, maar i.p.v. dat de wiet verbrandt wordt, worden de actieve stoffen (o.a. THC waarvan je high wordt) verdampt. Er komen dus geen/minder schadelijke stoffen in je longen terecht!!

Veel succes en plezier,

CartoonTrash

Reageer