Wat zijn jullie ervaringen met wiet

  • 29 August 2023
  • 9 reacties
  • 360 Bekeken

Badge

Heyy, ik ben een jongen van 16 en ik wil het hebben over wiet. Ik ben op mijn 13de begonnen met smoken en heb eigenlijk vanaf het begin al zo goed als non stop gesmoked. (ik weet het is niet goed maarja)

Echt letterlijk iedereen die ik ken weet ervan en het is een soort van wie ik ben geworden "een typische stoner" zelfs mijn familie ziet me zo.

Niet iedereen is het  er mee eens maar ik heb het gevoel dat 't mij echt helpt, ik heb namelijk al aardig lang ptss, slaapproblemen en wat andere psychische problemen. Vanaf dat ik smoke heb ik daar amper en soms zelfs geen last van.

Dus ik wil vragen: wat zijn jullie ervaringen met wiet?


9 reacties

Reputatie 2

Heyhey, 

Ik heb een tijdje dagelijks wiet gerookt. Dit vooral omdat ik door wiet heel makkelijk in slaap viel. Ik hoefde mij nergens zorgen over te maken en kon de volgende dag weer aan de slag, zonder moe te zijn. 

Wiet heeft mij echt heel erg geholpen om veel van mijn eigen problemen te vermijden. Hierdoor leek het voor mij alsof alles beter ging, terwijl ik eigenlijk alles aan het ontlopen was. 

 

Op een gegeven moment ervaarde ik een enorme bad trip waardoor ik niet meer uit huis wilde, hierna heb ik een nog alleen maar ene klein aantal keren gesmoked. 

 

Mijn ervaring met wiet in het begin is dus positief, het hielp mij mijn eigen dagenlijksleven op te houden. Maar als ik je een tip mag meegeven, op lange termijn maak je jezelf er alleen maar mee kapot.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Anoniemegast001, als ik jou was zou ik stoppen met smoken!

Misschien geeft het wel een goed gevoel maar het is echt heel schadelijk en als je al vroeg dood wil moet je zo door gaan! Ik zelf zou ook echt niet willen smoken, vapen, dat soort dingen.

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben het met @Monkeyboy69  eens. Gewoon nooit aan beginnen. Waarom zou je ook. Het hoeft niet en is alleen maar slecht en duur. 

Tover xx

Reputatie 2
Badge

Yo 

Ik blowde eerst ook best veel om dezelfde reden.

Sinds ik ben gestopt zit ik zelf steeds beter in me vel waardoor ik me ook weer veel beter kan concentreren enz. Dus als ik jou was zou ik gewoon steeds iets minder roken en ook steeds iets minder sterk waardoor je uiteindelijk nog maar 1x in de 2 weken blowt ofz.

Suc6 

Reputatie 5
Badge +1

Hey @Anoniemegast001 

Ik heb zelf ook PTSS, maar ben verder niet verslaafd. Mensen die verslaafd zijn, denken vaak dat het hun helpt, maar het zorgt eigenlijk alleen maar voor problemen op de langere termijn. Ik zou dus stoppen als ik jou was. Dat kan best lastig zijn, maar ik zou doen wat @Anonieme_persoon ook al zegt (afbouwen).

JoeJoe

Badge

Bedankt voor de reacties allemaal! 

Reputatie 1
Badge

ben zelf 13 en me eerste jonko op 12 jarige leeftijd gedaan met een vriend die het zowat elke dag deed toen was ik goed bad gegaan en smokte ik niet meer tot ik 13 werd ik begon met smoken door wat problemen en sindsdien gaat het hartstikke goed ik ben ervan mening dat het op korte termijn helpt en op lange termijn het je kapot maakt ik smoke 2-3x perweek atm omdat ik het oom niet overdreven veel wil doen

Badge

Ik vind het eigenlijk eng dat je zo lang gebruikt en toch zo slecht ingelicht bent, Wiet helpt niet met problemen, het onderdrukt het. Ik heb zelf ook ptss, wiet leek ooit een oplossing maar zodra ik stopte had ik weer angst, en slaapte ook weer slecht. wiet helpt misschien met in slaap komen maar de qualiteit van je slaap gaat ook drastische naar beneden. het lijkt allemaal heel leuk eerst, maar word snel troebel tussen wat er echt gaande is. En wat ben je anders van plan, elke dag tot je dood blowen??

Ik wens je veel succes en sterkte! je kan het aan ik geloof het.

Badge

hoi @Anoniemegast001 sowieso is het gebruik van wiet verboden onder de 18 jaar en dat is niet voor een reden omdat het allemaal gevaren met zich meebrengt zelf ben ik ook geen voorstander van wiet want zoals hierboven al een beetje vertelt word gebruik je het meestal om je problemen te onderdrukken dit is natuurlijk in realiteit niet tedoen want eenmaal als je niet meer onder invloed bent zijn deze problemen er gewoon weer

zelf raad ik je dus sterk af om aan wiet te beginnen

 

ik hoop dat je wat aan deze dingen hebt

 

Groetjes Blitzman.

Reageer