Skip to main content

Wat vinden jullie van roken/vapen? + Vragenlijst🚬

• January 13, 2026
  • 27 reacties
  • 503 Bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

jan met de koekepan
Forum|alt.badge.img

Hallo mensen!

Een beetje en onoriginele vraag, maar wat vinden jullie van roken en vapen? Ik ken best wel wat mensen van mijn leeftijd die roken, en het is natuurlijk superslecht en superongezond, maar ik begrijp het wel. Ik vind het er eerlijk gezegd altijd wel heel cool uitzien, en ik denk dat als het niet zo schadelijk zou zijn ik wel zou roken. Maar hoe staan jullie hierin?

Ik heb ook een kleine vragenlijst gemaakt!

1. Hoe oud ben je 13
  2. Heb je vrienden of kennissen die roken of vapen? ja veel vrienden en familie
  3. Heb je ooit gerookt? ja nu nog
  4. Zo ja, hoe was dat? eerste keer smerig maar nu onspannend
  5. Zo nee, ben je van plan om ooit een sigaret of vape te proberen? rook al
  6. Zo ja, hoe was dat? nvt
  7. Rook je regelmatig? ja pakje per week ongeveer
  8. Zo ja, waarom? helpt om mijn stress weg te halen
  9. Vape je regelmatig?  nee
  10. Zo ja, waarom? nvt
  11. Zo ja, gebruik je ook wel eens vapes met smaakjes (ook al is het illegaal)? nee maar alle smaakjes zijn toch illegaal behalve de tabak smaak
  12. Ben je gestopt met roken of vapen? nee
  13. Zo ja, hoe ging dat? nvt

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 30, 2026

Hallo mensen!

Een beetje en onoriginele vraag, maar wat vinden jullie van roken en vapen? Ik ken best wel wat mensen van mijn leeftijd die roken, en het is natuurlijk superslecht en superongezond, maar ik begrijp het wel. Ik vind het er eerlijk gezegd altijd wel heel cool uitzien, en ik denk dat als het niet zo schadelijk zou zijn ik wel zou roken. Maar hoe staan jullie hierin? 
ik snap dat mensen dit doen. Ik vape zelf wel en vind het niet al te goed voor mezelf maar het is wel een uitlaatklep voor mij en andere om mij heen. ​​​​​​ik vind het er wel gaaf uitzien altijd! 

Ik heb ook een kleine vragenlijst gemaakt!

1. Hoe oud ben je 14 
  2. Heb je vrienden of kennissen die roken of vapen? Genoeg 
  3. Heb je ooit gerookt? Ja 
  4. Zo ja, hoe was dat? Eerst spannend maar daarna niet meer 
  5. Zo nee, ben je van plan om ooit een sigaret of vape te proberen? Ja 
  6. Heb je ooit gevaped? Ja 
  7. Zo ja, hoe was dat? Niet zo spannend als roken maar wel leuk eigenlijk 
  8. Rook je regelmatig? Nee 
  9. Zo ja, waarom? x
  10. Vape je regelmatig? Ja 
  11. Zo ja, waarom? Het is een soortvan stress verlagend voor me, en met vrienden is het wel gezellig 
  12. Zo ja, gebruik je ook wel eens vapes met smaakjes (ook al is het illegaal)? Ja 
  13. Ben je gestopt met roken of vapen? Ik kan er zo mee stoppen en heb het ook wel voor een maand gedaan 
  14. Zo ja, hoe ging dat? Best wel prima eigenlijk soms had ik er wel zinin maar eigenlijk verder geen klachten gehad