wat vinden jullie van mensen die roken?

  • 15 January 2013
  • 35 reacties
  • 1836 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
wat vinden jullie van mensen die roken?
XX

35 reacties

Moeten ze zelf weten. Ben zelf al een tijdje gestopt
Zelf zou ik er nooit aan beginnen. Voor je het weet ben je er aan verslaafd.

Verder kost het veel geld om het te gebruiken en daarna nog veel meer aan kosten om de gezondheidsproblemen die je door roken kunt krijgen te betalen.
En het erge is dat ik, als niet-roker daar ook aan mee moet betalen.

Ook is het niet lekker om met een jongen of meisje die rookt, te tongen. Das net alsof je je tong in een asbak steekt en daar houd ik niet van
Reputatie 3
Badge +3
Ik vind het niet zo heel groot probleem. Ik heb zelf ook 1 jaar gerookt en er kwamen wel wat voordelen bij kijken.

1 daarvan is dat je bijvoorbeeld de rookgeur niet meer ruikt. Dus als je naast iemand zit die rookt, dan ruik je dat niet. Dat was wel een mooi iets.

En ja je kan er ziek van worden en kanker krijgen en zelfs dood uiteindelijk eraan gaan, maar dat zie ik dan weer als iets mooi. Ik wil snel dood dus.

En het kost best wat. Maar ja ik deed met 1 pakje van 20st 2 maanden. Dat is dan best goedkoop nog. Zo'n pakje kost €6,40 dus. Groot pakje kost iets van €10,- en dat voor 2/3 maanden?

Ik raad het overigens verder niemand aan. Je kan er heel misselijk en duizelig van worden. En als je echt verslaafd ben dan kost het je behoorlijk wat een collega van mij rookt ook. En die betaald per maand iets van €200,-. Nou rookt hij ook +/- 1 pakje van 20st per dag. Maar toch.

En als je toch wilt roken? Rook dan buiten, dan blijft de geur van rook niet zolang houden en koop smintjes of iets anders voor je adem. Want mensen die niet roken zullen over hun nek gaan door jouw adem haha.

^
Future
Badge +5
[.....]

Verder kost het veel geld om het te gebruiken en daarna nog veel meer aan kosten om de gezondheidsproblemen die je door roken kunt krijgen te betalen.
En het erge is dat ik, als niet-roker daar ook aan mee moet betalen.
[.....]

Dat klopt, maar rokers betalen weer mee aan de medische kosten van blessures van sporters. En de medische kosten van mensen die te dik zijn, die te veel drinken of tandarts kosten van mensen die hun tanden niet goed poetsen.

Er is een mogelijkheid om geen zorgverzekering te hoeven hebben: dan betaal je helemaal niks voor een ander. Je betaalt dan alleen de kosten van je eigen medische zorg. Je bent dan "gewetensbezwaarde" en je betaalt gewoon zelf bijvoorbeeld voor een bezoekje aan de huisarts...
Hoi,

Hele flauwe theorie:
Als je rookt is de kans op een korter leven groter. Dit betekent dat je wel door je hele leven te werken in loondienst je pensioen hebt betaald, maar dat je 'm nooit komt ophalen. Zo leveren rokers weer wat in...

Ik snap dat het vroeger normaal en stoer was, dus dat mensen nog roken omdat ze verslaafd zijn. Echter vind ik het wel een beetje stom om nu te beginnen, met alles wat we inmiddels weten.

Dat rokers als ketters worden behandeld vind ik wel een beetje overdreven. Ja, ik vind het ook stinken, maar dat er nog brandstofauto's rondrijden is denk ik iets belangrijker.
Daar is helemaal geen taboe op, en ik vind dat dat er wel moet komen.

Groetjes,
Advocaat van de duivel 😉
@Spr1ng ,

ja, ik weet het, dat heet toch solidariteitsprincipe ofzo, dus dat iedereen voor iedereen soort van (mee)betaalt, zonder dat je het allemaal zelf gebruikt. Anders zou alles per persoon ook onbetaalbaar worden.
Maar roken is nou niet iets dat je overkomt, het is een keuze waarvan tegenwoordig de mogelijke gevolgen wel bekend zijn. Net zo als de gevolgen van te veel drinken en te veel eten etc.

Van dat “gewetensbezwaarde” wist ik niet, dus dank je wel voor de info.

Btw ik ben nu niet gelijk van plan om bezwaar te maken hoor, maar ik vind het wel onverstandig om te gaan roken. Just saying.

Groetjes,
M&M’s
hey,

ik heb er een gemengde mening over.

het is de persoons eigen keuze dus het boeit me niet heel erg. toch raad ik het af vanwege gezondheid en dergelijke. daarnaast heb ik wel een haat aan mensen die gaan roken in kleine ruimtes waar andere bij zijn waardoor wij er ook last van hebbe.
Hey,

ik vind zelf roken erg slecht, het is slecht voor je gezondheid en zonde van je geld.

Maar als die persoon het fijn vind en andere geen last van hebben, heb ik er geen problemen mee. Het is hun eigen keuze en als zij het graag willen doen moeten ze het lekker doen.


Groetjes,
DOM
Ik zal even enkele dingen hier en daar vandaan plukken:

"Er is een mogelijkheid om geen zorgverzekering te hoeven hebben"
Als ik mij niet vergis is iedereen verplicht om een basispremie af te sluiten, waar dat dus ook onder valt.
Dat niet doen is mogelijk strafbaar.


" Dit betekent dat je wel door je hele leven te werken in loondienst je pensioen hebt betaald, maar dat je 'm nooit komt ophalen. Zo leveren rokers weer wat in..."
Nouja, iedereen betaalt sowieso voor de AOW, dus dat is al een ding.
Daarnaast verdwijnt dat pensioenpotje simpelweg als je komt te overlijden. Andere burgers zien daar niets van terug.


"Maar roken is nou niet iets dat je overkomt, het is een keuze waarvan tegenwoordig de mogelijke gevolgen wel bekend zijn."
Hoewel het natuurlijk een keuze is, stap je wel het grijze gebied binnen zodra je of mentaal of fysiek verslaafd bent. Kun je dan nog die keuze nemen?

Reageer