afgelopen dinsdag (30-1-24) kreeg ik een peukje aangeboden van een vriend van me. Er was niemand thuis en kon ik dus zonder verwarring van familie mijn jas buiten laten luchten. dus toen heb ik voor het eerst gerookt. (Ik ben 14 jaar oud). Toen die dag erna op woensdag (31-1-24) kreeg ik er nog een aangeboden, ik dacht dat er niemand thuis was en nam hem alweer aan. Maar het bleek dat mijn broer thuis was, volgens mij merkte hij niks.
vandaag (vrijdag, 2-2-24) ging ik voor school iets leuks doen en ging ik met mijn oude klas naar de appie (deze klas zit op het VWO en ik moest afzakken naar HAVO). Een oude vriendin van me uit die klas heeft in de zomervakantie met een jongen gekregen, die jongen heeft best een slechte invloed op haar. Ik kwam erachter dat zij rookte en zij vroeg aan mij of ik meeging, ik heb toen afgewezen.
nadat wij uit de appie kwamen stak ik de sigaret op die ik eerder die ochtend gekregen had. Toen ik m’n eerste trekje nog niet eens gehad had hoorde ik iemand: “hallo meneer” zeggen. Ik keek naar links en zag mijn Engels docent. Zoals je je een beetje voor je kan zien schrok ik me de tering en zei hij tegen mij;” wat ben jij nou aan het doen?”. Ik zei meteen dat ik hem van een vriend gekregen had, wat in dit geval ook echt waar is.
Ik ben bang dat hij dit tegen de teamleider of mijn mentor verteld. En ik weet ook totaal niet wat ik er nu aan kan doen.