Skip to main content

waarom roken mensen

• December 19, 2025
  • 7 reacties
  • 185 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Ik kan er zo niet tegen als mensen roken. Het is echt smerig en ik wordt kotsmisselijk als ik het ruik🤮. En het iedde wat er in je lijf gebeurt met roken, iewww 😖.

Het liefste zou ik iedereen die rookt willen vermoorden. Want als je rookt heb je gewoon geen respect voor je wereld. Er zijn mensen en dieren die het ongelooflijk zwaar hebben of in oorlog leven. En waar geven ze hun geld aan uit? Dat soort rookshit.

Ze kunnen hun geld beter aan goede doelen geven. Dus daarom vind ik dat ze geen respect hebben voor hun medewereld. Ik word hier soms echt boos van en echt ik word er zo moordlustig van . Natuurlijk kan het nooit, maar ik denk het gewoon.(Als je dit leest en je rookt, sorry, ik hoop dat ik je heb om gedacht om te stoppen ^⁠_⁠^)

Wat vinden jullie van roken? 

7 reacties

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 19, 2025

Ik ben zelf ook heel erg tegen roken, maar ik begrijp wel enigzins waarom mensen het doen:

1. Het kán op zich soms wel lekker ruiken
  2. Het kan er best wel cool uitzien

Nou voor de duidelijkheid, ga nooit roken, het is dé dodelijkste uitvinding ooit (wetenschappelijk gezien)! Maar even om het beter te begrijpen toch deze uitleg.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 19, 2025

Hey, ik vind het ook ontzettend ranzig. En eng ook, ik zou niet durven om opzettelijk gif in te ademen.  We krijgen zo al genoeg twijfelachtige nano dingen in ons lijf. Dan ook nog met opzet extra een boel gore verbrandings resten in je longen te laten neerslaan lijkt me een zeer slecht plan. Van heel grote afstand kan een sigaar of pijp nog wel lekker ruiken. Met nadruk op afstand 😉

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 23, 2025

Helemaal eens met ​@Tover01  ik begrijp ook totaal niet wat er stoer is aan een gifwolk in en uit je mond waarvan  meer dan de helft in je nu nog gezonde lichaam achter blijft. Het is een stom gezicht dat geblaas en het is ontzettend ongezond.  En ik kan mijn geld wel leuker en nuttiger besteden. 

Groetjes liefs Tartan X

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 23, 2025

Om nog terug te komen op mijn eerdere reactie, ik was laatst met een groep kennissen die rookten (14 jaar!), en ik vroeg één van hun waarom hij rookte. Hij antwoordde dat het hem hielp met ontstressen enzo, “en het is niet goed voor je, maar ja...”

ik_kan_geen_nickname_bedenken
Forum|alt.badge.img+3

Ik snap dat je roken vies vind en van alles maar om nou echt moordgevoelens hiervan te krijgen vind ik echt enorm overdreven. Men weet echt wel dat roken slecht voor je is. Daarnaast vind ik jouw medeleven standpunt onzin. Als dat echt een van je belangen zou zijn dan zou je mensen met overgewicht ook haten of mensen die merkkleding kopen. Puur omdat iemand anders het harder nodig heeft. Dan zou dat dus voor al die gevallen moeten tellen. Beetje raar dus dat dit voor jou alleen voor roken geldt.

Daarnaast kan je toch ook gewoon omgaan met mensen die niet roken, heb je er ook geen last van. Laat die mensen gewoon roken. Ze merken vanzelf wel als ze long kanker krijgen. Ze zijn niet dom ofzo.

• Net nieuw
  • January 1, 2026

Ik snap dat je roken vies vind ruiken proeven ik heb ook respect voor je mening, maar er zijn mensen die roken omdat ze nare dingen hebben meegemaakt of omdat ze het leuk vinden of zo iets.

Maar om te zeggen dat je ze wilt vermoorden is wel heel luguber het is hun eigen keuze . ik rook en vape zelf ook ik weet dat het slecht is ik probeer te stoppen.

Dat over de sport wedstrijden: ik kan een 10km rennen in 35 minen je wordt ook niet lui van roken of dom. Je mag je mening hebben maar zeggen dat je mensen wil vermoorden omdat ze roken is onnodig haatzaaien. Ik hoop dat je me begrijpt

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 29, 2026

Niet elk persoon doet het om cool te lijken, er zijn er ook met mentale problemen die roken om gewoon even ergens anders aan te denkem, kunnen ze er beter mee stoppen ?? Ja, maar dat is niet altijd even makkelijk en zomaar even van een verslaving afkomen is ook niet bepaald makkelijk