Waar snijden jullie je?

  • 12 January 2012
  • 47 reacties
  • 24131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo .

Ik heb een snij verslaving al erg lang omdat ik veel meegemaakt heb en me gewoon kut voel ik heb/had. een heel heftig leven!

(...) En ik wil er van af . Ik heb heel veel littekens en ik kan er gewoon niet meer tegen .

Ik snijd me op mijn been , omdat iedereen het anders zietals ik het op mijn arm doe . Waar snijden jullie je ?

x

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9


47 reacties

Ik snijd niet, heb ik ook nooit eerder gedaan. Maar ik heb in het verleden op m'n pols zitten krassen, ook op m'n armen staat wat littekentjes. ;s
Ja oke , ik snap je .

Maar ja .
ik sneed op linksbovenarm.
ik ben gestopt al n best lange tijd.
Ik vertelde het iemand die ik echt vertrouwde en telkens als ik depressief raakte ging ik met haar praten waardoor het minder werd.
misschien dat dat helpt?
voorderest kun je naar de psychopaat gaan maar dat is denk ik niet heel fijn?
of misschien telkens als je depressief word gewoon alles aan de kant schuiven en iets leuks gaan doen?
ik weet hoe moeilijk het is
sterkte &#x;
Soms dan wil je dat je er niet bent. Maar je ouders en/of familie en/of vrienden zullen je zo missen.
Denk daar soms maar eens goed over na.
Ik vind het best vreem dat mensen het doen.

Omdat ze het weten of hebben gehoort hoe het werk en dan ?

is het echt om je gevoel of is het meer slecht aandacht.

Mijn vriendin deed dat ook en ze heeft me verteld dat het niet alleen te doen is om pijn maar ook om onmacht.

Maar goed prima dat je zoiets doet maar om nu te vragen waar niemand anders snijd is dat niet raar?

miss moet je het tegen niemand zeggen of naar de dokter gaan om te vragen om hulp.
ik snij mij nog steeds en iedereen moet het maar acepteren ik ben dan ook wel een hevige emo
Zou me nietaangetrokken voelen tot iemand die izczelf snijd 0.o best raar als je er over nadenkt. Stoppen dus!
Hoi Hartjex (:


Ik heb ook een hele goede vriendin die precies hetzelfde doet als jou. Het ging met haar ook een hele lange tijd kut en toen is zij begonnen. Nu alles goed gaat op school en ook een vriendje heeft gaat het veel beter met haar maar ze doet het nogsteeds. Dat is dus echt een verslaving geworden voor jou. Je kunt altijd met een vertrouwingspersoon op school praten natuurlijk. Die kan je dan misschien doorsturen naar een kliniek? Of dat hij of zij gewoon goede afspraken met je zou kunnen maken?
Ik heb me vroeger ook gesneden in mijn vingers, kleine sneetjes, maar ja toch... Mijn moeder kwam er wel achter omdat ik gewoon zo moest huilen dat het opviel. Ik heb nu therapie, en eerst ging het veel beter, nu heb ik weer een 'dip' maar ik heb het gevoel dat niemand me geloofd... Ik heb soms ook het gevoel dat ik het niet meer uithoud en weer wil beginnen met snijden. Ik heb ondertussen geleerd dat je er toch niks mee opschiet, want van dat snijden ga je je nog rotter voelen..... Met praten bereik je veel meer en het is fijner dan jezelf snijden...
Ik zou daarom ook aanraden om met iemand (vertrouwenspersoon op school, of iemand anders in je omgeving die je vertrouwd) te gaan praten. In het begin had ik het gevoel dat het niks hielp, maar op een bepaald moment ging ik inzien dat ik véél liever praat dan dat ik mezelf snijd....
nou, meisje waarom snij je zelf uberhoudt? en niet met scheermesje doen please.. dat is echt VET pijnelijk..
ik snij mezelf ook !! en weetje, het voelt fijn maar daarna heb ik er spijt van,. ik ben er verslaafd van..
je zou er over kunnen praten met vertrouwende mensen doe ik ook met een hele goede vriend
hij helpt me langzaam om te stoppen maar anyway stop er mee.. 😳
Ik snij me ook, eigenlijk overal, het is voor mij niet raar want ik weet hoe het voelt alleen veel mensen zullen denken: wat doet ze nou zeg..... Ik vind mezelf niks en lelijk en dom maar kijk je moet proberen het niet te doen. probeer mischien alle scherpe spullen weg te gooien of te verstoppen ( of laat je ouders het doen )
Ik heb me gesnede nog steeds spijt van...
NOOIT AAN BEGINNEN
ik snijd ook op mijn benen
teksten als au pijn en help
dus het is niet heel raar
hoi

nee dit is niet raar. ik heb me ook op mijn benen gesneden een paar keer in rechte lijnen langs mijn slagader. maar je moet er wel over gaan praten.

dit hoeft niet met je ouders maar kan ook met je mentor of sirieuze hulp.
Oké, punt één, als je niet snijdt, weet je niet wat wij doormaken, dus wegwezen.

Vertellen dat je snijdt is vragen om aandacht - maar aandacht willen is menselijk. Deze soort van aandacht vragen is niet negatief. Het is vragen om hulp omdat je wéét dat het te ver gaat. Als je wil stoppen, zoek dan een doel. Iemand die bijzonder voor je is en veel pijn lijdt aan je snijverslaving? Als je nu stopt kunnen de littekens nog genoeg vervagen om in de zomer een kort broekje, rokje of bikini aan te hebben?

Oja, het is ook niet 'raar' dat je verwijten naar jezelf in jezelf snijdt. Natuurlijk is dit niet goed, maar dat weet je zelf ook! Onthoud, je bent mooi zoals je bent. Mensen moeten jou maar accepteren met je littekens: ze laten zien wie je bent, wat je overwonnen hebt, waar je doorheen bent gekomen. Wees trots op je littekens, maar houd er niet van. Zeg tegen jezelf: het is genoeg. Genoeg littekens, genoeg pijn. Ik zal deze periode achter me katen en trots zijn dat ik hier doorheen ben gekomen!

Liefs,
xx
ik doe dat niet, maar ik kras met een pen op mijn handen en ik bijt op mijn handen.
ik kras altijd op me arme als ik depri ben of me verveel... dan staat er de volgende dag me naam op me arm of een tekening ofzo,
maar vriende hadde me me ijzerdraat gejat zoda ik da nj meer kon doen,,
nu heb ik aleen nog maar een te scherp zakmes van mijn vader... en ik kras daar nj mee(prinsiepe qwestie) en hij is te scherp...


geef gw je spulle waarmee je krast aan iemand die ze nj terug geeft totdat je er van af bent... ofgooi ze weg!
Heeej,

Ja snijden is een heel erg verslaving ( praat uit ervaring)

Maar je kan het best er echt mee gaans stopen hoe moeilijk het ook is

ik zit ook elke dag nog in een twee strijd of ik het wel of niet moet doen !,.Maar ik zou echt gaan stoppen !

Ga met iemand praten die je vertrouwt en uit je gevoelins op een ander manier,

Kijk ik ben naar een spyiater door gewezen ! Maar ik vind dat jij echt een praat je moet gaan maken met een vertrouwens persoon want ik lees uit jou'n verhaal heel veel gevoelins die jij alleen maar kan uiten door te snijden ( en het is lecht voor je )

Nou hoop dat je hier wat aan hebt :$

Kuzzie
ik me pols, enkel, face......

en nee je bent niet raar, doe ik ook!
ik kras op mn handen en bijt op mn nagels en meestal tot bloedens toe.
Heeej joyer1997



Heb jij hier al hulp bij gezocht ?

want er komt een dag dat je zelf op een verkeerd plekje snijden en dat je dood bloed !

Dus pllzz ga eens met iemand praten ik zweer het lucht op

en het kan je helpen om tegen je verslaving in te gaan er een mee te stopen !



Suc6

X
nee, het erge is, ik heb geprobeert af te kicken maar dat lukt niet.
Zoek hulp man...


Enige wat wij kunnen doen
oke. tnx..
ik SNEED op mijn bovenbeen nu niet meer

Reageer