Vragenlijst: verslaving, drugs, roken, alcohol


Reputatie 3
Badge +1

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :                                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :                                                                                                                                                                 

heb je wel eens gerookt? :                                                                                                                                                                                  

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

roken vrienden van je? :                                                                                                                                                                                      

roken je ouders? :                                                                                                                                                                                                   

hoe vaak rook je? :                                                                                                                                                                                               

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? :

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

drinken vrienden van je? :

drinken je ouders? :

hoe vaak drink je? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :

weten je ouders dat je  drinkt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij


99 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoe oud ben je? :          12                                                                                                                                                                                       

  woon je in een stad of in een dorp? :                                 geen van beide (buitenaf)                                                                                                                              

heb je wel eens gerookt? :                     nee   ga ik ook niet doen  :)                                                                                                                                         

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                         x                                                                                                     

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                x                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                  x                                                                                                           

roken vrienden van je? :       ja 1                                                                                                                                                                               

roken je ouders? :          nee                                                                                                                                                                                         

hoe vaak rook je? :                 x                                                                                                                                                                             

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : x

weten je ouders dat je rookt? :x

vinden hun het goed? :nee

 

heb je wel eens gedronken? : ja 1 keer eens half glas oud bruin

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : mocht om te proeven maar meer niet dan dat

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : stoer en spannend maar 1 malig

drinken vrienden van je? : ja 1

drinken je ouders? : heel soms

hoe vaak drink je? : x

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : x

in wat voor soort situaties drink je? : x

weten je ouders dat je  drinkt? :x

vinden hun het goed? : nee absoluut niet ;)

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :x

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :x

welke drug gebruikte je toen? :x

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :x

gebruiken vrienden van je? :x

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? :x

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : geen

welke gebruik je vaker? : x

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : x

in wat voor soort situaties gebruik je? :x

weten je ouders dat je gebruikt? :x

vinden ze  het goed? : nee echt niet ;)

 

Groetjes Liefs julian X

Badge

Hoe oud ben je? :                        14                                                                                                                                                                              woon je in een stad of in een dorp? :            Dorp                                                                                                                                                      

heb je wel eens gerookt? :                        Alleen shisha                                                                                                                                                          

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              13

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   Nieuwsgierig                                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  lekker                                                                                                                            

roken vrienden van je? :                Alleen shisha                                                                                                                                                              

roken je ouders? :                  Ja, sigaretten en hasj                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :                     Elke dag                                                                                                                                                                      

noem je jezelf verslaafd? : Ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  Nee

weten je ouders dat je rookt? : Ze weten alleen dat ik shisha pijp doe als hun erbij zijn maar niet dat ik zelf een pen heb

vinden hun het goed? :  van de pijp wel maar van de pen niet denk ik

 

heb je wel eens gedronken? : ja 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 10

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierig 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : lekker 

drinken vrienden van je? :    Ja

drinken je ouders? :   Ja

hoe vaak drink je? :   Meestal op feestjes en weekends 

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes en met vrienden 

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : beetje raar

welke drug gebruikte je toen? : een mix van verschillende drugs 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :  eigen idee 

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : ja

hoe vaak gebruik je? : heb het 2x gedaan

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : alleen die

welke gebruik je vaker? : die mix

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? : feestjes

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nee

 

dit waren mijn antwoorden xx

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? : 17                                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? : dorp                                                                                                                                                                 

heb je wel eens gerookt? :  ja                                                                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :     14/15                                                                                                                          

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :    verveling en nieuwsgierigheid                             

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :   werd er duizelig van en voelde me misselijk                                                                                                                           

roken vrienden van je? :    ja                                                                                                                                                                              

roken je ouders? :  ja                                                                                                                                                                                              

hoe vaak rook je? :   iedere dag                                                                                                                                                                         

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  weet ik niet

weten je ouders dat je rookt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: weet ik niet meer, wel jong mischien 11/12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : omdat het kerst was 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : vond  het wel lekker

drinken vrienden van je? : soms

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : bijna  nooit

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nvt

in wat voor soort situaties drink je? : feesten 

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 15

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : voelde er eest niks van

welke drug gebruikte je toen? : wiet en hasj

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierigheid en verveling 

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : dagelijks 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet hasj paddo's 

welke gebruik je vaker? : hasj 

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : weet ik niet

in wat voor soort situaties gebruik je? : op school en naa het werken 

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

vinden ze  het goed? : liefst niet natuurlijk maar ze hebben het er liever niet over

 woon je in een stad of in een dorp? :   dorp                                                                                                                                                              

heb je wel eens gerookt? :                               ja                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :     12                                                                                                                          

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   groepsdruk                              

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  weet ik niet meer                                                                                                                          

roken vrienden van je? :       ja                                                                                                                                                                               

roken je ouders? :            mijn vader                                                                                                                                                                                       

hoe vaak rook je? :               elke dag wel 3 / 4  sigaretten                                                                                                                                                                                

noem je jezelf verslaafd? :ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :weet ik niet 

weten je ouders dat je rookt? :nee

vinden hun het goed? :nvt

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :groepsdruk

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : dit wordt vaker dan 1 x

drinken vrienden van je? : soms

drinken je ouders? : soms

hoe vaak drink je? : om het weekend

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : als ik me kut voel

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? : nvt

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : weet ik niet meer

welke drug gebruikte je toen? : xtc

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwschierig

gebruiken vrienden van je? : idk

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : eens in de maand

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : xtc

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : als het niet goed gaat

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nvt

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :           17                                                                                                                                                                                           woon je in een stad of in een dorp? :          Jammer genoeg in een dorp                                                                                                                                                       

heb je wel eens gerookt? :     Jazeker                                                                                                                                                                             

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                  13-14                                                                                                             

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 Ik had daar in een keer zin in, en natuurlijk was ik ook nieuwsgierig

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                 De eerste paar keren was het echt ranzig                                                                                                             

roken vrienden van je? :                                                            ja, ik kom van het vmbo af dus dat is jammer genoeg een gegeven. Op mijn opleiding rookt tevens ook bijna iedereen.                                                                                                                          

roken je ouders? :       Mijn moeder en mijn stiefvader     mijn vader is al jaren gestopt                                                                                                                                                                                       

hoe vaak rook je? : Sigaretten alleen op feestjes en gelegenheden, vapen elke dag                                                                                                                                                                                              

noem je jezelf verslaafd? :Aan het vapen wel, sigaretten niet

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : Niet persé

weten je ouders dat je rookt? :Ja

vinden hun het goed? :Ja

 

heb je wel eens gedronken? :Ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :Het was feest

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :Lekker

drinken vrienden van je? :Ja

drinken je ouders? :Af en toe

hoe vaak drink je? :Elk weekend

noem je jezelf verslaafd? :Nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :Feestjes, date met mijn vriendin, hangen met maten enzv

weten je ouders dat je  drinkt? :Ja

vinden hun het goed? :Ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :Ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :ik had niet verwacht dat het zo zou voelen

welke drug gebruikte je toen? : Een lichte variant van DMT

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :Omdat ik altijd al erg nieuwsgierig ben geweest, toen kreeg ik de kans en had ik het gedaan

gebruiken vrienden van je? : Sommige wel

gebruiken je ouders? :Nee

hoe vaak gebruik je? :Wiet 3 keer in een maand, XTC 4 keer per jaar, 2cb ongv 6x per keer en de rest is allemaal gewoon random

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :XTC DMT 2CB wiet/hasj speed ketamine blue 69(dat is speed en GHB) 

welke gebruik je vaker? :Wiet

noem je jezelf verslaafd? :Nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :Feestjes, of als ik gewoon zin heb der in

weten je ouders dat je gebruikt? :Van de wiet en hasj wel

vinden ze  het goed? : Ja

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoe oud ben je? : 17                                                                                                                                                                                                     woon je in een stad of in een dorp? :  dorp                                                                                                                      

heb je wel eens gerookt? : nee                                                                                                                                                                      

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : -                                                                                                                              

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : -                                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : -                                                                                                                             

roken vrienden van je? :  ja                                                                                                                                                                                    

roken je ouders? : m’n vader heeft wel gerookt                                                                                                                                                                                                  

hoe vaak rook je? : -                                                                                                                                                                                              

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : -

weten je ouders dat je rookt? : -

vinden hun het goed? : -

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 16

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierigheid en nu vooral gezelligheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : eerste keer aangeschoten zijn is gewoon heel grappig

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : meestal 2 avonden per week (en dan niet 1 drankje)

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : huisfeestjes, indrinken, uitgaan, terras

weten je ouders dat je  drinkt? : ja, maar niet hoeveel

vinden hun het goed? : ja als ik maar geen domme dingen doe

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : -

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : -

welke drug gebruikte je toen? : -

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : -

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : -

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

Badge

Hoe oud ben je? :         15                                                                                                                                                                                    woon je in een stad of in een dorp? :      stad                                                                                                                                                            

heb je wel eens gerookt? :           dagelijks                                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :    14                                                                                                                     

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :    vooral nieuwschirigheid en groepsdruk                     

wat dacht je toen je het voor het eerst deed?:  t voelde raar maar t was ook wel lekker                                                                                                                

roken vrienden van je? :      ja                                                                                                                                                                              

roken je ouders? :           nee                                                                                                                                                                                        

hoe vaak rook je? :      bijna dagelijks                                                                                                                                                                                    

noem je jezelf verslaafd? :    meh

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :     nee

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? : geen iedee

 

heb je wel eens gedronken? :  ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:  14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :   k was op een feest.

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  k vond het vies maar k voelde me prima

drinken vrienden van je? :    mn oude vrienden wel

drinken je ouders? :   ja

hoe vaak drink je? :    bijna nooit

noem je jezelf verslaafd? :      nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :       -

in wat voor soort situaties drink je? :   als k me kut voel of als ik bij feestjes ben

weten je ouders dat je  drinkt? :    nee

vinden hun het goed? :    geen iedee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :  nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

Badge

Hoe oud ben je? : 14

woon je in een stad of in een dorp? : Kleine stad (ongeveer 50k inwoners)                                                                                                                                                       

 

heb je wel eens gerookt? : Ja, een enkele keer                                                                                                                                                                             

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 14 jaar oud                                                                                                                      

 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : Ik was nieuwsgierig en het werd aangeboden                               

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het niet lekker.                                                                                                                       

 

roken vrienden van je? : Ja een paar wel                                                                                                                                                                             

 

roken je ouders? : Nee                                                                                                                                                                                                 

 

hoe vaak rook je? : Nooit, heb t een paar keer gedaan om te proberen.                                                                                                                                                                                

 

noem je jezelf verslaafd? : Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : NVT

 

weten je ouders dat je rookt? : Nee 

 

vinden hun het goed? : Ik denk het niet

 

 

 

heb je wel eens gedronken? : Ja

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13

 

waarom dronk je toen (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Ik was nieuwsgierig

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het wel lekker

 

drinken vrienden van je? : Ja

 

drinken je ouders? : Soms

 

hoe vaak drink je? : 1 a 2 keer in de maand

 

noem je jezelf verslaafd? : Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : NVT

 

in wat voor soort situaties drink je? : Als ik met vrienden ben/op een feestje

 

weten je ouders dat je drinkt? : Nee

 

vinden hun het goed? : Ik denk het niet

 

 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja, wiet

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 14 jaar oud

 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Vond het heel erg smerig smaken en werd alleen erg misselijk

 

welke drug gebruikte je toen? : Wiet

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Nieuwsgierig

 

gebruiken vrienden van je? : Soms

 

gebruiken je ouders? : Nee

 

hoe vaak gebruik je? : Nooit meer

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Alleen wiet

 

welke gebruik je vaker? : Geen

 

noem je jezelf verslaafd? : Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : NVT

 

in wat voor soort situaties gebruik je? : Geen

 

weten je ouders dat je gebruikt? : Nee

 

vinden ze het goed? : Denk ik niet

 

 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

 

xxx- mij

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :     14 bijna 15                                                                                                                                                                          woon je in een stad of in een dorp? :       stad​​​​                                                                                                                                                    

heb je wel eens gerookt? :      ja                                                                                                                                                                            

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :              10                                                                                                                 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :          stress                       

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :         ew  want het was een goor smaakje                                                                                                      

roken vrienden van je? :          ja                                                                                                                                                                            

roken je ouders? :      ja                                                                                                                                                                                             

hoe vaak rook je? :        niet vaak                                                                                                                                                                                       

noem je jezelf verslaafd? : nope

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : idk

weten je ouders dat je rookt? : zo ongeveer wel

vinden hun het goed? : waarschijnlijk niet echt

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 9

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : ik dacht dat het mij kon helpen

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : dit smaakt goor

drinken vrienden van je? : soms

drinken je ouders? : soms

hoe vaak drink je? : ik drink bijna niet

noem je jezelf verslaafd? : nope

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : stress situaties 

weten je ouders dat je  drinkt? : nope

vinden hun het goed? : /

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 10

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : wtf

welke drug gebruikte je toen? : xtc

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : ik dacht dat het mij kon helpen

gebruiken vrienden van je? : yep

gebruiken je ouders? : niet meer geloof ik

hoe vaak gebruik je? : bijna elke dag

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : coke, lsd, xtc, wiet en paddo’s

welke gebruik je vaker? : coke, lsd, wiet en xtc

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : soms wel soms niet

in wat voor soort situaties gebruik je? : elke situatie eigenlijk

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nope

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoe oud ben je? :  16                                                                                                                                                                                                     woon je in een stad of in een dorp? : dorp            

heb je wel eens gerookt? :         ja                                                                                                                                                                         

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :   12                                                                                                                            

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)?  :nieuwshierigheid           

                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :   het was best smerig                                                                                                                           

roken vrienden van je? :     ja best veel                                                                                                                                                                                 

roken je ouders? :      nee                                                                                                                                                                                      hoe vaak rook je? : bijna pakje op een dag                                                                                                                                                                                              

noem je jezelf verslaafd? : ja 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : ja

weten je ouders dat je rookt? : ja

vinden hun het goed? :  ja

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : mijn oom bood me er een aan dacht oke

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : best lekker

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : ja alleen mn pa

hoe vaak drink je? : elk weekend

noem je jezelf verslaafd? : ja 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : avondje vrienden of uitgaan

weten je ouders dat je  drinkt? : ja 

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : niet 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : niet

welke drug gebruikte je toen? : geen

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : nooit

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : nooit

welke gebruik je vaker? : geen

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : 

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

Reputatie 4
Badge +4

Hoe oud ben je? :                12                                                                                                                                                                                      woon je in een stad of in een dorp? :          Stad                                                                                                                                                       

heb je wel eens gerookt? :            Nee                                                                                                                                                                      

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :      Nooit gedaan; ga ik ook nooit doen                                                                                                                         

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :         Niet                        

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :    Nvt                                                                                                                          

roken vrienden van je? :          Nee                                                                                                                                                                            

roken je ouders? :       Nee                                                                                                                                                                                            

hoe vaak rook je? :         Nooit                                                                                                                                                                                      

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :nvt

weten je ouders dat je rookt? :nvt

vinden hun het goed? :nvt

 

heb je wel eens gedronken? :nee

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:nvt

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :nvt

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :nvt

drinken vrienden van je? :nvt

drinken je ouders? :mijn vader wel

hoe vaak drink je? : nvt 

noem je jezelf verslaafd? : nvt 

zo ja zou je willen stoppen met drinken?  nvt 

in wat voor soort situaties drink je? : nvt 

weten je ouders dat je  drinkt? : nvt 

vinden hun het goed? : nvt 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : nvt 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : nvt 

welke drug gebruikte je toen? : nvt 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nvt 

gebruiken vrienden van je? : nvt 

gebruiken je ouders? : nee 

hoe vaak gebruik je? : nvt 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Nvt 

welke gebruik je vaker? : nvt 

noem je jezelf verslaafd? : nvt 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt 

in wat voor soort situaties gebruik je? :nvt 

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt 

vinden ze  het goed? : nvt 

Badge

Hoe oud ben je? : 15-16

Woon je in een stad of in een dorp? : Drop

Heb je wel eens gerookt? : Yup

Hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : Rond de 12

Waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : Ik had een boyfriend die rookte

Wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het leuk en voelde me stoer 😂

Roken vrienden van je? : Sommige

Roken je ouders? : Nope

Hoe vaak rook je? : Ik rook niet meer

Noem je jezelf verslaafd? : Zeker niet, ik ben nog nooit verslaafd geweest aan zo iets. De dag dat ik wilde stoppen was ik meteen gestopt.

Zo ja zou je willen stoppen met roken?? : Ben ik al

Weten je ouders dat je rookt? : Ze wisten het na de tijd

Vinden hun het goed? : Zeker niet maar het was na de tijd dat ik het zij dus werden ze niet boos

Heb je wel eens gedronken? : Nog niet maar ik wil het wel een keer doen met mijn boyfriend (andere) want hij is 20 dus ja. Alleen ben ik de grootste badass van ons 2 😂

Hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: Geen idee

Waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Waarom ik het wil..... Ik wil weten wat er gebeurt als ik samen met mijn bf dronken raak 😂

Wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Kan ik nog niet weten

Drinken vrienden van je? : Velen wel

Drinken je ouders? : Alleen mijn vader een héél klein beetje

Hoe vaak drink je? : Nog niks

Noem je jezelf verslaafd? : Zou raar zijn

Zo ja zou je willen stoppen met drinken? : Nee

In wat voor soort situaties drink je? : Ik denk situaties waarbij ik me een "villian" voel 😂 Nee niet zozeer omdat ik me dan slecht voel. Gwn omdat ik ehm ja, laat ik dat maar niet zeggen 😂

Weten je ouders dat je  drinkt? : Nee

Vinden hun het goed? : Sws nee

Heb je wel eens drugs gebruikt? : Soort van

Hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : Ik denk 14

Wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : vond het erg leuk

Welke drug gebruikte je toen? : Ligt ingewikkeld

Waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Ik was sad en ja dat maakte me "happy"

Gebruiken vrienden van je? : Nope

Gebruiken je ouders? : Nope

Hoe vaak gebruik je? : HÉÉL soms

Welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Ligt ingewikkeld

Welke gebruik je vaker? : X

Noem je jezelf verslaafd? : Nopez

Zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : Niet zozeer

In wat voor soort situaties gebruik je? : Gwn wanneer ik dat wil

Weten je ouders dat je gebruikt? : Nee maar is duidelijk te merken op die momenten 😂

Vinden ze het goed? : Zeker niet

Badge

Hoe oud ben je? 16

woon je in een stad of in een dorp? : stad

Heb je wel eens gerookt? : ja

Hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? 15 geloof ik

Waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : ik hoorde dat nicotine een rustgevende soort van werking heeft en dat leek me fijn                           

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : dat wat ik had gehoord idd waar was en ik me beter voelde ervoor

roken vrienden van je? : nee

 roken je ouders? : ja m'n vader  

hoe vaak rook je? : eerst maar een keertje per week ofzo nu bijna om de dag

Noem je jezelf verslaafd? : ik zou kunnen stoppen als ik wil denk ik dus nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nvt

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? : als ze er achter komen zeker niet nee

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12/13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : om een rush en ontspanning te krijgen denk ik eerlijk ik weet het niet meer heel goed

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : ik vond het heerlijk om me zo zonder controle te voelen 

drinken vrienden van je? : nee

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : om de dag of elke dag wel

noem je jezelf verslaafd? : ook hier weer zou ik wel kunnen stoppen denk ik dus nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nvt

in wat voor soort situaties drink je? : altijd meestal als ik alleen ben, ik doe het eigenlijk alleen om me dronken te voelen tbh

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? : als ze het zouden weten zeker niet nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee maar ik zou het zo graag willen het is vaak het enige waaraan ik denk naast mijn plan en alcohol dus als ik de kans zou krijgen zou ik 'm nemen denk ik

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : nvt

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : nvt

welke drug gebruikte je toen? : 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nvt

gebruiken vrienden van je? : nee

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : nvt

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : nvt

welke gebruik je vaker? : nvt

noem je jezelf verslaafd? : nvt

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? : nvt

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt

vinden ze  het goed? : als ik zou gebruiken zeker niet 

X - Nile 

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :   14  :P                                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :  stad.                                                                                                                                                             

heb je wel eens gerookt? :   Ja.                                                                                                                                                                              

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :   geen idee ik denk 11.                                                                                                                            

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  Door nieuwsgierigheid en omdat vrienden het me aanboden.                       

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Dat het fucking goed was.                                                                                                                           

roken vrienden van je? :  ja bijna al mijn vrienden.                                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :  mijn moeder vroeger.                                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? :  weet ik niet, verschilt echt per week                                                                                                                                                                                             

noem je jezelf verslaafd? : Jup.

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  nope.

 

weten je ouders dat je rookt? : nee (hopelijk)

 

vinden hun het goed? : WHAHAHA!? IS DAT ÜBERHAUPT EEN VRAAG!?

 

heb je wel eens gedronken? : Ja.

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12 denk ik.

 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : ik was met wat vrienden en een van ons had alcohol dus had wat geprobeerd.

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : het was bier, dus goor.

 

drinken vrienden van je? : Ja

 

drinken je ouders? : Ja

 

hoe vaak drink je? : Weinig 

 

noem je jezelf verslaafd? : nee

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

 

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes of depressie dagen

 

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

 

vinden hun het goed? : nee

 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 12

 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Nice asf, maar werd wel een beetje misselijk.

 

welke drug gebruikte je toen? : wiet dacht ik.

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : vrienden hadden het gekocht dus ik nam ook wat.

 

gebruiken vrienden van je? : Ja

 

gebruiken je ouders? : denk het niet

hoe vaak gebruik je? : nauwelijks

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet verder weet ik niet.

 

welke gebruik je vaker? : sigaretten lol

 

noem je jezelf verslaafd? : nee

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

 

in wat voor soort situaties gebruik je? : feestjes of depressie dagen

 

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

 

vinden ze  het goed? : nee

 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Reputatie 1
Badge

Hoe oud ben je? : 15                                                                                                                                                                                                      woon je in een stad of in een dorp? :  een stad                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? :  ja                                                                                                                                                                                

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 15                                                                                                                              

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  een vriend bood het aan en ik wou het wel proberen                               

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : is wel oké                                                                                                                              

roken vrienden van je? :  ja                                                                                                                                                                                    

roken je ouders? : nee                                                                                                                                                                                                  

hoe vaak rook je? : als ik een pakje heb 10 keer per dag als ik niks heb nul keer                                                                                                                                                                                              

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? : je maar ze denken dat ik ben gestopt

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : dit smaakt echt goor

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : nee

hoe vaak drink je? : hang er vanaf hoe vaak er iets is zoals een feestje

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : op feestjes of speciale gelegenheden

weten je ouders dat je  drinkt? : ja maar ze denken dat ik ben gestopt

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 15

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : godverdomme ik ben niet high

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : zelfde als met roken

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : eens per maand

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet en lachgas

welke gebruik je vaker? : wiet

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : als een van mn vrienden het heeft

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nee

Reputatie 3
Badge +2

Hoe oud ben je? :      16                                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :  (groot) dorp                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? : ja                                                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 16                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : vooral nieuwsgierigheid                          

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  de eerste trekjes waren vreselijk, ik bleef maar hoesten. Later heb ik het nog een paar keer gedaan, maar puur omdat ik weet hoe slecht het is, ben ik vrijwel direct gestopt.                                                                                                                           

roken vrienden van je? : 1 vriend van mij rookt en best wel veel ook                                                                                                                                                                                 

roken je ouders? : Ja, allebei.                                                                                                                                                                                           

hoe vaak rook je? : In middels niet meer.                                                                                                                                                                                       

noem je jezelf verslaafd? : Nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? : Ze weten niet dat ik het ooit heb gedaan

vinden hun het goed? : Ze zouden het niet goedkeuren, maar ook niet tegenhouden.

 

heb je wel eens gedronken? : Vaak genoeg

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Nieuwsgierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : "Wat een grappig gevoel"

drinken vrienden van je? : Bijna allemaal

drinken je ouders? : Ja

hoe vaak drink je? : Dat verschilt, meestal 1 keer per week of 1 keer in de 2 weken, soms 2 keer en in de vakanties soms wel bijna iedere dag.

noem je jezelf verslaafd? : Nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? : Bij het eten soms, voor de rest eigenlijk alleen met vrienden

weten je ouders dat je  drinkt? : Ja

vinden hun het goed? : Deels, ze vinden het helemaal niet erg als ik bier/wijn drink. Sterke drank vinden ze minder leuk, vooral als dat in combinatie met bier gebeurt.

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 16

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Helemaal niks, het was voorgedraaide teringzooi van de coffeeshop, dus ik en mijn vrienden voelden helemaal niks.

welke drug gebruikte je toen? : Wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : 80% nieuwsgierigheid 20% groepsdruk (wel leuke woordgrap: groepsdrug)

gebruiken vrienden van je? : Ja

gebruiken je ouders? : niet dat ik weet

hoe vaak gebruik je? : Niet heel vaak, misschien 1 keer per maand, in de vakanties wat meer

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Wiet en hasj

welke gebruik je vaker? : Wiet

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? : Met vrienden

weten je ouders dat je gebruikt? : Nee

vinden ze  het goed? : Mijn moeder zou me niet tegenhouden, ik heb geen idee wat mijn vader ervan zou vinden

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :   15                                                                                                                                                                                                    woon je in een stad of in een dorp? :               dorp                                                                                                                                                   

heb je wel eens gerookt? :                          ja                                                                                                                                                        

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                 14                                                                                                              

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                     groepsdruk                          

roken vrienden van je? :                               nee                                                                                                                                                       

roken je ouders? :                                        ja                                                                                                                                                           

hoe vaak rook je? :                     niet zo vaak                                                                                                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : omdat ik niet lekker in mijn vel zit

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : niet zo veel

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : nee

hoe vaak drink je? : bijna elke dag wel

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : als ik zelfmoordgedachten heb

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 15

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : 

welke drug gebruikte je toen? : 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :  voor mijn ziekte

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : moet elke dag

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet en canabis

welke gebruik je vaker? : canabis

noem je jezelf verslaafd? : beetje

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : ja

in wat voor soort situaties gebruik je? : als ik hoofdpijn heb

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

vinden ze  het goed? : jja

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :              14                                                                                                                                                                              woon je in een stad of in een dorp? :       Dorp                                                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :         Ja                                                                                                                                                                         

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                    11                                                           

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                    Ik wilde het proberen             

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :        Ik dacht het is vies ik probeer het nog een meer                                                                                                                      

roken vrienden van je? :         Heb ik nie verteld                                                                                                                                                                             

roken je ouders? :        Rookte                                                                                                                                                                                           

hoe vaak rook je? :           Bijna elke week                                                                                                                                                                                    

noem je jezelf verslaafd? : nie echt

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  ja

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? : zeker nie

 

heb je wel eens gedronken? : nee

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nee

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : nee

drinken vrienden van je? :

drinken je ouders? :

hoe vaak drink je? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :

weten je ouders dat je  drinkt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoe oud ben je? :        12                                                                                                                                                                                    woon je in een stad of in een dorp? :        dorp                                                                                                                                                         

heb je wel eens gerookt? :                  nee                                                                                                                                                                

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                               

 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

 

roken vrienden van je? :           nee                                                                                                                                                                           

 

roken je ouders? :                       nee                                                                                                                                                                            

 

hoe vaak rook je? :                      nooit                                                                                                                                                                         

 

noem je jezelf verslaafd? :     nee

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

 

weten je ouders dat je rookt? :

 

vinden hun het goed? :

 

 

 

heb je wel eens gedronken? :  ja

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:   9

 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :  omdat schrobbeler lekker is 

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : lekker

 

drinken vrienden van je? :    soms

 

drinken je ouders? :    alleen met opendagen en oud en nieuw

 

hoe vaak drink je? :    1 keer in de 6 maanden

 

noem je jezelf verslaafd? :   nee

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :   nee

 

in wat voor soort situaties drink je? :    als ik 't een keer wil

 

weten je ouders dat je  drinkt? :   ja

 

vinden hun het goed? :   ja maar ze zeggen wel dat ik het niet vaak moet doen anders rotten m'n hersenen weg

 

 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

 

welke drug gebruikte je toen? :

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

 

gebruiken vrienden van je? :  nee

 

gebruiken je ouders? :    nee

 

hoe vaak gebruik je? :    nooit

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

 

welke gebruik je vaker? :

 

noem je jezelf verslaafd? :  nee

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

 

in wat voor soort situaties gebruik je? :

 

weten je ouders dat je gebruikt? :

 

vinden ze  het goed? :

Hoe oud ben je? : 15                                                                                                                                                                                     woon je in een stad of in een dorp? : dorp                                                                                                                                                

heb je wel eens gerookt? : nee zou wel heel graag willen                                                                                                                                                                         

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

roken vrienden van je? :  ja                                                                                                                                                                                    

roken je ouders? :   Niet meer                                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? :                                                                                                                                                                                               

noem je jezelf verslaafd? : ja maar niet aan roken haha

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13/14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : had t nodig 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : lekker

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? :ja

hoe vaak drink je? : vaak

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? : als k alleen thuis ben

weten je ouders dat je  drinkt? :nee

vinden hun het goed? : vast niet

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :nee

gebruiken je ouders? :nee

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

Badge

Hoe oud ben je? :      15                                                                                                                                                                                      woon je in een stad of in een dorp? :    Stad                                                                                                                                                             

heb je wel eens gerookt? :      Ja                                                                                                                                                                            

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  12                                                                                                                             

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :       Groepsdruk                          

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  niks                                                                                                                            

roken vrienden van je? :      Ja                                                                                                                                                                           

roken je ouders? :     Ja                                                                                                                                                                                              

hoe vaak rook je? :  vast                                                                                                                                                                                             

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? : ja

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : iedereen deed het daar

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : vies

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : alleen feestje 

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : 

in wat voor soort situaties drink je? : feestje 

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :xtc wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : benieuwd 

gebruiken vrienden van je? : nee

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : weekenden

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : xtc wiet hasj

welke gebruik je vaker? : wiet

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : feestje of als k me slecht voel

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? :nee

Badge

Hoe oud ben je? :  16                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :  dorp/ school in stad                                                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :   ja                                                                                                                                                                           

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  14                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   een vriendin bood t aan en ik was nieuwsgierig                         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  ik vondt het vreselijk                                                                                                                            

roken vrienden van je? :   ja                                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :   ja                                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? :   1-8 per dag                                                                                                                                                                                         

noem je jezelf verslaafd? : redelijk

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  niet stoppen maar wel minderen 

weten je ouders dat je rookt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 15

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierig 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : vies maar grappig

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : alleen bier

hoe vaak drink je? : 1x in de week of minder

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes, of met mijn beste vriendin/vriend

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : wiet: 15, xtc: 16

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : wiet: wel leuk, xtc: niet mijn ding

welke drug gebruikte je toen? : xtc/wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierig 

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : wiet 2 keer in de week, vroeger elke dag

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : xtc, wiet, hash

welke gebruik je vaker? : wiet

noem je jezelf verslaafd? : niet meer

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : om tot rust te komen, of met vrienden

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

vinden ze  het goed? : wiet:/ hash wel, de rest niet

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :             14                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :       dorp                                                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :                  ja                                                                                                                                                                

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :           13                                                                                                                    

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                om mijnnare gevoelens te vergeten                                                                                                                                  

roken vrienden van je? :                     nee wel klasgenoten                                                                                                                                                                 

roken je ouders? :                 nee                                                                                                                                                                                  

hoe vaak rook je? :              1 a 2x per week                                                                                                                                                                                 

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? :   ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:        13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :            dronk mijn gevoelens weg

drinken vrienden van je? : nee wel klasgenoten

drinken je ouders? :       ja helaas wel

hoe vaak drink je? :              2 a 3x per week

noem je jezelf verslaafd? :    nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :als ik me niet goed voel

weten je ouders dat je  drinkt? :   ja

vinden hun het goed? :  ja

 

 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :                                14                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :                          ​​​​​dorp                                                                                                                                       

heb je wel eens gerookt? :                                                   Ja                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :         13                                                                                                                      

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 Nieuwsgierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                         lekker eig                                                                                                     

roken vrienden van je? :                                                             Ja sommige                                                                                                                         

roken je ouders? :                                                                              Nee maar oma wel                                                                                                                     

hoe vaak rook je? :                                                                           3x per week maar hangt er van of met wie ik op dat moment om ga, ik koop zelf geen peuken.                                                                           

noem je jezelf verslaafd? : nee.

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  ja maar ik weet dat ik dat niet ga doen en doe het voor de gezelligheid  

weten je ouders dat je rookt? : nee 

vinden hun het goed? : nvt

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:  13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgrierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : fijn gevoel, al mn stress en angst was weg  

drinken vrienden van je? :ja bijna allemaal

drinken je ouders? : vader dagelijks, gaat door een fles wijn per dag heen. Moeder niet zo veel, alleen als ze gaat borrelen of met vrienden is of als ze het heel zwaar heeft

hoe vaak drink je? : 2x per maand

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes, s’aconds afspreken 

weten je ouders dat je  drinkt? : moeder wel denk ik

vinden hun het goed? : nee maar ze verbieden het niet. Ik woon bij mijn moeder en zij wilt gewoon niet dat ik in de problemen kom etc.

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : nee

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : nee

welke drug gebruikte je toen? : nee

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nee

gebruiken vrienden van je? : ja 

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : niet 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : geen, maar mn vrienden blowen soms

welke gebruik je vaker? : nee

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? : nvt

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt

vinden ze  het goed? : nvt

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :         14                                                                                                                                                                              woon je in een stad of in een dorp? :             Dorp                                                                                                                                                    

heb je wel eens gerookt? :     Ja elke dag                                                                                                                                                                     

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :     13                                                                                                                          

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   Ja nieuwsgierigheid denk ik                         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  weet k nie meer                                                                                                                          

roken vrienden van je? :          Nope                                                                                                                                                                            

roken je ouders? :             Me pa wel                                                                                                                                                                                      

hoe vaak rook je? :          5 per dag ofzo s wel netjes toch                                                                                                                                                                                     

noem je jezelf verslaafd? : k heb nie geprobeerd te stoppen rook ong een jaar dus geen idee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : Neh

weten je ouders dat je rookt? :ja

vinden hun het goed? :ja

 

heb je wel eens gedronken? :

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

drinken vrienden van je? :

drinken je ouders? :

hoe vaak drink je? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :

weten je ouders dat je  drinkt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

Reageer