Vragenlijst: verslaving, drugs, roken, alcohol


Reputatie 3
Badge +1

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :                                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :                                                                                                                                                                 

heb je wel eens gerookt? :                                                                                                                                                                                  

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

roken vrienden van je? :                                                                                                                                                                                      

roken je ouders? :                                                                                                                                                                                                   

hoe vaak rook je? :                                                                                                                                                                                               

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? :

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

drinken vrienden van je? :

drinken je ouders? :

hoe vaak drink je? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :

weten je ouders dat je  drinkt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij


99 reacties

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :              18                                                                                                                                                                                        woon je in een stad of in een dorp? :            stad                                                                                                                                                     

heb je wel eens gerookt? :          ja                                                                                                                                                                        

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :              17                                                                                                                 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :               nieuwsgierig, tijdens een feestje                  

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :           deed t meer voor de gezelligheid.                                                                                                                   

roken vrienden van je? :               ja                                                                                                                                                                       

roken je ouders? :           nee                                                                                                                                                                                        

hoe vaak rook je? :              ik ben gestopt met roken op feestjes, heb nog nooit nuchter gerookt.                                                                                                                                                                                 

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nvt

weten je ouders dat je rookt? : nee, heb ze niet vertelt, maar ik ben al gestopt

vinden hun het goed? : nvt

 

heb je wel eens gedronken? : Ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 15

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Nieuwsgierig/ vond ik leuk

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : vond het leuk en gezellig

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : soms een wijntje,maar veel minder dan mij

hoe vaak drink je? : ligt er aan, in vakanties bijna elke dag, normale weken 2-4x per maand

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : alleen op feestjes of bij een film

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 17

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : voelt lekker

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierig, en mn huisgenoten boden t aan

gebruiken vrienden van je? : ik denk dat 80% van mn vrienden wel eens blowt

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : gewoon op feestjes of met matem, als ik het aangeboden krijg.

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : alleen wiet, niet van de harddrugs

welke gebruik je vaker? : nvt

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : op feestjes

weten je ouders dat je gebruikt? : ik heb ze verteld dat ik wel eens geblowd heb

vinden ze  het goed? : maakt ze niet zo veel uit zolang het niet excessief is.

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :           15                                                                                                                                                                                           woon je in een stad of in een dorp? :               stad                                                                                                                                                  

heb je wel eens gerookt? :              nee                                                                                                                                                                    

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :           nvt                                                                                                                    

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                        nvt         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                       nvt                                                                                       

roken vrienden van je? :                     een enkele rookt wel of heeft gerookt                                                                                                                                                                 

roken je ouders? :                   nee                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? :                                                                                                    nvt                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nvt

weten je ouders dat je rookt? :nvt

vinden hun het goed? :nvt

 

heb je wel eens gedronken? :nee

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:nvt

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :nvt

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :nvt

drinken vrienden van je? :ja maar sommige zijn ouder en mogen het, en andere dien het gewoon maar kennen hun grenzen.

drinken je ouders? :ja ze drinken wel qx in de week een drankje als ze tijd hebben denk ik.

hoe vaak drink je? :nvt

noem je jezelf verslaafd? :nvt

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nvt

in wat voor soort situaties drink je? :nvt

weten je ouders dat je  drinkt? :nvt

vinden hun het goed? :nvt

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : het is wat je verstaat onder drugs, ik heb zelf in het zieken huis medicatie gehad waar wel drugs in zat denk ik , ik heb ook wel medicatie gehad dus ja maar geen echte drugs als je me snapt.

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :idk toen ik naar het ziekenhuis moest

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :ik wist niet dat het drugs was

welke drug gebruikte je toen? : geen idee , dat zit in de .medicatie

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :nee, moest van het ziekenhuis 

gebruiken vrienden van je? :nee, niet in de vorm van heroïne ofzo of coke, die hebben misschien ooit medicatie waar iets in zat

gebruiken je ouders? :nee, 

hoe vaak gebruik je? : als ik naar het zieken huis moet voor een operatie of als ik naar de dokter ga of snel afgeleid raak.

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :idk

welke gebruik je vaker? :geen

noem je jezelf verslaafd? :nee , want ik gebruik het niet. 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :doe ik al

in wat voor soort situaties gebruik je? :als ik naar het ziekenhuis,  dokter of als ik niet meer geconcentreerd raak en dat in die situatie wel zou moeten, bv een toets week ofzo

weten je ouders dat je gebruikt? :ja , maar ik vind het niet echt drugs

vinden ze  het goed? : zoals ik zei ik vind het geen drugs zei ook niet.

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoe oud ben je? :    15                                                                                                                                                                                                  woon je in een stad of in een dorp? :         dorp                                                                                                                                                        

heb je wel eens gerookt? :          ja                                                                                                                                                                        

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :               13                                                                                                                

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :          nieuwschierigheid                       

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :    ja goor dit                                                                                                                          

roken vrienden van je? :          een paar                                                                                                                                                                             

roken je ouders? :    nee                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :    niet meer                                                                                                                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? :nope

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? : was eenmalig

vinden hun het goed? : ze weten t niet

 

heb je wel eens gedronken? :jep

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :nieuwschierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :dit is fk chill 

drinken vrienden van je? :sommige maar heb veel onschuldige vrienden2

drinken je ouders? :mn ma wijn en mn pa bier, en afentoe allebei malibu

hoe vaak drink je? : eens in de 2 maanden denk

noem je jezelf verslaafd? : noh

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : noh

in wat voor soort situaties drink je? : met vriend(en) 

weten je ouders dat je  drinkt? : wss hebben ze een vermoeden, maar heb het nooit verteld

vinden hun het goed? :hoort bij pubers he

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :yes

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 13/14?

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : ja dit is wel leuk en lekker

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Ja weer nieuwschierig

gebruiken vrienden van je? : niet echt

gebruiken je ouders? : nope

hoe vaak gebruik je? : afentoe

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet maar wil pillen ofzo ook wel een keer

welke gebruik je vaker? : wiet dus

noem je jezelf verslaafd? : nope

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? : vrienden en wnnr ik sad ben

weten je ouders dat je gebruikt? :nope

vinden ze  het goed? : wss niet goed maar ook niet erg

 

Reputatie 1
Badge

heb je wel eens gerookt? :    nee                                                                                                                                                                              

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :       nee                                                                                                                        

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                           

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

roken vrienden van je? :                                                                                                                                                                                      

roken je ouders? :                                                                                                                                                                                                   

hoe vaak rook je? :                                                                                                                                                                                               

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? :nee 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

drinken vrienden van je? :

drinken je ouders? :

hoe vaak drink je? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :

weten je ouders dat je  drinkt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

Hey

Hoe oud ben je? :        16                                                                                                                                                                     woon je in een stad of in een dorp? :                                       doesnt matter                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :                                                          ja                                                                                                                        

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :        14                                                                                                                       

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                nieuwschierig hoe het smaakte                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                            bah en daarna had ik keelpijn                                                                                                  

roken vrienden van je? :                                                                   een paar                                                                                                                   

roken je ouders? :                                                                                        1 er van                                                                                                           

hoe vaak rook je? :                                                                                    niet                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  nvt

weten je ouders dat je rookt? : nvt

vinden hun het goed? : nvt

 

heb je wel eens gedronken? : na

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : geen idee maar ik denk gwn omdat me een biertje aangeboden werd en ik gwn wel is wilde proeven

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : best lekker dit 

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : miss 1/2  keer in de week (weekend)

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : misschien als ik lever klachten krijg of idk 

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes of als we gwn met wat vrienden bij elkaar zijn of in belgie duitsland op een terrasjes of restaurant 

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 15

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : keelpijn maar t was wel leuk

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwschierig of t beyer was dan sigaret en of high zijn leuk is

gebruiken vrienden van je? : bijna geen

gebruiken je ouders? : nee 

hoe vaak gebruik je? : 1 keer in de maand hooguit

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : paddo,truffel,wiet,hasj, lsd

welke gebruik je vaker? : wiet en hasj

noem je jezelf verslaafd? : nee 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : ja met psychedelics misschien wel maar hasj en wiet geen idee op zn tijd kan t geen kwaat

in wat voor soort situaties gebruik je? : 's avond good vibes buiten met n vriendin of vrienden en dan is t wel gezellig samen trippen of blowen

weten je ouders dat je gebruikt? : ja alleen van de hasj, wiet

vinden ze  het goed? : hasj en wiet wel ik denk dat ze minder blij zijn met de trippers maar ik denk niet dat ze boos worden

 

Dat waren mn antwoorden ik heb het eerlijk ingevult 

Wat ga je met de antwoorden doen als ik vragen mag ?

Groetjes

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :     14                                                                                                                                               woon je in een stad of in een dorp? :     stad                                                                                                                                                            

heb je wel eens gerookt? :     ja                                                                                                                                                                             

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :      11 maar dat waren een paar trekjes (vape) paar jaar later opnieuw paar trekjes (13) en weer gestopt                                                                                                                          

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : ja wou het gwn een sprobere,                                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  this shit goodddddd                                                                                                                            

roken vrienden van je? :       ja                                                                                                                                                                               

roken je ouders? :    ja                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :      bijna nooit, heel soms een vape   1x per jaar max                                                                                                                                                                                      

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? :nee

vinden hun het goed? :nee

 

heb je wel eens gedronken? :nee

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:/

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :/

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :/

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? :ja

hoe vaak drink je? :/

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :/

in wat voor soort situaties drink je? :/

weten je ouders dat je  drinkt? :/

vinden hun het goed? :/

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :/

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :/

welke drug gebruikte je toen? :/

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :/

gebruiken vrienden van je? :NEE

gebruiken je ouders? :NEE

hoe vaak gebruik je? :/

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :/

welke gebruik je vaker? :/

noem je jezelf verslaafd? :/

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :/

in wat voor soort situaties gebruik je? :/

weten je ouders dat je gebruikt? :/

vinden ze  het goed? :/

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoe oud ben je? :   17                                                                                                                                                                                         woon je in een stad of in een dorp? :           Dorp                                                                                                                                                    

heb je wel eens gerookt? :               Ja                                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                   16                                                                                                            

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :        Nieuwschierigheid en gezelligheid                         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :         Goor                                                                                                                     

roken vrienden van je? :                 Ja                                                                                                                                                            

roken je ouders? :                  Ja                                                                                                                                                                                 

hoe vaak rook je? :                    Af en toe op feestjes                                                                                                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? :       Nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :      Nee

weten je ouders dat je rookt? :     Nee

vinden hun het goed? :     Vast niet

 

heb je wel eens gedronken? :     Ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:      14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :     Nieuwschierigheid, uitweg

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :      Lekker relaxed , meer sociaal

drinken vrienden van je? :     Ja

drinken je ouders? :     Mn vader is alcoholist men moeder drinkt niet

hoe vaak drink je? :       Elke avond

noem je jezelf verslaafd? :      Ja

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :    Ja en nee wil gewoon alleen kunnen drinken op feestjes enzo niet vaker.

in wat voor soort situaties drink je? :     Op feestjes en wanneer ik angstig ben of deppessief in men kamer

weten je ouders dat je  drinkt? :       Ze weten dat ik ‘soms’ drink

vinden hun het goed? :      Dat ik ‘soms’ drink wel

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :      Ja wiet, magic truffels, ketamine

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :    16

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :    Heel indrukwekkend en was verbaast

welke drug gebruikte je toen? :    Magic truffels

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :     Samen gezellig met een vriendin ook wel op feestjes

gebruiken vrienden van je? :   Ja

gebruiken je ouders? :     Nee

hoe vaak gebruik je? :    Af en toe op feestje

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :    Wiet, magic truffels, ketamine

welke gebruik je vaker? :    Magic truffels

noem je jezelf verslaafd? :   Nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :    Nee

in wat voor soort situaties gebruik je? :    Feestjes

weten je ouders dat je gebruikt? :      Nee

vinden ze  het goed? :      Vast niet

 

Hoe oud ben je? :        16 jaar                                                                                                                                                                              woon je in een stad of in een dorp? :  Dorp                                                                                                                                                             

heb je wel eens gerookt? :   ja                                                                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :      15                                                                                                                         

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  nieuwsgierigheid (ik was dronken en moest bijna overgevenlol)                               

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :   waarom ben ik misselijk                                                                                                                           

roken vrienden van je? :   ja, veel                                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :    mijn moeder                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :       alleen op feestjes                                                                                                                                                                                        

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? :ja, dat ik het soms doe

vinden hun het goed? : ze willen liever van niet, maar dat soort dingen valt niet zo snel tegen te houden.

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :  nieuwsgierigheid samen met paar vriendinnen

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : geweldig.

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : nee

hoe vaak drink je? :  één keer in de twee weken ong.

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : mwah, nadat ik 16 werd zijn ze er veel soepeler ingeworden

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 16

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : ik vond het leuk voor één keer, maar had wel een dikke vette kater

welke drug gebruikte je toen? : XTC

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierigheid 

gebruiken vrienden van je? : ja, ze blowen

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : heel soms blow ik mee

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Wiet, XTC en truffels

welke gebruik je vaker? : wiet gebruik ik het meest dan. XTC en truffels heb ik meer 1 keer ingenomen

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? : avondjes met vrienden

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nee

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :          14                                                                                                                                                                                      
 woon je in een stad of in een dorp? :          Dorp                                                                                                                                                       

heb je wel eens gerookt? :           Nee                                                                                                                                                                       

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :             Nvt                                                                                                                  

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 Nvt

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :              Nvt                                                                                                                

roken vrienden van je? :                   Wel klasgenoten                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :      Mijn vader, sigaren                                                                                                                                                                                             

hoe vaak rook je? :       Nvt                                                                                                                                                                                        

noem je jezelf verslaafd? : nvt

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :   Nvt

weten je ouders dat je rookt? :  nvt

vinden hun het goed? :  nvt

 

heb je wel eens gedronken? :nee

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: nvt

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :   Nvt

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  nvt

drinken vrienden van je? :   Ja

drinken je ouders? :  ja

hoe vaak drink je? :  nooit

noem je jezelf verslaafd? :   Nvt

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :   Nvt

in wat voor soort situaties drink je? :  Nvt

weten je ouders dat je  drinkt? :  nvt

vinden hun het goed? :   Nvt

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :  nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :   Nvt

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :  nvt

welke drug gebruikte je toen? :  Nvt

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :  nvt

gebruiken vrienden van je? :  weet ik niet

gebruiken je ouders? :   Nee

hoe vaak gebruik je? :  nvt

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :  Nvt

welke gebruik je vaker? :Nvt

noem je jezelf verslaafd? : nvt

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :  nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? :  nvt

weten je ouders dat je gebruikt? :nvt

vinden ze  het goed? :nvt

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoe oud ben je? :   16                                                                                                                                                                                                   woon je in een stad of in een dorp? :  dorp                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? :    ja                                                                                                                                                                              

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :   14                                                                                                                            

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   ik was dronken dus dacht er niet echt bij na toen iemand het aanbood                             

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  ik dacht niet echt er bij na                                                                                                                             

roken vrienden van je? :  ja                                                                                                                                                                                    

roken je ouders? :    nee                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :   elke dag                                                                                                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? :  ja 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :   ja, kost zo veel geld! 

weten je ouders dat je rookt? : ja 

vinden hun het goed? :  nee maar ze kunnen er ook niet echt wat tegen doen

 

heb je wel eens gedronken? :  ja 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:  13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsgierigheid, ect)? :  nieuwsgierigheid  

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  dat het heel warm voelde en dat ik het erg leuk vond

drinken vrienden van je? : ja 

drinken je ouders? : af en toe

hoe vaak drink je? : hangt ervan af,  in de vakantie minimaal om de dag maar als ik school heb in het weekend en doordeweeks misschien wat wijn 

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? :  als het gezellig is. Feestjes, na werk met collega’s enz.  Niet alleen. 

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 14 (soft drugs, telt dat?) en 15 (hard drugs)

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : ik vond het heel gezellig

welke drug gebruikte je toen? : wiet als eerste soft drug en xtc als eerste hard drug. 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierig

gebruiken vrienden van je? : ja 

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : elke dag wiet en hard drugs af en toe 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet, hasj, cocaïne, xtc / Mdma (meerdere vormen) en speed

welke gebruik je vaker? : wiet 

noem je jezelf verslaafd? :  ik zou wel kunnen stoppen met wiet maar het duurt gewoon verschrikkelijk lang tot ik in slaap val en word vaak wakker in de nacht als ik nuchter ben. Dus het is niet dat ik lichamelijk verslaafd ben maar ja wiet is ook geestelijk verslavend. 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee, het is leuk en kan weinig kwaad op mijn manier

in wat voor soort situaties gebruik je? : Met vrienden, op feestjes, alleen, als ik me verveel op school enz. 

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nee 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :  14                                                                                                                                                                      

woon je in een stad of in een dorp? : stad                                                                                                                     

heb je wel eens gerookt? :   ja                                                                                                                                                                      

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :   13                                                                                                                     

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  met 2 vrienden van me, we waren eigenlijk wel nieuwsgierig                    

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  ik ga dit niet met regelmaat doen (vooral niet op jonge leeftijd) want anders word  ik verslaaft en dan zit ik in de problemen                                                                                                                        

roken vrienden van je? :  paar roken wel is maar niet echt verslaafd                                                                                                                                                roken je ouders? :  mn moeder rookt                                                                                                                                                                                                 

hoe vaak rook je? :   ik heb in de zomervakantie een aantal keer gerookt met een vriendin, daarvoor nog wel vaker maar nu niet meer eigenlijk                                                                                                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? :nee 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : ik rook niet met regelmaat, alleen soms eens met een vriendin ofzo maar natuurlijk is het niet goed

weten je ouders dat je rookt? :nee

vinden hun het goed? :ik denk het niet op deze leeftijd

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:geen idee eigenlijk, als kind mocht ik wel eens een slokje wijn ofzo maar echt een heel glas denk ik 11/12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :het was een familie feest dus ik kreeg ook gewoon een glaasje

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :ik dacht niet echt veel omdat ik al eerder wel een aantal slokken op had. ligt ook veel aan de opvoeding van mijn ouders

drinken vrienden van je? :ja meeste drinken wel eens

drinken je ouders? :ja

hoe vaak drink je? : nu niet echt veel, alleen met familie feesten of als er mensen komen eten, of op een feestje maar dat mag nu niet meer met corona haha

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nee

in wat voor soort situaties drink je? :feestjes, familie feestjes, als er mensen komen eten

weten je ouders dat je  drinkt? :ja

vinden hun het goed? :ja, maar het moet natuurlijk niet elk weekend een aantal glazen maar ze vinden soms 2 glaasjes wel prima

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :ik had geen idee wat ik moest verwachten dus ik was best ‘verbaasd’

welke drug gebruikte je toen? :wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :nieuwsgierigheid en een beetje groepsdruk

gebruiken vrienden van je? : een paar soms wiet, maar 1 vriendin doet wel eens wat anders

gebruiken je ouders? :niet dat ik weet, mijn broers wel

hoe vaak gebruik je? :ik heb het 2x gedaan , daarna nooit meer

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :wiet

welke gebruik je vaker? : -

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :misschien wel eens vaker doen maar zeker niet verslaafd raken

in wat voor soort situaties gebruik je? :-

weten je ouders dat je gebruikt? :nee

vinden ze  het goed? :ik heb het 2x gedaan en het daarbij gelaten, maar ik denk dat ze het alsnog niet goed vinden

Hoe oud ben je? 17 jaartjes

 woon je in een stad of in een dorp? : Ik woon in een stad nu.                                                                                                                                                             

heb je wel eens gerookt? :  Ja.                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  De eerste keer was toen ik 14 was ben toen gestopt ben daarna weer op me 15e begonnen en sindsdien is het stoppen en doorgaan.                                                                                                                             

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : De eerste keer was met een oudere vriend. Die rookte en we gingen altijd samen naar school. Toen heb ik het 1x geprobeerd en ik vond het wel interessant, maar de dag ernaar wou ik al stoppen dus gaf ik het pakje aan hem, een dag weer later kocht ik me eerste pakje bij de Aldi. Omdat ik wist dat de Aldi bij ons nooit op alcohol en tabak controleerde.              

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het erg interessant.  Maar van de rooklucht en smaak werd ik misselijk. Me eerste sigaret was ook een Marlboro. En dat is denk ik niet de beste sigaret als je net begint.                                                                                                                 

roken vrienden van je? :  Ja. Ik heb ook 1200 vrienden op Discord daarvan roken er vast en zeker ook wel een aantal.                                                                                                                                                                         

roken je ouders? : Nee. Ze hebben vroeger wel gerookt.                                                                                                                                                                                                   

hoe vaak rook je? :  Ligt er een beetje aan. Meestal rook ik op het werk. Zoals nu ben ik 45uur op het werk deze week. Van 7.00 tot 16.00 dan rook ik wel 4/6 sigaretten op een dag.                                                                                                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? : euhm nee. Want weetje ik kan gerust nu stoppen en nooit meer roken. Ik heb nu bijvoorbeeld ook een periode waar alles een beetje rommelig is, dan rook ik liever. En als het dan straks weer rustig is stop ik weer.

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  Nou ja zoals ik al uitlegde hierboven zit ik gewoon weer in die periode dat ik weer rook. Als me leven dan weer op orde is, dan stop ik ook wel weer. Maar nu nee.

weten je ouders dat je rookt? : Ja. Weetje me ouders doen er niet zo moeilijk over en zolang ik het buiten doe is het niet erg.

vinden hun het goed? : ja.

 

heb je wel eens gedronken? :Ja zeker.

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 15 denk ik.

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Gewoon thuis bij me opa en oma. Die hadden een liquor gekocht en ik mocht dat dan proeven.

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Vooral dat het echt mega lekker is. 

drinken vrienden van je? :Ja.

drinken je ouders? :Ja

hoe vaak drink je? : Alleen in het weekend.

noem je jezelf verslaafd? : Hahaha nee.

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : Nee ik zou niet weten waarom ik moet stoppen

in wat voor soort situaties drink je? : Verjaardag, na het eten, laat op de avond.

weten je ouders dat je  drinkt? : ja.

vinden hun het goed? :Ja hoor zolang ik maar met regelmaat drink.

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja wel is.

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 17 jaar.

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Gewoon fun. Je ziet zo'n pilletje dus dan denk je wat kan zo'n ding nou doen dan.

welke drug gebruikte je toen? :xtc.

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : We kregen het van een vriend op het schoolfeest. Zoals ik al zei had ik niet door  wat voor inpact het zal hebben.

gebruiken vrienden van je? :Ja. Nou alleen die ene keer hoor. Het is niet zo dat ik nu op me kamer een hele zak aan het weg vreten ben ofzo.

gebruiken je ouders? :Niet dat ik het weet.

hoe vaak gebruik je? : Ik heb het maar 2x gebruikt.

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Alleen toen xtc.

welke gebruik je vaker? : Geen een

noem je jezelf verslaafd? : Nope.

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : Ik zou het gewoon niet gaan gebruiken in eerste instantie. 

in wat voor soort situaties gebruik je? : Toen met schoolfeest in een half dronken stand.

weten je ouders dat je gebruikt? : Nee

vinden ze  het goed? : Nee dat vinden ze niet.

See ya!

Jixx.

Badge +1

Hoe oud ben je? :                  

13                                                             

   woon je in een stad of in een dorp? :  

Dorp                                                                                                                                                              

heb je wel eens gerookt? :            

Ja                                                                                                                                                                     

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :          

12                                                                                                                    

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                              

Nieuwschierigheid  

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                  

K vond het lekker                                                                                                           

roken vrienden van je? :

Een aantal, niet iedereen                                                                                                                                                                                     

roken je ouders? :          

Alleen mijn vader                                                                                                                                                                                        

hoe vaak rook je? :    

3x per week                                                                                                                                                                                          

noem je jezelf verslaafd? :

Eumm haha ja

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

Ja heel graag dus niet aan beginnen allemaal

 

weten je ouders dat je rookt? :

Nee

 

vinden hun het goed? :

Nee

 

heb je wel eens gedronken? :

Ja

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

11

 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

Grappig

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

Haha vond het echt vies

 

drinken vrienden van je? :

Soms

 

drinken je ouders? :

Soms

 

hoe vaak drink je? :

Gwn met leuke feestdagen 

 

noem je jezelf verslaafd? :

Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

Nee,foe t bijna nooit

 

in wat voor soort situaties drink je? :

Feestdagen en verjaardagen

 

weten je ouders dat je  drinkt? :

Ze geven mij drank

 

vinden hun het goed? :

Ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

Ja

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

K voelde me lekker

 

welke drug gebruikte je toen? :

Wiet

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

Groepsdruk

 

gebruiken vrienden van je? :

Ja

 

gebruiken je ouders? :

Nee

hoe vaak gebruik je? :

Nog 1 x gedaan

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

Wiet

 

welke gebruik je vaker? :

?

noem je jezelf verslaafd? :

Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

Nee, nog 1 x gedaan

 

in wat voor soort situaties gebruik je? :

Nog 1 x gedaan

 

weten je ouders dat je gebruikt? :

Nee

 

vinden ze  het goed? :

Nee

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :         14                                                                                                                                                                                   
woon je in een stad of in een dorp? :             Dorp, al mijn vrienden in de stad                                                                                                                                                    

heb je wel eens gerookt? :                Ja                                                                                                                                                                  

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :          14                                                                                                                     

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :            Groepsdruk, nieuwsgierigheid                     

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                         Leuk!                                                                                                      

roken vrienden van je? :      Ja                                                                                                                                                                                

roken je ouders?          Nee                                                                                                                                       

hoe vaak rook je? :                  Ong 1x per week                                                                                                                                                                             

noem je jezelf verslaafd? :                Ja, ik kan er alleen niet gemakkelijk aan komen dus dat helpt

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :         Ja, dat wil ik aan de ene kant wel en aan de andere kant niet

weten je ouders dat je rookt? :       Nee

vinden hun het goed? :       Nee

 

heb je wel eens gedronken? :          Ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:           14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :          Nieuwsgierigheid 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :           Gatsie, wel heel gezellig. En eng want ik was heel duizelig

drinken vrienden van je? :       Ja

drinken je ouders? :         Vader alleen

hoe vaak drink je? :            Niet vaak

noem je jezelf verslaafd? :          Nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :         Nvt

in wat voor soort situaties drink je? :         Feestjes

weten je ouders dat je  drinkt? :          Nee

vinden hun het goed? :         Nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :           Ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :        14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :        Geweldig, wel heftig

welke drug gebruikte je toen? :         Wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :        Groepsdruk , nieuwsgierigheid 

gebruiken vrienden van je? :         Ja

gebruiken je ouders? :         Nee

hoe vaak gebruik je? :          Eens per maand

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :            Alleen wiet

welke gebruik je vaker? :       Wiet

noem je jezelf verslaafd? :         Nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :       Nvt

 in wat voor soort situaties gebruik je? :        Gezellig met vrienden

weten je ouders dat je gebruikt? :        Nee

vinden ze  het goed? :       Nee

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld ja eerlijk ingevuld, geen probleem 

xxx- mij

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :     14                                                                                                                                                                                                 woon je in een stad of in een dorp? :                      dorp                                                                                                                                           

heb je wel eens gerookt? :                   ja                                                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :        13                                                                                                                       

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :            niewschierigheid en groepsdruk                     

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                   oh oke dit is niet vekeerd ofs                                                                                                           

roken vrienden van je? :                            jaa                                                                                                                                                          

roken je ouders? :          ja                                                                                                                                                                                         

hoe vaak rook je? :                  veelll!!                                                                                                                                                                             

noem je jezelf verslaafd? :          ja beetje wel lmao

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :    nee

weten je ouders dat je rookt? :   jaa

vinden hun het goed? :      nee

 

heb je wel eens gedronken? :             ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:        13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :         nieuwsgierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                   o dis wel lekker

drinken vrienden van je? :         ja

drinken je ouders? :           me ma wel eens een wijntje en me a soms wel eens een whiskeytje

hoe vaak drink je? :                 niet veel ofs best weinig

noem je jezelf verslaafd? :           nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :         nee

in wat voor soort situaties drink je? :           feestjes en als k er trek in heb

weten je ouders dat je  drinkt? :             ja soort van

vinden hun het goed? :               nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : jaaaaa

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :    13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :     dis eig wel gek gevoel maar lekkerr

welke drug gebruikte je toen? :          wiett

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :            nieuwsgierigheid

gebruiken vrienden van je? :            jaaa

gebruiken je ouders? :    me pa

hoe vaak gebruik je? :          bijna elke dag lmao

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :         alleen wiet lol

welke gebruik je vaker? :          nvt

noem je jezelf verslaafd? :            jaaa

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :           neee

in wat voor soort situaties gebruik je? :        alles

weten je ouders dat je gebruikt? :            ja

vinden ze  het goed? :                    nee

Badge

   

Hoe oud ben je? :     14                                                                                                                                                                                                 woon je in een stad of in een dorp? :  dorp                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? :             ja                                                                                                                                                                     

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  12                                                                                                                             

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   nieuwsgierigheid                        

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  best chill                                                                                                                            

roken vrienden van je? :   bijna allemaal                                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :    ja                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :   elke dag                                                                                                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? :ja

vinden hun het goed? :moeder wel

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: dronken 11

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierig

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : best lekker

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : om de paar maanden wel

noem je jezelf verslaafd? : vind het wel heel lekker

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes

weten je ouders dat je  drinkt? :ja

vinden hun het goed? :ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : net 13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : best leuk

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierigheid

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? :ja 

hoe vaak gebruik je? :elke maand

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :wiet, hasj, lachgas, speed en xtc

welke gebruik je vaker? : wiet

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : met vrienden

weten je ouders dat je gebruikt? : beetje

vinden ze  het goed? :niet echt

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :    12                                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :              Stad                                                                                                                                                   

heb je wel eens gerookt? :                  nog niet over paar  dagen wel                                                                                                                                                      

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :            12                                                                                                                   

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                          Vindt het lekker       

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                    Weet nii                                                                                                          

roken vrienden van je? :                      nope                                                                                                                                                                

roken je ouders? :               niet meer                                                                                                                                                                                    

hoe vaak rook je? :                      nog niet maar denk wel sowieso elke dag                                                                                                                                                                         

noem je jezelf verslaafd? :nope

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nope

weten je ouders dat je rookt? :nope

vinden hun het goed? :nope

 

heb je wel eens gedronken? :nog niet straks wel denk maandag

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :Lekker

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :lekker

drinken vrienden van je?  Jep

drinken je ouders? :jep

hoe vaak drink je? :nog niet veel straks wel

noem je jezelf verslaafd? :nog niet

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nope

in wat voor soort situaties drink je? :dat ik dood wil

weten je ouders dat je  drinkt? :nope

vinden hun het goed? :nope

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :krijg maandag weer 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :12

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :kopen kopen kopen

welke drug gebruikte je toen? :weet niet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :wil dood leek lekker

gebruiken vrienden van je? :jep

gebruiken je ouders? :nope

hoe vaak gebruik je? :bijna elke dag

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :weet niet meer

welke gebruik je vaker? :i dont now

noem je jezelf verslaafd? :jep

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :nope

in wat voor soort situaties gebruik je? : Ga lekker snap

weten je ouders dat je gebruikt? :nope

vinden ze  het goed? :nope

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoe oud ben je? : 13                                                                                                                                                                        woon je in een stad of in een dorp? :  stad                                                                                                                                                  

heb je wel eens gerookt? : ja                                                                                                                                                          

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 12                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : me ouders zeggen dat het even hun rust momentje is en dat klopt op het moment dat ik het deed dacht ik gewoon nergens meer aan                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  iewl, bah                                                                                                                            

roken vrienden van je? :  ja                                                                                                                                                               

roken je ouders? :    mijn moeder rookt en me vader is gestopt                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :   2 á 3 keer per week                                                                                                                                                    

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? :nee

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:6

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :perongeluk

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : niets 

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : ja 

hoe vaak drink je? : 1-2 flugel per dag

noem je jezelf verslaafd? : beetje

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nee

in wat voor soort situaties drink je? : gewoon als k der zin in heb

weten je ouders dat je  drinkt? :  nope

vinden hun het goed? : nee, ze vermoorden me

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had  gebruikt? : 12

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : IK WORD GEKKKKK

welke drug gebruikte je toen? : xtc

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Feestje dus groepsdruk

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : niet vaak

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : cocaine xtc

welke gebruik je vaker? : cocaine

noem je jezelf verslaafd? : ik snuif wel aantallen honderden euros per week weg dus ja

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : ruzie met ouders

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nee, ze steken me hoofd in de fik

Reputatie 5
Badge +5

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

( ik  oop dat ijn ouders hier nooit achter komen)

Hoe oud ben je? : 14                                                                                                                                                                                                     woon je in een stad of in een dorp? : de stad                                                                                                                                                                 

heb je wel eens gerookt? : ja                                                                                                                                                                                  

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 13                                                                                                                              

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : kreeg het aangeboden                             

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : wow, ik stik                                                                                                                             

roken vrienden van je? : 1tje, maar daar heb ik geen contact meer mee sinds corona                                                                                                                                                                                  

roken je ouders? :   nope                                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? : was 1x maar eig nooit                                                                                                                                                                                              

noem je jezelf verslaafd? : zeker niet

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  nooi echt mee begonnen dus nee denk ik

weten je ouders dat je rookt? : nope

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens gedronken? : niet echt

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwjaar

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : wow, niet echt mijn ding

drinken vrienden van je? : jepp

drinken je ouders? : soms

hoe vaak drink je? : 5x per jaar ofzo

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : X

in wat voor soort situaties drink je? : viering ofzo

weten je ouders dat je  drinkt? : jepp

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : lekker smaakje in de mond 

welke drug gebruikte je toen? : shisha

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : kreeg ik aangeboden

gebruiken vrienden van je? : volgensmij wel

gebruiken je ouders? : vlgm wel

hoe vaak gebruik je? : ik had in 2020 1 pe opgerookt

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : shisha

welke gebruik je vaker? : shisha

noem je jezelf verslaafd? : nope

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : gwn, als ik het aaneboden krijg

weten je ouders dat je gebruikt? : nope

vinden ze  het goed? :idk

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

heb je wel eens gerookt? :     Nee                                                                                                                                                        

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :      Nooit gedaan                                                                                                                         

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :       Nooit gedaan, nooit van plan te doen                  

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :    -                                                                                                                     

roken vrienden van je? :        Ja, maar die zitten voornamelijk op mavo                                                                                                                                                                           

roken je ouders? :           Nee                                                                                                                                                                                        

hoe vaak rook je? :      -                                                                                                                                                                                         

noem je jezelf verslaafd? :     -

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : -

weten je ouders dat je rookt? :  -

vinden hun het goed? :    -

 

heb je wel eens gedronken? : mijn vader heeft mij ooit wat wijn mee laten drinken, maar nooit meer dan dat, altijd met mijn ouders en die laten me dan een slokje drinken

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:     -

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :    -

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :   -

drinken vrienden van je? : niet dat ik weet

drinken je ouders? : soms een wijntje of biertje, maar zeker geen verslaving 

hoe vaak drink je? : -

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : -

in wat voor soort situaties drink je? : -

weten je ouders dat je  drinkt? : -

vinden hun het goed? :   -

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee, nooit aan beginnen!

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : -

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :  -

welke drug gebruikte je toen? : -

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :  -

gebruiken vrienden van je? :  -

gebruiken je ouders? :  -

hoe vaak gebruik je? : -

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : -

welke gebruik je vaker? :  -

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : -

in wat voor soort situaties gebruik je? : -

weten je ouders dat je gebruikt? : -

vinden ze  het goed? : -

Hoe oud ben je? :              16                                                                                                                                                                                        woon je in een stad of in een dorp? :                                                                                                                                                              woon in een dorp, ‘leef’ in de stad :p

heb je wel eens gerookt? :             ja                                                                                                                                                                  

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :      13, maar rook pas 8 maanden vast.                                                                                                                         

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :        omdat ik blowen wou proberen, maar dacht misschien handig om eerst te oefenen met een peuk                         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :         das  niet vies.                                                                                                               

roken vrienden van je? :          bijna al mn vrienden                                                                                                                                                                             

roken je ouders? :            nee                                                                                                                                                                                       

hoe vaak rook je? :             elke dag                                                                                                                                                                                  

noem je jezelf verslaafd? :         tja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? : gelukkig niet 

vinden hun het goed? : niet dus

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierig  

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : lachen

drinken vrienden van je? : al mn vrienden

drinken je ouders? : met mate ja

hoe vaak drink je? : denk 1,5 x per week

noem je jezelf verslaafd? : nein

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : non

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes, woensdag/vrijdag middagen aan de wijn

weten je ouders dat je  drinkt? : wel, maar niet hoeveel :p

vinden hun het goed? : niet echt

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : wiet: 14 , xtc en truffels op mn 16e

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : wiet:  kreeg een gekke lachkik. xtc: “WOOOOOW VOEL DE PLANTEN” truffels: heb me nog nooit zo creatief gevoeld

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : voor de ervaring, geen groepsdruk. 

gebruiken vrienden van je? : yes, een paar 

gebruiken je ouders? : nee (niet dat ik weet)

hoe vaak gebruik je? : verschillend

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : ja wiet, truffels en een pilletje dus 

welke gebruik je vaker? : 1. wiet 2. xtc 3. truffels

noem je jezelf verslaafd? : nee zeker niet 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nog niet 

in wat voor soort situaties gebruik je? : voornamelijk feestjes

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nee 

 

joejoe 

Badge +1

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :     13                                                                                                                                                                                                 woon je in een stad of in een dorp? :          dorp                                                                                                                                                       

heb je wel eens gerookt? :     nee                                                                                                                                                                             

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :           -                                                                                                           

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   -                              

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :          -                                                                                                                    

roken vrienden van je? :      nee                                                                                                                                                                                

roken je ouders? :    nee                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? : -                                                                                                                                                                                               

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  -

weten je ouders dat je rookt? : -

vinden hun het goed? :  -

 

heb je wel eens gedronken? : wel alcohol vrij, maar dat was vies

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: -

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsgierigheid, ect)? : -

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : -

drinken vrienden van je? : -

drinken je ouders? : ja, mijn vader drinkt best vaak bier

hoe vaak drink je? : -

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : -

in wat voor soort situaties drink je? :  -

weten je ouders dat je  drinkt? : -

vinden hun het goed? : -

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : -

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : -

welke drug gebruikte je toen? : -

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : -

gebruiken vrienden van je? : nee

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? :-

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :0

welke gebruik je vaker? : -

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : -

in wat voor soort situaties gebruik je? : -

weten je ouders dat je gebruikt? : -

vinden ze  het goed? : -

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoe oud ben je? :      16                                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :       kleine stad                                                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :         Ja                                                                                                                                                                         

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :       12  (geprobeerd)                                                                                                                        

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :      nieuwsgierigheid,helemaal alleen dus geen groepsdruk                           

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :     was vooral heel zenuwachtig en bang om betrapt te worden , maar wel genoten                                                                                                                      

roken vrienden van je? :         Sommigen                                                                                                                                                                             

roken je ouders? :            Ja                                                                                                                                                                                       

hoe vaak rook je? :            Intussen dagelijks                                                                                                                                                                                   

noem je jezelf verslaafd? : soort van intussen

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  later misschien,nu nog niet

weten je ouders dat je rookt? : intussen wel , hele tijd stiekem gedaan tot ze mijn sigaretten vonden

vinden hun het goed? : niet echt maar ze roken zelf

 

heb je wel eens gedronken? : ik drink soms een glaasje maar nooit tot dronken toestanden

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: geen idee, glaasje wijn bij het eten ooit

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : ---

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : niks bijzonder

drinken vrienden van je? :  nooit tot dronken

drinken je ouders? : nooit tot dronken

hoe vaak drink je? : feestjes

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : --

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja,zolang geen dronken toestanden

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : --

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : --

welke drug gebruikte je toen? : --

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : --

gebruiken vrienden van je? : Sommigen

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : --

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : --

welke gebruik je vaker? : --

noem je jezelf verslaafd? : --

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? : nvt

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt

vinden ze  het goed? : nvt

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :          15                                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :                                                                                                                                                                 

heb je wel eens gerookt? :              Nee                                                                                                                                                                    

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                    -                                                                                                           

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 -

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :            -                                                                                                                  

roken vrienden van je? :            Sommige                                                                                                                                                                          

roken je ouders? :                 Nee                                                                                                                                                                                  

hoe vaak rook je? :            -                                                                                                                                                                                   

noem je jezelf verslaafd? :          -

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :            -

weten je ouders dat je rookt? :          -

vinden hun het goed? :          -

 

heb je wel eens gedronken? :       Soms een slokje

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:         Geen idee

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :        Ff proeve 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :      Niet zo speciaal 

drinken vrienden van je? :      Ja

drinken je ouders? :     Soms

hoe vaak drink je? :       - 

noem je jezelf verslaafd? :      -

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :      -

in wat voor soort situaties drink je? :     -

weten je ouders dat je  drinkt? :      -

vinden hun het goed? :    -

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :    Nee 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :    - 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :    -

welke drug gebruikte je toen? :   -

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :    -

gebruiken vrienden van je? :   - 

gebruiken je ouders? :   - 

hoe vaak gebruik je? :      -

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :  -

welke gebruik je vaker? :   -

noem je jezelf verslaafd? :   -

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :   -

in wat voor soort situaties gebruik je? :   - 

weten je ouders dat je gebruikt? :    -

vinden ze  het goed? :     -

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge +1

Hoe oud ben je?

13

Woon je in een stad of in een dorp? 

dorp                       

heb je wel eens gerookt? :                                                                       ja                                                                                                            

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                     12                                                                                                      

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  

K wou gwn x proberen.                               

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                           k vond wel leuk, maar heb der nu spijt van haha

roken vrienden van je? :                                                                           niet allemaal maar wel een paar.

roken je ouders? :                                                                                         niet meer maar tot men 9e wel                           

hoe vaak rook je? :                                                                                       om de week denk maar ben nu eig gestopt maar vind zo lekker.. 😬                                                                                                        

noem je jezelf verslaafd? :

nu niet meer maar vorig jaar wel want deet toen elke dag.

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

jaaa heel graag want men conditie is heel erg achteruit gegaan. 

weten je ouders dat je rookt? :

mijn moeder wel maar mn vader niet.

vinden hun het goed? :

mijn moeder vind het jammer maar ze kan der niks aan doen. En man vader weet het niet😂

heb je wel eens gedronken? :

jaa

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

Roken 12 en drinken 10 ofz ahaha maar dan was k nog niet helemaal dronke ofz

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

wou gwn x proberen

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

k vond smerig 

drinken vrienden van je? :

soms net als ik.

drinken je ouders? :

wel s 

hoe vaak drink je? :

1x per maand ofz

noem je jezelf verslaafd? :

neehh

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

Nee 

in wat voor soort situaties drink je? :

als k met vrienden ben.

weten je ouders dat je  drinkt? :

nee haha

vinden hun het goed? :

nee

heb je wel eens drugs gebruikt? :

nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

.

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

.

welke drug gebruikte je toen? :

.

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

.

gebruiken vrienden van je? :

ja..

gebruiken je ouders? :

nee

hoe vaak gebruik je? :

niet

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

niks

welke gebruik je vaker? :

.

noem je jezelf verslaafd? :

nee want doe t ni

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

.

in wat voor soort situaties gebruik je? 

.

weten je ouders dat je gebruikt? :

.

vinden ze  het goed? :

.

Reageer