Vraag

Vragenlijst Drank/Drugs

  • 2 August 2020
  • 39 reacties
  • 1012 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd?
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?
  6. Mening over alcohol en drugs? 

 

Thanks!


39 reacties

  1.  Wat is je leeftijd? 16
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Geproeft
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Nee zeker niet
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Over het algemeen drink ik niks
  6. Mening over alcohol en drugs? Alcohol; Meh, al doe je het een beetje normaal en gedoseerd, fine     Drugs; Nehneh, niet voor mij in ieder geval.

Hi jongennn,

ik ga je lijstje ff invullen:

 

  1.  Wat is je leeftijd? 17
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? niet echt, wel eens een slokje van van alles geproefd, maar meeste vind ik niet echt lekker
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? meestal proefde ik het thuis of bij papa in de (horeca)zaak, ben nog nooit dronken geweest, want daarvoor was dat proeven te weinig
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? niet dat we dat zelf hebben genomen, maar anderen hebben mijn twin en mij meerdere keren  iets als GHB gegeven, ofc zonder dat we het wisten. Dat was tijdens dat we sws al seksueel misbruikt werden door diezelfde gasten. Wat er na die GHB gebeurd is weten we al helemaal niet, zal wel niet veel goeds zijn geweest...
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? we drinken zelf nooit alcohol, behalve een keertje een slokje proeven, dus zijn we ook nooit dronken (geweest)
  6. Mening over alcohol en drugs? voor mij hoeft het allemaal niet, maar anderen mogen wel wat drinken hoor, zolang ze hun grenzen maar weten, met die pillen en andere shit zou ik sws uitkijken, wij hebben het niet nodig om een leuke avond te hebben

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 2
Badge +2
  1. Wat is je leeftijd? 13 (in september 14)
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? nee, nog nooit
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?        nee
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?   nooit
  6. Mening over alcohol en drugs? alcohol ga ik noooit gebruiken drugs ook niet maar ik wil wel best graag roken. 

 

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd? 16 jaar
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Beide, ben weleens dronken geweest
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Ja, wiet
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Af en toe mix drankje, soms samen met vrienden wat maar niet heel vaak ofzo
  6. Mening over alcohol en drugs?  Niet de grootste fan van

 

Thanks!

 

Reputatie 7
Badge +19

 

  1.  Wat is je leeftijd? 13
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Ja thuis (als me ouders er niet waren) en ook op feestjes
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Ja
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Soms elk weekend en soms een paar weken niet
  6. Mening over alcohol en drugs?  Best chill behalve als je teveel drinkt of gebruikt🤷🏼‍♂️
  1. Wat is je leeftijd?15 (bijna 16) jaar.
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?of ik echt alcohol heb vebruikt, in de vorm van drinken zo ver ik weet niet nee, ik heb iel al meerdere keren mijn handen en armen moeten wassen met alcohol,  maar dat is niet je vraag.
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?nee, ik weet van klasgenoten dat sommige wel veel drinken, maar zelf zit ik meestal gewoon aan de cola of water,  en het is al vaker zo geweest dat ik dronken klasgenoten zag op een feest, maar zelf niet nee.
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?ja, het is wat je bedoelt daarmee, ik zelf heb door medicatie,  operaties al heel wat drugs gehad, maar dat was voor een bepaalde reden. Ik gebruik nooit en heb nooit gebruikt,  als je medicatie en de zooi die ik kreeg voor operatie revalidatie van het ziekenhuis niet mee telt is er bij mij niks gebruikt. Oh ik heb wel is vaker proberen een overdosis te nemen, maar niet echt met drugs . Verder Nooit wiet ofzo of ghb etc. Van klasgenoten weet ik dat ze gebruiken en ik heb al vaker uitgelegd dat ik niks daar van die troep wil en heb al vaker uitgelegd dat het slecht is, maar ik ga het niet meer vaker zeggen als dat niet doordringt. Ik weet wat de gevolgen zijn en ik zie dat het steeds vaker voorkomt bij jongeren als ik een melding krijg(ik ben vrijwilliger , ehbo en die dingen die niemand boeit)
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?ik zelf drink niet nee. Ik wil dat ook graag zo lang zo houden.
  6. Mening over alcohol en drugs? mijn mening.  Nou ,ten eerste, ik vind het prima als mensen is een drankje nemen,  maar@M en Ms al zei. Zolang ze maar hun grenzen kennen. Voor degene die het gebruiken,  let op!  Ken de gevolgen. Ik ken genoeg mensen en ik heb er genoeg gezien die nu er een ander beeld van hebben.  Het liefste stop er mee als het kan. Je kan zoals M en Ms al zei. Ook een lekkere gezellige avond hebben zonder die dingen.  Ik ga ook wel is naar feesten,  maar ik zelf kies voor geen drugs en geen alcohol,  maar dat is ieders keuze. Bij een feest is het soms ook dat ik bij vrienden achter de bar sta, maar ik kijk ook goed wie wat en hoeveel drinkt.  Maar mensen let op!  Als jij die keuze maakt voor drugs en alcohol,  je brengt je omgeving in gevaar,  ookal zie je het niet zo, geloof me, ik heb al vaak genoeg iemand naar het ziekenhuis mee moeten gaan of verbinden of gewoon in een greep moeten houden omdat het anders uit de hand liep. Dus weeg je keuzes af.

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 2
Badge +1
  1. Wat is je leeftijd?15 (bijna 16) jaar.
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?of ik echt alcohol heb vebruikt, in de vorm van drinken zo ver ik weet niet nee, ik heb iel al meerdere keren mijn handen en armen moeten wassen met alcohol,  maar dat is niet je vraag.
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?nee, ik weet van klasgenoten dat sommige wel veel drinken, maar zelf zit ik meestal gewoon aan de cola of water,  en het is al vaker zo geweest dat ik dronken klasgenoten zag op een feest, maar zelf niet nee.
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?ja, het is wat je bedoelt daarmee, ik zelf heb door medicatie,  operaties al heel wat drugs gehad, maar dat was voor een bepaalde reden. Ik gebruik nooit en heb nooit gebruikt,  als je medicatie en de zooi die ik kreeg voor operatie revalidatie van het ziekenhuis niet mee telt is er bij mij niks gebruikt. Oh ik heb wel is vaker proberen een overdosis te nemen, maar niet echt met drugs . Verder Nooit wiet ofzo of ghb etc. Van klasgenoten weet ik dat ze gebruiken en ik heb al vaker uitgelegd dat ik niks daar van die troep wil en heb al vaker uitgelegd dat het slecht is, maar ik ga het niet meer vaker zeggen als dat niet doordringt. Ik weet wat de gevolgen zijn en ik zie dat het steeds vaker voorkomt bij jongeren als ik een melding krijg(ik ben vrijwilliger , ehbo en die dingen die niemand boeit)
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?ik zelf drink niet nee. Ik wil dat ook graag zo lang zo houden.
  6. Mening over alcohol en drugs? mijn mening.  Nou ,ten eerste, ik vind het prima als mensen is een drankje nemen,  maar@M en Ms al zei. Zolang ze maar hun grenzen kennen. Voor degene die het gebruiken,  let op!  Ken de gevolgen. Ik ken genoeg mensen en ik heb er genoeg gezien die nu er een ander beeld van hebben.  Het liefste stop er mee als het kan. Je kan zoals M en Ms al zei. Ook een lekkere gezellige avond hebben zonder die dingen.  Ik ga ook wel is naar feesten,  maar ik zelf kies voor geen drugs en geen alcohol,  maar dat is ieders keuze. Bij een feest is het soms ook dat ik bij vrienden achter de bar sta, maar ik kijk ook goed wie wat en hoeveel drinkt.  Maar mensen let op!  Als jij die keuze maakt voor drugs en alcohol,  je brengt je omgeving in gevaar,  ookal zie je het niet zo, geloof me, ik heb al vaak genoeg iemand naar het ziekenhuis mee moeten gaan of verbinden of gewoon in een greep moeten houden omdat het anders uit de hand liep. Dus weeg je keuzes af.

Groetjes Gebruiker c 

Hey, allereerst thanks voor de reactie! Jouw omschrijvingen en ervaringen waren voor mij de reden om dit topic te beginnen.

 

Om me heen zijn er al genoeg mensen die echt elk feestje dronken zijn, wat ik niet begrijp. Uberhaupt als ik meerderjarig zou zijn wil ik het rustig houden, 1 of 2 op feestjes en het terras :P

 

Maarja, als je dit topic leest lijkt het best mee te vallen. Maar ik denk dat kt-forum gebruikers een iets serieuzere doelgroep is dan de gemiddelde Nederlandse jongere...

Reputatie 2
Badge +1

Zelf ook nog maar even:

  1.  Wat is je leeftijd? 15
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? oud en nieuw, niet dronken ofzo
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? thuis
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? nee, ook niet van plan :)
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? 1x, 0x dronken
  6. Mening over alcohol en drugs?  leuk voor op een terrasje of eens in de zoveel tijd een feestje. Niet elk weekend in ieder geval. Drugs blijf ik liever helemaal van weg😅

 

Thanks!

 

Hi jongennn,

 

dat wij (twin en ik) niet drinken en drugs gebruiken komt ook omdat we het slachtoffer zijn geworden van jongens die onder invloed van drank of pillen ons misbruikten. Vaak, als je ze verder niet kende, leken het gewone en aardige jongens, maar onder invloed veranderden ze heel erg. Grenzen vervaagden etc.

Wat dat betreft hebben we zoveel mee gemaakt dat wij alvast geen drugs gebruiken, omdat we bang zijn om onszelf te verliezen.

Om andere jongens, bijvoorbeeld uit ons dorp of uit de buurt te beschermen hebben we al een aantal keren al dronken of onder invloed van drugs zijnde jongens mee naar huis genomen om ze te beschermen. We zagen dan dat ze mogelijk in handen van kindermisbruikers zouden komen, iig in handen van mensen die een slechte reputatie hebben. Ook wilden we ze niet in die toestand naar huis laten gaan, omdat ze dan waarschijnlijk ernstig in de problemen zouden komen met hun ouders.

We lieten ze dan wel een appje naar huis sturen of als ze dat zelf niet meer konden omdat ze zo ver weg waren dan stuurden wij zelf (liefst vanaf hun telefoon)  een appje naar hun ouders dat ze bij ons bleven logeren.

Thuis stopten we ze voor het slapen gaan onder de douche, sommige werden daar wat helderder van en bij anderen was het soms nodig omdat ze zichzelf onder gekotst hadden en we ze dan niet zo in bed wilden leggen. Dan wasten we hun kleren en leenden ze kleren van ons als dat nodig was. maar we stopten ze meestal gewoon bloot in bed, dan konden  ze als ze weer moesten kotsen niet nog meer kleren vuil maken. De volgende dag konden ze zich vaak niks herinneren van wat er gebeurd was. Dat vonden we heel erg. Zeker als je nog maar 14-17 jaar zijn. Wel hadden we ze gefilmd, niet om zelf iets met die filmpjes te doen, maar om ze te laten zien wat er gebeurd was en hoe ze er aan toe waren. Meeste schrokken daar wel van en dan hielp het om te voorkomen dat ze dat weer deden.

Het is niet zo dat we jongens die we totaal niet kenden mee naar huis namen, want die probeerden we dan naar hun eigen huis te brengen. Onze pleegbroer reed dan soms met de auto en hielp daar dus mee. Meestal hadden ze wel legitimatie en sleutels in hun broekzak ofzo.

Het is nu ook weer niet zo dat dit elke week gebeurde, maar ik denk in de afgelopen jaren toch wel 10-15 keer. Soms waren het dezelfde jongens die zich om één of andere reden, o.a.  hun thuissituatie of geaardheid  vaker onder invloed waren. Die vroegen dan soms zelf of ze met ons mee mochten en bij ons mochten slapen.

Papa en mama wisten er van en vonden het goed, maar natuurlijk hadden ze liever dat die jongens niet zo veel dronken of pillen gebruikten.

Ik heb geen idee hoe vaak zoiets in Nederland of België gebeurt. Ik kan alleen maar vertellen wat wij mee gemaakt hebben.

Dus wees verstandig met alcohol en drugs.

 

Groetjes,

M&M's

  1. Wat is je leeftijd?15 (bijna 16) jaar.
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?of ik echt alcohol heb vebruikt, in de vorm van drinken zo ver ik weet niet nee, ik heb iel al meerdere keren mijn handen en armen moeten wassen met alcohol,  maar dat is niet je vraag.
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?nee, ik weet van klasgenoten dat sommige wel veel drinken, maar zelf zit ik meestal gewoon aan de cola of water,  en het is al vaker zo geweest dat ik dronken klasgenoten zag op een feest, maar zelf niet nee.
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?ja, het is wat je bedoelt daarmee, ik zelf heb door medicatie,  operaties al heel wat drugs gehad, maar dat was voor een bepaalde reden. Ik gebruik nooit en heb nooit gebruikt,  als je medicatie en de zooi die ik kreeg voor operatie revalidatie van het ziekenhuis niet mee telt is er bij mij niks gebruikt. Oh ik heb wel is vaker proberen een overdosis te nemen, maar niet echt met drugs . Verder Nooit wiet ofzo of ghb etc. Van klasgenoten weet ik dat ze gebruiken en ik heb al vaker uitgelegd dat ik niks daar van die troep wil en heb al vaker uitgelegd dat het slecht is, maar ik ga het niet meer vaker zeggen als dat niet doordringt. Ik weet wat de gevolgen zijn en ik zie dat het steeds vaker voorkomt bij jongeren als ik een melding krijg(ik ben vrijwilliger , ehbo en die dingen die niemand boeit)
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?ik zelf drink niet nee. Ik wil dat ook graag zo lang zo houden.
  6. Mening over alcohol en drugs? mijn mening.  Nou ,ten eerste, ik vind het prima als mensen is een drankje nemen,  maar@M en Ms al zei. Zolang ze maar hun grenzen kennen. Voor degene die het gebruiken,  let op!  Ken de gevolgen. Ik ken genoeg mensen en ik heb er genoeg gezien die nu er een ander beeld van hebben.  Het liefste stop er mee als het kan. Je kan zoals M en Ms al zei. Ook een lekkere gezellige avond hebben zonder die dingen.  Ik ga ook wel is naar feesten,  maar ik zelf kies voor geen drugs en geen alcohol,  maar dat is ieders keuze. Bij een feest is het soms ook dat ik bij vrienden achter de bar sta, maar ik kijk ook goed wie wat en hoeveel drinkt.  Maar mensen let op!  Als jij die keuze maakt voor drugs en alcohol,  je brengt je omgeving in gevaar,  ookal zie je het niet zo, geloof me, ik heb al vaak genoeg iemand naar het ziekenhuis mee moeten gaan of verbinden of gewoon in een greep moeten houden omdat het anders uit de hand liep. Dus weeg je keuzes af.

Groetjes Gebruiker c 

Hey, allereerst thanks voor de reactie! Graag gedaan! 

Jouw omschrijvingen en ervaringen waren voor mij de reden om dit topic te beginnen.

daar ben ik heel blij mee! 

Om me heen zijn er al genoeg mensen die echt elk feestje dronken zijn, wat ik niet begrijp.nee, dat snap ik. Ik zie ze soms ook steeds jonger worden,  ik heb zelf al vaker een 10 jarige en een 11 jarige met Heineken zien lopen en dronken gezien.  Zelf doet mij dat wel laten schrikken,  bij een feest zag ik ook een 13 jarige waarbij ik gewoon zag dat hij iets van 9 flessen bier zat te drinken. Maar zelf snap ik het ook niet. Zo gaat dat ook met drugs. Ik zie dat er vlak bij school ook vaak gedealt word , en ik word zelf al soms aangesproken of ik wil en het antwoord is altijd nee, maar dat doen ze bij iedereen en de eerste keer is gratis maar de andere keren niet,  en zo raak je verslaafd. 

Uberhaupt als ik meerderjarig zou zijn wil ik het rustig houden, 1 of 2 op feestjes en het terras :Pja, snap ik. Ik ben 15(bijna 16) en ik drink nooit en dan ben ik wel vaak de enige of een van de weinige die niet drinkt,  natuurlijk,  ik ben soms ook op feestjes van klasgenoten of een soort barman , maar het betekent niet dat als je word uitgenodigd gelijk drinken moet worden. Ik denk dat ik al meer dan 45 keer iemand die drinken is , ehbo moeten geven. En daarbij , die troep doet rare dingen met mensen. Hoe vaak ik een ambulance of politie heb moeten bellen/oproepen voor dat . Dan denk ik , het is toch niet zo moeilijk om je in bedwang te houden. Maar ja, de ene keer loopt het goed af en de andere keer zit iemand bij het politiebureau of ziekenhuis of ik zit iemand in bedwang te houden of op de grond te leggen omdat iemand iedereen aan het uitdagen is. Ach ja, wat kun je er aan doen. Ik zie meer jongeren dronken dan volwassenen.  En ik heb zelf een bedrijfje in horeca spullen verhuren en ik ben dan vaak ook daarbij snappie?

 

Maarja, als je dit topic leest lijkt het best mee te vallen. Maar ik denk dat kt-forum gebruikers een iets serieuzere doelgroep is dan de gemiddelde Nederlandse jongere…

ja, dat denk ik ook, maar alsnog is het zo dat als het kan dat mensen er niet aan beginnen.  Maar ik denk ook wel dar de meeste forummers hier ook verstuiver en serieuzer zijn dan het gemiddelde(op enkele uitzonderingen natuurlijk)

Groetjes Gebruiker c 

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd? 15
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? 15
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Ik ben alleen samen met maten dronken geweest toen we bij iemand gingen slapen
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Ja wiet 
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Ik ben pas 1 keer dronken geweest
  6. Mening over alcohol en drugs?  Sommige soorten drugs kunnen wel al zou ik het regelmatig doen is het soms best leuk. En ik weet niet echt mijn mening te geven over alcohol zolang je het maar niet misbruikt

 

Thanks!

 

Badge
  •  Wat is je leeftijd? 13
  •  Heb je weleens alcohol gebruikt? heb het volgensmij gekregen op een bruiloft maar t was niet te drinken
  • Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? nope
  • Heb je weleens drugs gebruikt? nee ben ik ook niet van plan ooit te doen
  • Hoevaak ben je dronken óf drink je? af en toe 0.0 maar nooit alcohol
  • Mening over alcohol en drugs? doe alcohol met mate en zorg dat je niet verslaafd raakt en begin gewoon niet aan drugs. idc als iemand alcohol drinkt af en toe maar geen alcoholist of drugs verslaafde

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd? 15
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Ik ben alleen samen met maten dronken geweest toen we bij iemand gingen slapen
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Ja wiet 
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Ik ben pas 1 keer dronken geweest
  6. Mening over alcohol en drugs?  Sommige soorten drugs kunnen wel al zou ik het NIET regelmatig doen is het soms best leuk. En ik weet niet echt mijn mening te geven over alcohol zolang je het maar niet misbruikt

 

Thanks!

 

Ik wilde deze reactie ff aanpassen want ik was er vgm niet helemaal bij toen ik dit typte

 

  1.  Wat is je leeftijd? 16 (bijna 17)
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Feestje en thuis, 1 keer echt dronken geweest
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? In het weekend wel eens een dankje ja.
  6. Mening over alcohol en drugs? Alcohol gast opzich wel eens een drankje maar drugs is voor mij teminste echt een no go.

 

Thanks!

 

1. 17

2. Ja

3. Zeker, examenfeesie

4. Ja helaas wel

5. Elk weekend paar pilsjes

6. Sterke drank gaat veel te snel, als je het bij bier houdt is er niets aan de hand. Drugs moet je echt van afblijven. Naar spul

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd? 15
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? nog nooit op, wel ooit gebruikt om mee schoon te maken (maar jij bedoelt wss geen schoonmaakalcohol :p)
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? nvt
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? nope
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? nu niet, wil het zeker wel proberen maar mag niet van ouders
  6. Mening over alcohol en drugs? alcohol: moet kunnen, maar net zoals met alles hou het gedoseerd; drugs: in mijn ogen moet bijvoorbeeld tijdens een festival ofzo een pilletje best kunnen

 

Thanks!

 

Hey ik beantwoord ff je lijstje

  1.  Wat is je leeftijd?                                    Ik ben 16
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja meerdere keren
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?                                      Meestal is het gewoon met wat vrienden een paar biertjes drinken thuis en soms op een feestje is er sterke drank. Qua dronken ja ik ben 2 keer echt goed dronken geweest dat ik er 's ochtends ook echt last van had verder houd ik mezelf in met drinken en drink niet meer dan 4/5 bier dan ga ik over op fris
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?           Ja ik heb ooit drugs gebruikt
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?                                                                     Ik ben misschien 1 keer in t jaar dronken ofzoiets en verder varieërt het met vrienden de ene keer is het een paar weken lang elk weekend en de andere keer is het een paar weken achter elkaar niks 
  6. Mening over alcohol en drugs?             Mijn menig over alcohol is dat je gewoon een drankje mag doen op zn tijd maar wel verantwoordelijk mee omgaan dus niet elk weekend randje coma gaan en qua drugs ik vind dat Psychedelics en wiet gewoon moeten kunnen (met verantwoordelijkheid en weten wat je inneemt) verder is het allemaal rotzooi en kun je er beter vanaf blijven (zoals coke heroine speed xtc). 

 

Dat zijn mijn antwoorden 

Zou ik mogen weten wat je met deze informatie wilt doen?

Groet 

  •  Wat is je leeftijd? 16
  •  Heb je weleens alcohol gebruikt? Soort van, alleen in desserts. 
  • Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Thuis gewoon
  • Heb je weleens drugs gebruikt? Nee, nooit
  • Hoevaak ben je dronken óf drink je? Dus nooit eigenlijk, ben ook niet van plan ooit veel te doen
  • Mening over alcohol en drugs?  Pas als je volwassen ben ten eerste, en drugs vind ik erg slecht, ik dachct altijd dat het veel erger was dan het eigenlijk is, maar als je volwassen ben en het is legaal, doe je ding. Over alcohol, prima als het mag. Ik ga het dus nooit erg veel doen, alleen soms een cocktail waarschijnlijk op vakantie, of champagne met oudennieuw :)
  1.  Wat is je leeftijd?; 14 Jaar
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? NEEEEEEEE NOOOIT
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? NVT
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? NEEEEEEEE NOOOIT
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? NEEEEEEE NOOOIT
  6. Mening over alcohol en drugs?;

    4 redenen om het niet te doen:
    1. Het is echt kapot goor/vies (nooit geprobeerd).
    2. Geldverspilling.
    3. Je kan er door sneller in een depressie raken.
    4. Je kan klachten krijgen en dat is dus heel gevaarlijk.

Heyo,

  1.  Wat is je leeftijd? 17 jaar
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja hoor. In het weekend is het vooral alcohol tegenwoordig.
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Thuis en op feestjes. Weekend is het de stad in en gewoon plezier hebben.
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Ja. Ik heb op schoolfeest een xtc pilletje geslikt en ik heb wel is wiet gerookt.
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Ja ik drink. En dronken euhm.. in de weekenden wel is. Het is niet zo dat ik alles onder kots hoor, gewoon met een krater opstaan en 's avonds weer door.
  6. Mening over alcohol en drugs? Ik ben absoluut geen voorstander van Drugs. Ik zou dan ook iedereen echt afraden om drugs te gebruiken. Ik deed het omdat ik wel is wou zien wat er gebeurd met je. Drank vind ik dus een heel ander iets. Drank is niet alleen zuipen hoor. 

Omdat best veel mensen hier vinden dat drank slecht is en smerig wil ik daar toch wat over zeggen. Drank is niet slecht, als je het maar beperkt. Ja je kan je volzuipen, maar dat is je eigen keuze. Smerig is drank zeker niet. Het ligt er ook maar net aan wat je koopt. Bijvoorbeeld je kan een echt lekkere wijn kopen.

Wijn is een heel veelzijdige drank. En je zou het kunnen drinken bij het eten, of in de avond. Of gewoon rond het borreluurtje.

Je zou ook kunnen kiezen voor een likeurtje.  Een likeur is in best veel gevallen een lekker zoet drankje. Denk bijvoorbeeld aan Baileys. Dat is een romige likeur. Of liqour43 dat is een erg fruitig en zoete likeur. 

Je zou in de avond een lekkere whiskey kunnen drinken. Hier ziet meestal een hoog alcohol percentage in (40%-45,8%). Whiskey is een drank dat meestal een hele krachtige smaak heeft. Het brandt een beetje in je keel. Whiskey vinden mensen meestal niet lekker door die krachtige en rokerige smaak. Maar het is echt een drank die je moet leren drinken. Meestal neem je maar 1 of 2 glaasje per avond. Je drinkt het erg rustig en zo kan je echt genieten ervan.

Je zou als je houdt van een beetje mixen ook rum kunnen nemen. Rum wordt bijna altijd gemixt. Door cola bijvoorbeeld,  of door een ander frisdrank. Het geeft in de cola net even een extra bite. Het fijne aan mixen is dat je zelf kan kiezen hoeveel alcohol je erin wilt doen. Je zou bijvoorbeeld ook wkd en prosecco kunnen mixen. Wkd is een erg zoet drankje dat veel lijkt op limonade, maar dan blauw. Prosecco is een soort goedkope champagne. Als je het mixt met elkaar en er gesnipperde ijs doorheen doet is het een erg lekker drankje.

Ik kan wel zeggen wacht tot je 18 bent met het drinken van alcohol.  En dat is ook verstandig hoor, maar ja ik drink nu ook. Dus dat klinkt een beetje dubbelzijdig.  Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat drank niet smerig is, en dat het verder gaat dan bier en zuipen.

See ya!

Spookyzx. 

  1.  Wat is je leeftijd? 12 jaar 
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja 
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?  Thuis
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Nee 
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? 1 keer per dag 
  6. Mening over alcohol en drugs? Ik vind dat het moet kunnen 
  1.  Wat is je leeftijd?  16 jaar
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?  yess
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?  Ja, gwn op feestjes
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?  Ja.
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?   één keer in de twee weken ong?
  6. Mening over alcohol en drugs?  Beetje alcohol drinken kan wel op 16, maar vind helemaal coma gaan wel te ver. Drugs kan je beste gwn echt op je 18e doen. soft-drugs vind ik wel kunnen op 16. Ik heb zelf weleens XTC en truffels gebruikt en nu ik erover nadenk had ik liever gewacht tot mijn 18e.
Reputatie 3
Badge +3

Hi! 

Wat is je leeftijd? 14

 Heb je weleens alcohol gebruikt? Nope. 

Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? -

Heb je weleens drugs gebruikt? Ook niet

Hoevaak ben je dronken óf drink je? Nooit

Mening over alcohol en drugs? Alcohol vind ik oké, zolang je een grens hebt. En dan bedoel ik niet 7 biertjes. Hooguit 2 of 3 op een feestje.  Wacht sws nog tot je 18 bent want alcohol is sws al slecht maar als je minderjarig bent al helemaal. Dus kijk alsjeblieft uit. Als je moet rijden: doe het gewoon niet. Je brengt zoveel mensen in gevaar! Mijn vader is alcoholist en ik heb hem letterlijk zien wegkwijnen. Hij drinkt al God weet hoelang en het zou me niks verbazen als hij over 3 jaar dood is. Sterker nog, ik ben verrast dat-ie nu nog leeft. Maar hier maak ik wss een ander topic over. Het kost ook heel veel geld en zonder alcohol kun je het ook leuk hebben.

Mijn mening over drugs: DOE. HET. NIET. Alsjeblieft! Het is heel naar spul.

XOXO 

~BreezyOcean 

Reputatie 3
Badge +4

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd?
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?
  6. Mening over alcohol en drugs? 

 

Thanks!

  1. 13
  2. Nee, niet alcohol
  3. X
  4. Ik heb één keer gerookt. Als je dat als drugs ziet dan ja
  5. Ik drink niet zoals jij het bedoelt
  6. Mijn mening over alcohol en drugs is vrij negatief. Ik ben wel benieuwd naar hoe het is verder.

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

 

  1.  Wat is je leeftijd?  14
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Nee
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Nvt
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? B​​​​​nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Nooit
  6. Mening over alcohol en drugs?  Het is niet zo slim

 

Thanks!

 

Reageer