Skip to main content

verslaafd worden

• August 25, 2025
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey allemaal, ik ben al heel lang depressief en ik krijg de laatste tijd steeds meer de drang om ergens verslaafd aan te raken, of het nou sh is of  roken of drinken of eten of anything. Ik was normaal ook echt niet iemand die wou roken of drinken maar nu wil ik het heel graag allemaal uitproberen en heb ik een soort van schijt aan alles.

Hebben jullie tips om niet verslaafd te raken aan dingen.

Heb ook steeds meer zm gedachten en ik wil gewoon iets waardoor het minder word 

1 reactie

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • August 25, 2025

Hoi ​@Sinaasappel 

Dat klinkt als een lastige situatie, waar je over verteld. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten. Deze opties zijn beide anoniem, voel je welkom om je verhaal met ons te delen en/of een van onze vrijwilligers kan meedenken over jouw situatie en hoe deze wellicht iets kan veranderen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Het is sterk van je, dat je dit open, eerlijk en duidelijk deelt en advies vraagt op het forum! Het is niet een makkelijke situatie en ondanks dat vraag je om advies en hulp, een hele krachtige stap is dat.

Groetjes en sterkte,

Robin59 (De Kindertelefoon)