verslaafd aan stelen

  • 28 April 2013
  • 13 reacties
  • 1323 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
I heb een groot probleem, ik ben verslaaft aan stelen. Het klinkt misschien gek maar het is zo..
Het begon als een snoepje of een koekje teveel pakken, no problem dat doet elk kind wel is, en me moeder had het denk ik echt wel door als er ineens een half pak koekjes weg was, maar het bleef niet bij een koekje, of een snoepje.. Ik ging chips en drinken stelen.
En zakken snoep, en steeds meer en meer, maar me moeder kwam reageer en deed de voorraad kast op slot, dus ik kon het niet meer stelen..
Maar om tof aan chips snoep en drinken en andere vreet en drink waren te komen ging ik geld stelen..
Eerst €0,50 tien een euro, en twee en vijf en tien en soms zelfs 20! En dat is tot een verslaving gekomen..
Ik weet niet waarom is steel maar wel dat ik eraf moet zien te komen.. Want ik zit nu diep in de schulden bij me moeder!
Want ik kan nu niet meer stoppen!

Heeft iemand tips om hier vanaf te komen?

Alvast tanx!

Xx karen

13 reacties

wow moeilijk maar er is maar 1 goede oplossing hij is niet leuk maar ja......:(

ALLES VERTELLEN

je moeder zal in het begin boos zijn maar ze zal je begrijpen en helpen

Succes xx marjolein
Tanx voor de tip marjolein hoop daarbij er wat aan heb:)
Heeft iemand anders nog tips.. Maar dan hoe ik er af kan komen
ik heb dit echt heel lang gedaan en ik schaamde achteraf diep ik doe het nu niet meer geen geld meer enzo ik heb het aan mijn vader verteld en hij was niet boos ik heb hem toen beloofd om het nooit meer te doen , en elke keer als ik geld nodig heb vraag ik het en als het nee is dan heb ik gewoon pech, je ouders moeten hard werken om zon 20 euro te verdienen als je echt geld wil moet je zelf een bijbaantje leer je ook hoe lang je moet werken voor 20 euro xxx 🙂
Een Elastiekje om je pols. Elke keer als je de neiging hebt om te stelen, schiet je het elastiekje tegen je pols aan.
En laat je moeder een keer haar portomonee thuis liggen als niemand thuis is.
Weersta het. Als dat je lukt, zal dit je een supergevoel geven, waardoor je het niet meer doet.
Doe dit niet 1 keer, maar vaker. Tot de verleiding volledig weg is.
Suc6, en ik sta achter je!

XxX ManoukX
Tanx guys ik zal het proberen 🙂
Graag gedaan hoor 😉
Hey, ik ben eens met vertellen in combinatie met wat ManouxX zegt. Samen met je moeder kun je een soort goedmaking maken, zodat dat ook goed komt. Ze zal eerst boos worden maar ook dat gaat over, echt.
veel succes en veel liefs xxx ekmefje
Weet je moeder er van?
Ik heb precies het zelfde alleen bij mij lopen de bedragen wat hoger op.
Ik snap alleen niet waarom ik het doe. mijn moeder vroeg het gisteren aan me en ik heb het bekend dat ik steel.
Maar ik weet zelf niet eens waarom..
Ik heb dit zelfde probleem, ik steelde zelfs van mijn beste vriendinnen, mijn oma en mn moeder, niet alleen geld(hoge bedragen), maar ook spullen, zoals lippenstift, nagellak, kettingen, uiteindwlijk heb ik mijn allerbeste vriendin dit verteld en alles terug gegeven, ze was niet boos, wel teleurgesteld, ze heeft me een armbandje gegeven, elke x als ik wil stelen or zon gedachte krijg kijk ik naar het armbandje en dan voel ik me sterk en weet ik dat als ik iets wil ik er voor moet werken. Mijn oma heb ik terug betaald en van mn andere vriendinnen probeer ik alles terug te leggen, beetje bij beetje x hopelijk werkt dit ook voor jou x en zeg anders tegen je moeder dat je dingen doet die je niet wildt doen, je hieft niet per se dit te vertelle , maar dat ze wel weet dat er iets aan de hand is
Heey ik steelde eerst ook steed geld van mijn ouder eerst was het 2 euro of 5 maar later weerd het al gauw 60 euro en ik steelde geld om snoep te kopen en wat we over hadden gooide we gewoon weg en ik had soms geld over en dat gaf ik gewoon weer aan een vriendin dus ik ga f soms 20 euro aan mijn vriendin maar ik ben tien vestopt maar tor begon het weer maar nu was het hoogste 10 euro en ik pakte soms ook maar 1/2 euro alleen nu ben ik helemaal gestopt omdat ik me er niet goed bijvoelde had gaf wel een kick maar ik begon ook te stelen van mijn zussen en ik heb het wel aan mijn Bff verteld en aan mijn ouders ze waren heel erg teleurgesteld maar ik heb het terug betaald en daar ben ik trots op!!!!!
[/quote]
Badge

Hallo
I heb een groot probleem, ik ben verslaaft aan stelen. Het klinkt misschien gek maar het is zo..
Het begon als een snoepje of een koekje teveel pakken, no problem dat doet elk kind wel is, en me moeder had het denk ik echt wel door als er ineens een half pak koekjes weg was, maar het bleef niet bij een koekje, of een snoepje.. Ik ging chips en drinken stelen.
En zakken snoep, en steeds meer en meer, maar me moeder kwam reageer en deed de voorraad kast op slot, dus ik kon het niet meer stelen..
Maar om tof aan chips snoep en drinken en andere vreet en drink waren te komen ging ik geld stelen..
Eerst €0,50 tien een euro, en twee en vijf en tien en soms zelfs 20! En dat is tot een verslaving gekomen..
Ik weet niet waarom is steel maar wel dat ik eraf moet zien te komen.. Want ik zit nu diep in de schulden bij me moeder!
Want ik kan nu niet meer stoppen!

Heeft iemand tips om hier vanaf te komen?

Alvast tanx!

Xx karen


nou karin

ik zit met het zelfde probleem

dus je bent niet de enige

groetjes rhodé

Badge

Een Elastiekje om je pols. Elke keer als je de neiging hebt om te stelen, schiet je het elastiekje tegen je pols aan.
En laat je moeder een keer haar portomonee thuis liggen als niemand thuis is.
Weersta het. Als dat je lukt, zal dit je een supergevoel geven, waardoor je het niet meer doet.
Doe dit niet 1 keer, maar vaker. Tot de verleiding volledig weg is.
Suc6, en ik sta achter je!

XxX ManoukX


beste manouk 

dank voor de tip

hopelijk helpt het

groetjes rhodé

Reageer