Vraag

verslaafd aan stelen

  • 13 January 2023
  • 7 reacties
  • 298 Bekeken

Badge

Hoi
Ik heb een steel verslaving, ik begon met stelen toen mijn zus me een snoepje bij de kruidvat leerden stelen dat was 1x toen heb ik het nooit meer gedaan. Toen ik ouder werd 13 ( dat ben ik nu ) begon ik  met vrienden zakken snoep te stelen bij de kruidvat. In plaats van een snoepje gingen we op een gegeven moment naar de appie met lege tas en gingen we de winkel uit met een hele tas vol eten. Toen ging dat heel lang door we hebben gestolen bij action, appie, kruidvat, intertoys, hoogvliet en nog zoveel anderen winkels. 2 maanden geleden gingen mijn zus en ik naar de kruidvat en waren gwn aan t kijken tot we wat leuks zagen, zij steelt niks meer dus moest ik het doen. Ze zag mooie nepnagels over 11 euro ik zei oke en was vergeten te kijken of er geen alarm stickers op zaten. Mijn zus betaald nog wat zodat het niet verdacht lijkt en wij lopen de winkel uit en horen alarm en hoorde de medewerker roepen terwijl wij weg rende.
2 maanden lang heb ik niet gestolen maar toen had ik heel veel honger en had geen geld meer dus ging ik met een vriendin naar de appie en pakte ik 2 bakjes s sushi van 6 stuks en graaiden er nog eentje mee en nog een chocoladereep die ik wel kon betalen. Wij gingen betalen en na dat we betaalt hebben komt er een mevrouw op ons af lopen  die werkte bij de sushi afdeling en zegt jullie hadden toch 2 bakjes sushi waarop wij met een verbaast hoofd zitten te kijken en zeiden nee. De mevrouw zei dat ze naar camera beelden ging zoeken en die vriendin en ik lopen zo snel mogelijk de winkel uit.
Terwijl ik bang ben, zou ik nog wel een x durven stelen. Een anderen vriendin vraagt me mee naar de kruidvat waar ik bijna gepakt werd ik zeg een paar x nee omdat ik wel een beetje bang ben maar ga toch mee. We kijken bij de make-up en ik zie een mooie blush en lipgloss ik wou het best wel graag dus bekijk of er geen stickers op staan en stop het in me zak terwijl ik me telefoon pak anders hebben ze het door. Mijn vriendin gaat afrekenen en ik was bang dat er toch wat af kon gaan maar het gebeurden niet GELUKKIG!! Dat was het laatse wat ik had gestolen deze week nog, maarja ik vind het gevoel zo fijn. Gewoon alsof je nergens anders meer aan denkt dan. Maar wat als ik gepakt wordt en ik thuis kom en me zus nog steeds boos op me is?

Heeft iemand tips om er van af te komen of zijn eigen verhaal wilt vertellen over stelen?

 

Reactie is door De Kindertelefoon aangepast n.a.v. forumregel 16. Houd de tekst van je bericht leesbaar. Gebruik spaties en punten en let op je spelling.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Met iemand bespreken… of gewoon stoppen… ja idkkk

Reputatie 7
Badge +15

Uhm tja… best wel lastig  @straatrat ! …

allereerst; wem steel je nou prc?! De “kik” fie het geeft… want jij snapt ook wel dat dit fout is… en weetje 1x een snoepje stelen…. Oke…. Maar dit kan eig. Niet…. Kijk ik ben best bang dat dit steeds verder gaat/ontwikkeld…. En kijk als je nou geen eten had, en naar de voedselbank niet terecht kan…. Dan heb je miss. Geen andere optie…. Maar dit is echt gen “criminaliteit” als ze je ( vaker) betrappen, kan het zijn dat halt of gwn de polierie hiermee te maken krijgt…. 
 

steel maag gen weer snoepjes, beneden…. In de keuken ( oh ha of biet beneden in de keuken. Maar gwn in de keuken… haha 😆)

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

Uhm tja… best wel lastig  @straatrat ! …

allereerst; wem steel je nou prc?! De “kik” fie het geeft… want jij snapt ook wel dat dit fout is… en weetje 1x een snoepje stelen…. Oke…. Maar dit kan eig. Niet…. Kijk ik ben best bang dat dit steeds verder gaat/ontwikkeld…. En kijk als je nou geen eten had, en naar de voedselbank niet terecht kan…. Dan heb je miss. Geen andere optie…. Maar dit is echt gen “criminaliteit” als ze je ( vaker) betrappen, kan het zijn dat halt of gwn de polierie hiermee te maken krijgt…. 
 

steel maag gen weer snoepjes, beneden…. In de keuken ( oh ha of biet beneden in de keuken. Maar gwn in de keuken… haha 😆)

 

 

Mij_Niet_Gezien 

HAHAHAHHAAHAH

 

Reputatie 7
Badge +17

Kleptomanie heet dat. Daar kun je wel mee in de problemen komen, zeker straks als je wat ouder bent (denk aan een strafblad en zo). Ik zou langs de huisarts gaan als ik jou was. Die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog.

Maar dit is echt gen “criminaliteit” als ze je ( vaker) betrappen, kan het zijn dat halt of gwn de polierie hiermee te maken krijgt….

Diefstal is gewoon een vorm van criminaliteit. Of je nou betrapt wordt of niet.

Badge

Kleptomanie heet dat. Daar kun je wel mee in de problemen komen, zeker straks als je wat ouder bent (denk aan een strafblad en zo). Ik zou langs de huisarts gaan als ik jou was. Die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog.

Maar dit is echt gen “criminaliteit” als ze je ( vaker) betrappen, kan het zijn dat halt of gwn de polierie hiermee te maken krijgt….

Diefstal is gewoon een vorm van criminaliteit. Of je nou betrapt wordt of niet.

ik zit al bij een psygooloog niet voor me verslaving daar weet ze niks van mr bedankt voor de tip

 

Reputatie 7
Badge +15

Kleptomanie heet dat. Daar kun je wel mee in de problemen komen, zeker straks als je wat ouder bent (denk aan een strafblad en zo). Ik zou langs de huisarts gaan als ik jou was. Die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog.

Maar dit is echt gen “criminaliteit” als ze je ( vaker) betrappen, kan het zijn dat halt of gwn de polierie hiermee te maken krijgt….

Diefstal is gewoon een vorm van criminaliteit. Of je nou betrapt wordt of niet.

Snap ik ook hoor… ik bedoel alleen dat je heel erg on de nesten zit als. Ze je ( vaker )betrappen, dus dat je voor die tijd beter al “gestopt” kunt zijn…

sorry , miss niet duidelijk getypt…

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +1

Yo, k heb dit ook gehad met school, er zit ene plus vlakbij mijn school en we gingen altijd daar fcking veel dingen nakken. we gingen dan echt ver met bijvoorbeeld echt iets van 11 milkarepen in je tas doen en 3 pringlesbussen in je tas doen. op een gegeven moment gingen we die spullen op school doorverkopen voor veel minder geld en gingen we op bestelling dingen stelen. alles ging goed totdat ik gepakt werd met een pak mentos. ik heb heel veel geluk gehad omdat hij alleen dat pak mentos had gevonden en niet de rest die in mijn tas zat. ik had echt voor 40 euro aan dingen in mijn tas zitten namelijk. ik toen ik gepakt werd geen boete moeten betalen en er werd geen politie bij gehaald maar ik heb nu we een winkelverbod voor een jaar. en ik ben voor 2 dagen geschorst van school. kortom doe het niet want er gaat een x politie bij komen en dan is je hele toekomst weg. 

Reageer