Skip to main content

Hoi 
ik ben verslaafd aan mijzelf snijden en ik wil er echt graag vanaf komen maar het gaat inmiddels zo vaak dat het echt heel moeilijk is heeft iemand tips voor mij? 

*Deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6*

Kleine

Heyy Kleine! 
Oh wat naar! Weet je ook waarom je snijd? Als je dat weet misschien kan je dat misschien eerst proberen op te lossen? 
Je kunt er altijd therapie er voor nemen, dan helpt de therapeut je ermee. Of langzaam steeds minder te doen. Bijvoorbeeld door tegen jezelf te zeggen: ‘deze week niet meer dan 3x’ ofzo (ik weet niet hoeveel je het doet) en dan langzaam steeds minder tot 1x per maand en dan probeer je het gewoon uiteindelijk helemaal niet ofzo. 
Misschien kan je ook beginnen met voor je wondjes te zorgen, als je dat nog niet deed. Je kan bijvoorbeeld een zalfje halen zodat ze beter en sneller genezen ofzo. 😉 Dit kan ook goed zijn voor je mentale gezondheid, omdat je er dan aandacht aan besteed en daarbij kan je dan voelen dat je voor jezelf zorgt en dit kan een positieve invloed hebben op jezelf. 
En soms lukt het even niet en dat is helemaal oké. Het is ook heel moeilijk om te stoppen en het kost tijd. Maar als het een keer mis gaat moet je zeker niet stoppen! Accepteer dat het mis is gegaan en fouten kunnen gebeuren. Wees vooral niet te streng voor je zelf en wees ook trots op jezelf als het wel lukt. Het gaat misschien niet zo snel lukken, maar ik weet zeker dat je het kan! 💗
Ik hoop dat dit een beetje heeft kunnen helpen,
Veel liefs Honing

Hoi ​@Kleine ,

Heel goed van je dat je steun zoekt hier op het forum. Hopelijk krijg je nog meer steunende en helpende reacties.

Je zit in een nogal lastige situatie zien we, je wilt graag stoppen met snijden. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Een andere website waar je misschien iets aan hebt, is https://sameninmijnschoenen.nl.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Mariska

hey ​@Kleine ik wilde ook heel graag gaan snijden omdat ik depri was maar ik had me net op tijd bedacht want ik dacht aan de liptekens waar ik mijn hele leven mee zou lopen. daar had ik geen zin in dus heb ik het niet gedaan. misschien helpt dit ik weet het niet ik hoop het. je kan ook nog therapy nemen of de kindertelefoon chatten. als je ook zelfmoordgedachtes hebt kun je 113 bellen (ik hoop dat dit het goede nummer is) 

veel sterkte en liefs van ​@stitch1234 

Hey kleine  wat vervelend weet je waarom je het doet? Je kan natuurlijk ook naar een therapeut gaan. Kun je het misschien aan ouders/andere familie vertelen? 

Sterkte ❤️

Reageer