Vraag

Verslaafd aan honing

  • 19 February 2024
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Hoi, ik wil graag om tips vragen. Mijn vader besteld altijd een rare honing via internet en is daar voor mijn gevoel best wel verslaafd aan. Hij maakt er zeker 6 of 7 keer per week gebruik van en ik maak me een beetje zorgen. Weet iemand of 'mad honey’ kwaad kan of hoef ik me geen zorgen te maken. En heeft er iemand tips voor mij, dat ik mijn vader kan helpen het minder te gebruiken?

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel  8: Reclame maken is niet toegestaan.

Links naar commerciële sites zijn niet toegestaan.

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Weet niet wat het is, honing bestaat vrijwel altijd uit suiker en teveel suiker is slecht voor je. 
Elke dag een beetje honing is voor de rest prima hoor, weet niet wat “teveel” voor hem is.

Reputatie 7
Badge +17

Had er nog nooit van gehoord maar heb ff zitten googelen.

Mad honey wordt gemaakt van nectar van een rododendronplant waar een stofje in zit waar je high van zou worden. Voor zover ik kan vinden is het niet verslavend maar kun je er wel gezondheidsklachten van krijgen als je er veel van eet. En het is ziek duur, 250 gram kost 124euro 😂

Probeer er met je vader over te praten als je je zorgen maakt. Je kunt hem niet dwingen om te stoppen, daar moet hij zelf voor kiezen. Misschien kun je zelf wat info verzamelen en hem dat laten lezen?

Succes

Reageer