Skip to main content

Verslaafd aan gamen

  • 13 July 2023
  • 3 reacties
  • 524 Bekeken

Ik ben al bijna 2,5 - 3 jaar verslaafd aan gamen, ik ben verslaafd aan het spel brawl stars en ik vind het echt heel moeilijk om te stoppen, op mijn TEL. kan ik lastig spelen, want het crashed de hele tijd, daarom mag ik soms op de TEL. van mijn oud klasgenoot spelen en heb ik het ook via Blue stacks gedownload op mijn laptop, ik ga volgende week 6 weken op vakantie en ik mag geen laptop mee op vakantie en de TEL. van mijn oud klasgenoot gaat ook niet mee (dat laatste klinkt opzich wel logisch), daarom heb ik me vandaag om 13 voorgenomen om ff het potje af te maken en dan voor de rest van de dag niet meer, dat ging opzich wel, maar niet zonder problemen. ik kreeg afkickverschijnselen: ik dacht er elke keer aan, ik kreeg het extreem heet (dat kan ook aan het weer liggen) en het allerergste is dat ik heel licht mijn hart horde/voelde kloppen bij mijn navel zonder dat ik mijn oren ernaartoe bewoog. ik zou graag hulp willen, want ik vind het niet leuk om deze verschijnselen in de vakantie alle 6 de weken te hebben, want dan is het geen leuke vakantie meer en kan ik niet echt genieten

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ga naar een psycholoog, of naar een mentor of leerkracht.

Reputatie 7
Badge +6

Ik weet zeker dat de verschijnselen na een tijdje weer over gaan, en dit is een mooie kans om af te kicken! 

Paracetamol kan misschien helpen tegen verschijnselen. 

Ook is het slim om voorde vakantie een hobby te zoeken, dan heb je wat afleiding, dan heb je ook na de vakantie minder moeite met stoppen met gamen

Reputatie 6
Badge +3

Ga muziek luisteren, dat heeft mij van mijn gameverslaving afgeholpen, vooral techno/game muziek werkt goed als je begint daarna kan alles helpen

Reageer