Vapen

  • 28 January 2024
  • 3 reacties
  • 256 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heyyy ik ben een meisje van eig 13 mr ik vape soms omdat me broer vaak een vape heeft die is 16 ik heb zelf ook een vape gehad mr daar zijn me ouders achter gekomen dus heb ik m laten verdrinken ik een beker water, idk wat me moeder daarna heeft gedaan (ze waren niet heel boos) ik vape elke keer als ik me broer zie (me ouders zij gescheiden en ik woon bij me moeder en me broer bij me vader dus zie m elk weekend )

 

ik was denk 12 toen k voor het eerste vapete

ik heb ook gerookt denk ong 10 in totaal sinds me 10e (ik weet het heel jong, ik rook nu niet meer)

 

Dus mijn vraag is wat vinden jullie heir van??

laat het me weten of jullie ook vapen of roken:)

 

xxx byeeee


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoii ik ben 13 en heb in september voor het eerst gevaped en in oktober een keer samen met een vriendin en heel de kamer was blauw. Maar wat vind je er zelf van vind je het prima en wil je niet stoppen en doorgaan prima of wil je stoppen 

Badge

zelf zou ik het afraden zeker als je al op 10 jarige leeftijd hier eigenlijk mee bent begonnen is echt niet goed want je ziet hieronder alle nadelen van vape:

  1. Nicotineverslaving: Veel vape-vloeistoffen bevatten nicotine, wat verslavend is en tot afhankelijkheid kan leiden, vooral bij jongeren.

  2. Schadelijke chemicaliën: Vape-vloeistoffen bevatten vaak chemicaliën zoals propyleenglycol en glycerine, die bij verhitting schadelijke stoffen kunnen produceren.

  3. Gezondheidsrisico's voor de longen: Het inhaleren van de damp van e-sigaretten kan schade toebrengen aan de longen, waaronder ontsteking en irritatie.

  4. Effecten op de ontwikkeling van de hersenen: Nicotine kan de ontwikkeling van de hersenen bij adolescenten beïnvloeden, wat kan leiden tot blijvende cognitieve problemen.

  5. Mogelijke gateway naar roken: Vapen kan jongeren aanmoedigen om later over te stappen op het roken van traditionele sigaretten.

  6. Toxische stoffen: Sommige studies hebben aangetoond dat de damp van e-sigaretten toxische stoffen kan bevatten zoals formaldehyde en acroleïne.

  7. Cardiovasculaire risico's: Nicotine kan de hartslag verhogen en de bloeddruk verhogen, waardoor het risico op hart- en vaatziekten toeneemt.

  8. Effecten op de ademhaling: Vapen kan ademhalingsproblemen veroorzaken, waaronder kortademigheid en hoesten.

  9. Onbekende langetermijneffecten: Omdat vapen een relatief nieuwe praktijk is, zijn de langetermijneffecten op de gezondheid nog niet volledig begrepen.

  10. Giftige chemische blootstelling voor omstanders: Passief vapen kan mensen in de omgeving blootstellen aan schadelijke chemicaliën.

  11. Aantrekkelijkheid voor jongeren: De smaakopties en het gebruiksgemak van e-sigaretten maken ze aantrekkelijk voor jongeren, wat hun blootstelling aan nicotine vergroot.

  12. Ongereguleerde producten: Veel e-sigaretten en vape-vloeistoffen zijn niet goed gereguleerd, wat kan leiden tot inconsistentie in de kwaliteit en veiligheid van producten.

  13. Brandgevaar: Incidenten van e-sigaretten die exploderen of vlam vatten, zijn gerapporteerd, wat ernstig letsel kan veroorzaken.

  14. Verhoogd risico op verslaving: Het gemak en de beschikbaarheid van e-sigaretten kunnen het risico op nicotineverslaving vergroten.

  15. Beïnvloeding van gezondheidsgedrag: Vapen kan het stoppen met roken bemoeilijken voor mensen die proberen te stoppen met traditioneel roken, omdat het de nicotineverslaving in stand kan houden.

 

zelf zou ik zeggen probeer er toch mee te stoppen want het is alleen maar slecht voor je en gaat je uiteindelijk geld kosten

 

Groetjes Blitzman.

Reputatie 2
Badge +1

ff update : ik vape alleen nog mr in het weekend soms een trektje van me broer meer doe ik het niet en als ik een trekje neem blaas ik het ook gelijk weer uit 

 

oke ja dat

byeeee xxx

Reageer