Skip to main content
Vraag

vapen

• December 12, 2025
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Ik heb gevapt omdat mijn broer verslaafd is en kan er maar niet mee stoppen.

tips om te stoppen?

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 13, 2025

Heyy,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar zal proberen wat tips te geven🙂

• Gooi alle vapes die je hebt weg
  • Bedenk iets van afleiding wat je kunt doen als je veel behoefte hebt aan vapen, bijv. even met iemand appen, een rondje wandelen, serie kijken, tekenen. 
  • Maak een lijstje met redenen waarom je wil stoppen, de risico´s van vapen zodat je die kunt lezen op het moment dat je het eig weer wil doen.

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • December 13, 2025

Hey, ik vind de tips van Cantaloupe heel goed, niks aan toe te voegen🙂

Liefs Yusa 😘😘

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 17, 2025

Yo, ik denk dat ik je hier wel mee kan helpen. Ik ben zelf 10 maanden geleden begonnen met vapen door een vriend van me, ik was na een week al verslaafd.  Als je niet verslaafd wilt raken moet je nu direct stoppen je hersens zijn nog niet gewend dat ze op nicotine draaien, als je een tijdje doorgaat zoals ik heb gedaan tast je je hersens aan je word zo verslaafd dat je altijd moet vapen. Niet alleen dat maar je krijgt ook pijn in je longen, hart , buik enzo. Ik ben nu eindelijk 3 dagen gestopt en de afkickverschijnselen maken me helemaal parra maar je kan het beste nu stoppen voor het telaat is

• Net nieuw
  • January 1, 2026

Wat goed dat je wilt stoppen. Ik rook en vape zelf ook ik probeer ook te stoppen ik deed het eerst echt de hele tijd door ik kon niet zonder, maar ik ga naar de gym zodat ik me distract(weet het Nederlandse woord niet) van de urges om toch weer een vape te kopen.

ik zou iets van afleiding zoeken en met iemand er over praten kan ook helpen. Gooi sws al je vippa's weg en verwijder ook al je dealers. vraag vrienden om te helpen. Dit hielp mij ook vooral mijn beste maat heeft er voor gezorgd dat ik me vape weggooide.

iedere keer als die me ziet vraagt hoeveel dagen ik nu clean ben en als k dan toch weer begin helpt hij mij met het aflijden van me vape. Ik hoop dat dit je inspiratie geeft op iedeën.

Laat ff weten hoe je er voor staat en de progressie die je maakt