Vraag

vape

  • 24 December 2023
  • 7 reacties
  • 403 Bekeken

Badge

Hey ik ben Maud (niet mijn echte naam) maar ik heb een keer van een vriendin van mij mogen vapen want ze vaped al heeeel lang alleen ik vond het dus heel lekker alleen wilt ze dus geen vape voor me kopen (ook niet als ik dr betaal).

Ik wil wel nog eens vapen, En nee ik wil graag niet horen van "vapen is slecht niet doen" of iets wat er op lijkt want het is me eigen keuze en niet die van jullie.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon op grond van forumregel 6: het vragen om, of het geven van illegale tips is niet toegestaan.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga het toch zeggen: Vapen is slecht voor je en zonde van je geld dus ik zou het niet doen. Maar je moet het verder helemaal zelf weten natuurlijk.

Hoe je eraan moet komen moet je idd zelf uitzoeken want daar mogen we hier geen tips over geven.

Reputatie 4
Badge

Redenen waarom roken/vapen slecht voor je is:

  • Je kan er k@nker van krijgen
  • Je conditie gaat ervan naar de maan
  • Het is heel duur een pakje sigaretten kost al rond de rond de 10 Euro
  • Een vape bevat heel veel verschillende chemicaliën die niet goed voor je zijn
  • Er zit vaak een smaakje en/of nicotine in waardoor het nog verslavender is
  • Je longen kunnen ervan beschadigd raken, er was eens een keer een jongen op het nieuws die zoveel had gevaped/gerookt dat die een gat in z’n longen had
  • er zijn duizenden long krachten die je er van kan krijgen
  • verslaving verpest relaties, vriendschappen en nog meer, verslaving maakt alles kapot

Ik hoop dat dit je heeft overgehaald om NIET te gaan varen/roken

 

P.S. Ik heb zelf nog nooit gerookt of gevaped en dat ga ik ook nooit doen.

Hey ik ben Maud (niet mijn echte naam) maar ik heb een keer van een vriendin van mij mogen vapen want ze vaped al heeeel lang alleen ik vond het dus heel lekker alleen wilt ze dus geen vape voor me kopen (ook niet als ik dr betaal).

Ik wil wel nog eens vapen, En nee ik wil graag niet horen van "vapen is slecht niet doen" of iets wat er op lijkt want het is me eigen keuze en niet die van jullie.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon op grond van forumregel 6: het vragen om, of het geven van illegale tips is niet toegestaan.

Hoi! Je spreekt met Racha, dus laten we beginnen hoe oud je bent want als je minderjarig bent dan mag je het al helemaal niet ? Dat begrijp je wel toch en het is jou keuzes niet het is de keuzes van je moeder en zei mag jou niet eens laten vapen laten we zeggen in het wet staat dat als je minderjarig bent! Dat je niet mag vapen en het heel ongezond en verslavend is betreft over vapen uit eindelijk wil je roken en zo gaat het door dus wat mijn meining hierop is ga niet roken en wees bezig met school 

Reputatie 2
Badge +1

Ja stom dat ik hier geen tips over mag geven ik zit zelf met het zelfde probleem 

Reputatie 4
Badge +3

Hii @AnoniemeF 

 

Hoe staats het er inmiddels mee? Is het al gelukt om zelf een vape te bemachtigen?

xoxox

Reputatie 4
Badge +3

Maar  wat is jou doel nou eigenlijk met deze post? Want het is niet stoer ofzo dat jij van plan bent om je longen te gaan verpesten. 

Badge

hier zijn 15 redenen waarom vape al slecht is: 

  1. Nicotineverslaving: Veel vape-vloeistoffen bevatten nicotine, wat verslavend is en tot afhankelijkheid kan leiden, vooral bij jongeren.

  2. Schadelijke chemicaliën: Vape-vloeistoffen bevatten vaak chemicaliën zoals propyleenglycol en glycerine, die bij verhitting schadelijke stoffen kunnen produceren.

  3. Gezondheidsrisico's voor de longen: Het inhaleren van de damp van e-sigaretten kan schade toebrengen aan de longen, waaronder ontsteking en irritatie.

  4. Effecten op de ontwikkeling van de hersenen: Nicotine kan de ontwikkeling van de hersenen bij adolescenten beïnvloeden, wat kan leiden tot blijvende cognitieve problemen.

  5. Mogelijke gateway naar roken: Vapen kan jongeren aanmoedigen om later over te stappen op het roken van traditionele sigaretten.

  6. Toxische stoffen: Sommige studies hebben aangetoond dat de damp van e-sigaretten toxische stoffen kan bevatten zoals formaldehyde en acroleïne.

  7. Cardiovasculaire risico's: Nicotine kan de hartslag verhogen en de bloeddruk verhogen, waardoor het risico op hart- en vaatziekten toeneemt.

  8. Effecten op de ademhaling: Vapen kan ademhalingsproblemen veroorzaken, waaronder kortademigheid en hoesten.

  9. Onbekende langetermijneffecten: Omdat vapen een relatief nieuwe praktijk is, zijn de langetermijneffecten op de gezondheid nog niet volledig begrepen.

  10. Giftige chemische blootstelling voor omstanders: Passief vapen kan mensen in de omgeving blootstellen aan schadelijke chemicaliën.

  11. Aantrekkelijkheid voor jongeren: De smaakopties en het gebruiksgemak van e-sigaretten maken ze aantrekkelijk voor jongeren, wat hun blootstelling aan nicotine vergroot.

  12. Ongereguleerde producten: Veel e-sigaretten en vape-vloeistoffen zijn niet goed gereguleerd, wat kan leiden tot inconsistentie in de kwaliteit en veiligheid van producten.

  13. Brandgevaar: Incidenten van e-sigaretten die exploderen of vlam vatten, zijn gerapporteerd, wat ernstig letsel kan veroorzaken.

  14. Verhoogd risico op verslaving: Het gemak en de beschikbaarheid van e-sigaretten kunnen het risico op nicotineverslaving vergroten.

  15. Beïnvloeding van gezondheidsgedrag: Vapen kan het stoppen met roken bemoeilijken voor mensen die proberen te stoppen met traditioneel roken, omdat het de nicotineverslaving in stand kan houden.

 

het is dus absoluut niet verstandig om te beginnen en daarnaast blijft het ook gewoon super veel geld kosten 

 

een grote afrader dus!

 

Groetjes Blitzman.

Reageer