Beantwoord

vader drinkt veel alchol

  • 3 August 2019
  • 3 reacties
  • 326 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

mijn ouder zijn nu 3 jaar gescheiden en ik woon om de week bij de ander.

mij is het opgevallen dat mijn vader de laatste tijd veel drinkt. En met drinken bedoel ik alcohol. Ik heb dit met mijn moeder besproken maar zij wist even ook niet wat ik er mee moest doen. Ik heb van de laatste 2 maanden bij gehouden hoe veel hij drinkt als ik er bij ben. Ik ben er best een beetje van geschrokken. Want het is niet weinig. En dan weet ik niet wat hij doet als ik bij mijn moeder ben of als ik in bed lig. Vandaag ook zat ik met mijn vader op de bank tv te kijken en had hij binnen 2 uur 1 L bier op dat vind ik wel heel veel. Ik maak mij zorgen om hem. Ik denk dag hij niet gelukkig is en daarom zoveel drinkt. (Er is heel veel gebeurt en nog toets wat bezig) alleen ik durf het niet aan hem te vragen want ik ben bang voor zijn reactie. Iemand tips?
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 August 2019, 01:49

Bekijk origineel

3 reacties

Beste Lotte,

Wat een vervelende situatie! Jou vader drinkt veel alcohol en jij weet niet wat je er mee aan moet. Als ik jou was zou ik het toch proberen te zeggen. Probeer het subtiel te doen. Kies een goed moment uit. Heb je nog meer vragen? Stel ze hier. Je kunt ook gratis en anoniem bellen naar De Kindertelefoon via 0800-0432. Elke dag tussen 11:00 & 21:00 bereikbaar. Ik wens je veel sterkte.

Gr.

Jack
Hey, Lottedatbenik

klinkt beetje raar misschien maar ik heb bijna hetzelfde meegemaakt.
ik ben 14 jaar en ik heb geen broertjes of zusjes.
maar mijn vader (was) alcohol verslaafd als sinds ik was geboren.
ik weer niet anders dan dat hij naar het cafe ging of slapend aan tafel.
mijn moeder (werkte) 24/7 thuis, op het werk en bij mijn opa en oma die niet goed zelf hun huis kunnen onderhouden.
mijn vader is 2 keer naar een af kick kliniek gegaan.
maar hij nam de taxi en ging gewoon naar huis.
mijn moeder was moe en ze was er klaar mee.
ze namen een time-out van elkaar en mijn vader ging bij mijn oma wonen (voor een tijdje)
het ging goed en hij stopte met drinken.
dus hij kwam thuis.
ik kwam uit school en mn buurmeisje fietste langs me huis en belde aan ze zei; je vader ligt een eindje verder op.. hij is gevallen en de politie staat er bij..
mama en ik reden met de auto er naar toe
en daar zat hij dronken op de grond met een groep mensen en politie op zich heen.
ik kon me niet meer inhouden en huilde zo hard.
de politie heeft mij gezien als kind en maakte er een klacht van.
de jeugdzorg zei tegen mijn moeder dat ze een keuze moest maken tussen mijn vader of mij.
ze koos halleluja voor mij.
hij zit nu al 2 jaar in een verzorging tehuis waar hij nooit meer uit komt..
ik en mijn vader en moeder hebben z’n goeie band nu.
en ik ben er enorm blij mee.
bij mij bemoeit nog steeds iedereen met me ze vragen vaak of het gaat zelfs school ze halen me uit de klas en praten erover..
gurl het was 2 jaar geleden..
maar ik had er nog wel een beetje last van dus ik nam een therapie
en dat werkte zo goed ze hielp me zo goed en het was gratis.
ze had een kantoor aan huis en hielp kinderen die in z’n situatie zaten.
misschien heb jij er ook wat aan 🙃
als je nog ergens mee zit zet het op z’n forum en praat erover het is super goed dat je dat hebt gedaan.
je staat er niet alleen voor!
Hey, Lottedatbenik

klinkt beetje raar misschien maar ik heb bijna hetzelfde meegemaakt.
ik ben 14 jaar en ik heb geen broertjes of zusjes.
maar mijn vader (was) alcohol verslaafd als sinds ik was geboren.
ik weer niet anders dan dat hij naar het cafe ging of slapend aan tafel.
mijn moeder (werkte) 24/7 thuis, op het werk en bij mijn opa en oma die niet goed zelf hun huis kunnen onderhouden.
mijn vader is 2 keer naar een af kick kliniek gegaan.
maar hij nam de taxi en ging gewoon naar huis.
mijn moeder was moe en ze was er klaar mee.
ze namen een time-out van elkaar en mijn vader ging bij mijn oma wonen (voor een tijdje)
het ging goed en hij stopte met drinken.
dus hij kwam thuis.
ik kwam uit school en mn buurmeisje fietste langs me huis en belde aan ze zei; je vader ligt een eindje verder op.. hij is gevallen en de politie staat er bij..
mama en ik reden met de auto er naar toe
en daar zat hij dronken op de grond met een groep mensen en politie op zich heen.
ik kon me niet meer inhouden en huilde zo hard.
de politie heeft mij gezien als kind en maakte er een klacht van.
de jeugdzorg zei tegen mijn moeder dat ze een keuze moest maken tussen mijn vader of mij.
ze koos halleluja voor mij.
hij zit nu al 2 jaar in een verzorging tehuis waar hij nooit meer uit komt..
ik en mijn vader en moeder hebben z’n goeie band nu.
en ik ben er enorm blij mee.
bij mij bemoeit nog steeds iedereen met me ze vragen vaak of het gaat zelfs school ze halen me uit de klas en praten erover..
gurl het was 2 jaar geleden..
maar ik had er nog wel een beetje last van dus ik nam een therapie
en dat werkte zo goed ze hielp me zo goed en het was gratis.ze had een kantoor aan huis en hielp kinderen die in z’n situatie zaten.
misschien heb jij er ook wat aan 🙃
als je nog ergens mee zit zet het op z’n forum en praat erover het is super goed dat je dat hebt gedaan.
je staat er niet alleen voor!

Hey,

Eventjes een kleine aanpassing, bijna onderin je verhaal staat er dat de therapie gratis is. Dit is niet helemaal waar, de therapeuten moeten ook hun brood op de plank krijgen. De therapiesessies worden (deels) vergoed door je verzekeraar.

Gr.

Jack

Reageer