tweestrijd

  • 22 December 2022
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Hee, ik was voor een lange tijd heel lam. Uitgeput en zonderde me van iedereen af. Ik had problemen thuis en mijn vrienden deden vervelend. Nu heb ik geweldige mensen om me heen en mijn thuissituatie is ook verbeterd. Maar nu heb ik het gevoel dat ik niet tevreden mag zijn over hoe alles is. Zo ben ik nu vaak onzeker en haat ik mezelf en hoe ik er uit zie, en zoek ik problemen op. Ik denk dat ik me comfortabeler voel als ik verdrietig ben. Ik wil hier liever niet over praten met mensen die me kennen. Zij hebben er vaak een mening over. 
Mijn nieuwe vrienden zijn super lief! Maar ze roken en drinken meer dan ik eerst deed. Ik heb er geen probleem mee en vind het eig fijn. Maar ik verpest zo mijn relatie met mijn moeder, ik heb het gevoel dat ik continue tegen haar lieg. Wat eigenlijk ook zo is. Ik heb alleen iemand nodig om tegen te praten. Daarom dit berichtje. Ik wil graag me even vrij voelen en dat doe ik als ik dronken ben of rook. Het is een soort relax middel waardoor al mijn eerdere problemen verdwijnen. Dit is alleen tijdelijk en daarna voel ik me weer kut tegenover mijn moeder en andere die om mij geven. Ik heb dus een tweestrijd. Ik weet wat het beste voor me is maar ik ben verslaafd aan de adrenaline en stress en angst due erbij komt kijken. Ik denk dwt dit komt door de continue stress waar ik in opgegroeid ben maar ik wil niet zo zijn. Heeft iemand tips of verhalen die hij/zij/hen willen delen? 


2 reacties

Hoi. Ik denk dat jij het meer dan 1000 % waard bent om er te zijn je klinkt heel lief en als aardig persoon.  En als je kunt en wilt kun je je misschien laten helpen. Coachen of begeleiden want je ziet van alles heel goed in maar iemand zou jou daarbij moeten helpen. Als je het zo omschrijft als hier en een goede helper leest dit kan je een heel eind op de positieve weg komen zeker weten! Je zou dit kunnen laten lezen aan je mentor of misschien een  docent die je heel goed vettrouwt ofzo. Want je hebt het in je maar je mag je best laten helpen-coachen om het verder te ontdekken.  Of vraag het eens via de kindertelefoon daar weten ze ook hoe je dit kan aanpakken. Ik gun het je. 

Sjammetje xxxxx

Hey ik denk dat het wel goed is om te weten dat drank of roken je problemen uit eindelijk niet weghalen maar alleen maar doen opstapelen, het beste kun je er toch met iemand live over gaan praten. Liefs Tai xxx🍀🍀🍀

Reageer