Tips tegen zelfbeschadiging

  • 27 August 2021
  • 1 reactie
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal!

Voor degene die mijn vorige topics hebben gelezen: ik voel me weer een stuk beter en ben gestopt met snijden :) hopelijk blijft dit ook zo als school weer begint. 
 

Ik heb deze topic gestart om tips te geven aan de mensen die zichzelf pijn doen want het is heel moeilijk om te stoppen. Misschien helpt dit <3


Voordat je jezelf pijn doet:

  1. Afleiding - Pak meteen iets wat een goede afleiding voor je is. Of het nou gamen, lezen, bellen, muziek of tekenen is, alles kan! Zolang je er rustig en vrolijker door voelt. 
  2. Blijf in contact met mensen - ik merk dat dit best helpt! Probeer zoveel mogelijk met anderen in contact te blijven en niet alleen op je kamer. Door alleen te zijn heb je een grotere kans om jezelf te beschadigen, omdat je het dan niet voor anderen hoeft te verbergen.  :)
  3. Gooi de dingen waarmee je jezelf pijn doet weg - dit is best moeilijk, ik weet het. Maar het is het proberen waard, echt waar. De behoefte voor deze voorwerpen is groot, en ze worden aangezien als iets “belangrijks”, alsnog kan het weggooien of breken van deze voorwerpen je helpen om langer clean te blijven. 
  4. Apps - Download apps zoals “I am sober”, door deze dingen heb ik geleerd dat je meer je best gaat doen om clean te blijven, dit komt omdat er vaak na een bepaald aantal dagen een “record” is, het geeft je een goed gevoel als je die behaald hebt <3

Tips voor na het beschadigen van jezelf:

  1. Zorg voor je lichaam - het is belangrijk dat je je wonden, sneeën, brandwonden en andere dingen verzorgt zodat je geen infecties oploopt. Als je bijvoorbeeld hebt gesneden, doe vaseline op de wond/sneeën, hierdoor gaan ze sneller genezen en het is ook handig als je gaat zwemmen :)
  2. Doe nooit makeup of andere geparfumeerde spullen op je open wonden, dit kan veel risico’s met zich meebrengen. Kijk goed uit wat je allemaal erop smeert, het beste is om het eerst te laten genezen 

Tips voor het verbergen van de plekken waar je kan zien dat je jezelf beschadigd hebt:

  1. Bij je polsen - armbanden, armwarmers en haarelastiekjes kunnen al heel veel helpen! Als je wonden en andere dingen helemaal genezen zijn maar je ze nog wel kan zien zou je eventueel nog kunnen verbergen met foundation, maar kijk wel goed uit en zorg ervoor dat ze volledig genezen zijn 
  2. Bij bovenarm - T-shirts met lange/korte mouwen die wel over je schouders en een deel daaronder gaan zijn best handig als je je hoog in je arm hebt pijn gedaan. Ook helpt net zoals bij de vorige keer foundation, maar alsnog is het heel belangrijk (!!) om het eerst volledig te laten genezen en het niet op open wonden te doen. 
  3. Benen - beenwarmers, lange sokken en zulke armbandjes om je voeten helpen goed als je het onderaan je benen hebt gedaan :)) bij je bovenbenen helpen driekwart bikershorts ook heel veel! 

Natuurlijk is het niet nodig om het te verbergen, als je je comfortabel voelt om het niet te verbergen is het ook helemaal prima! Doe wat zelf goed voor je is, ik ben trots op jullie en geef niet op <3 Het is moeilijk, heel moeilijk. Er lijkt geen hoop meer te zijn, maar dat is er wel. Jullie verdienen het niet om zo te voelen, ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen, ookal is het maar voor 1 persoon hulpzaam :) 

Bedankt voor het lezen van deze topic, heel veel succes, ik wens je het beste toe!! <3


1 reactie

Heyy

 

Wat fijn dat het beter met je gaat en wat knap dat je gestopt bent met snijden! Ik ben trots op je😊

 

En wat een mooi topic heb je gemaakt met tips voor anderen. Ik weet zeker dat er forumgebruikers zijn die hier wat aan hebben!

 

En nog voor jou.. Als je toch merkt dat het weer wat minder goed gaat lees dan even je eigen topic even terug en volg dan je eigen tips op! Maar ik ga er vanuit dat het gewoon goed blijft gaan met je🙂


Ik wens jou ook het beste toe!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer