Vraag

tip verslaafd alcohol

  • 3 February 2024
  • 6 reacties
  • 162 Bekeken

Badge

Iemand tips tegen verslavin alcohol op 14 jarige leeftijd?

 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hii @ki23


 

Het lijkt Me verstandig dat je hier over verteld aan je ouders / de huisarts. Zij kunnen je het beste helpen! Succes 

 

xoxo

Reputatie 7
Badge +7

Misschien bellen met de Kindertelefoon? Zij kunnen jou wel helpen denk ik

Groetjes mij @Anoniemxv 

Badge

probeer als je alcohol ziet en het gaat drinken het weg te gooien

Badge

zoals je zelf aangeeft je bent 14 en dat is natuurlijk niet goed om dan al te drinken ik denk dat je ouders hier inderdaad de beste zijn om mee te praten hierover want het is niet echt normaal om al vanaf 16 jaar alcohol te drinken 

 

Groetjes Blitzman.

Reputatie 3
Badge +1

Is er een reden dat je verslaafd bent? Ik kan natuurlijk wel tegen je zeggen dat je “gewoon moet stoppen” maar ja voor de een is dat moeilijker dan de ander. Verveel je je? Wil je erbij horen? Maak je je zorgen of ben je depressief? Je kan beginnen met langzaam afbouwen, en als het echt niet gaat hulp zoeken bij je mentor, dokter of vertrouwenspersoon.

 

succes babe

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ki23 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Een verslaving aan alcohol is in je eentje moeilijk om te veranderen, goed dat je hier hulp bij zoekt! Je krijgt hier al goede en steunende reacties, dat is fijn.

Misschien kun je hulp krijgen bij Jellinek. Ze geven hulp op veel verschillende plekken in Nederland. Je kunt daar eventueel ook anoniem online hulp krijgen. Voor meer informatie kun je op hun site kijken: 

https://www.jellinek.nl

 Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte, 

Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reageer