Vraag

te verslaafd aan telefoon

  • 15 March 2021
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi, 

ik ben heel erg verslaafd aan m’n telefoon.

Maar echt HEEL erg.

Ik zet alles opzij voor m’n telefoon, eten of drinken, afspreken, leren etc.

Hoe kom ik hier vanaf?

Ik doe het niet bewust, maar het gebeurd alsnog.

Tips of aanraders?

 

Lexie Sara


2 reacties

Ik zou je in ieder geval aanraden om een tijdlimiet in te stellen op je telefoon.
Ik heb alleen ervaring met Android apparaten, maar iOS (en Windows OS?) machines zullen vergelijkbare opties hebben.
Je kunt er dan voor kiezen om bijvoorbeeld een maximum van 10 minuutjes op Instagram te zitten.
 

Ga dan ook na of je bepaalde apps echt nodig hebt.
Sociale media is nu eenmaal belangrijk en zeker om contact te blijven houden in deze tijd, maar moet je bijvoorbeeld echt dagelijks een uur lang TikTok video's zien die misschien grappig kunnen zijn?

 

Een planning maken is ook erg verstandig, maar ik weet hoe lastig het is om je er aan te houden.
Als je wel eens games of spelletjes op je telefoon hebt gespeeld, dan weet je hoe fijn het is om een nieuw doel/goal/milestone/etc. te halen.
Zo kan het ook enorm opluchtend zijn als je na een uurtje je huiswerk af hebt en weer lekker een serie kan gaan kijken of zoiets.

 

Misschien is het ook wat om je telefoon zichzelf uit te laten schakelen na bijvoorbeeld 10 uur 's avonds.
Dan kun je nog iets nuttigs doen voordat je naar bed gaat en dan word jij niet meer afgeleid door allerlei berichtjes.

 

Misschien is dat wat.

Reputatie 5
Badge +6

Je telefoon ergens stoppen waar je niet bij kan of aan je ouders geven, en dan over een week weer terugvragen, er zijn op yt genoeg video’s hierover te vinden, de eerste dag(en) zal het heel moeilijk zijn, maar na 4 dagen later ofzo denk je zelf: ‘ hoe ben ik hier ooit verslaafd aan geweest?’ En na die week geen telefoon ben je er vast niet meer verslaafd aan, als je btw je telefoon nodig hebt voor online school ofzo moet je dit vooral niet doen, want school is belangrijker dan een experiment, groetjes,

-flopflop14 

 

@MensPersoon p.s. als je verslaafd bent zet je meestal die timer gewoon uit...

Reageer