Skip to main content
Vraag

stoppen met vapen

• May 18, 2025
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey guys, ik heb best lang gevaped zo ongeveer 3 jaar lang, maar pas afgelopen jaar ben ik echt veel gaan vapen waaronder ook thuis en dat ik merk dat ik verslaafd ben geraakt. Ik ben begonnen toen ik 11 was en ik ben nu bijna 14. Ik heb dus ongeveer een jaar veel gevaped. Ik ben best bang voor ziektes of andere infecties enzo, dus ik wil eigenlijk heel graag stoppen. Daarmee bedoel ik vooral geen eigen meer hebben en ook niet meer poffen op school maar af en toe op feestjes en in de zomervakantie wel. Ik heb samen met een vriendin besloten om morgen te stoppen, maar ik ben best bang dat ik het niet vol kan houden. Als Jullie tips hebben over wat ik moet doen bij een craving of andere tips over stoppen zou ik heel chill vinden 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 18, 2025

Als je samen met je vriendin wil stoppen is dat al een goede zaak , dan kunnen jullie elkaar steunen in een zwak moment als je het weer wil gaan doen . Maar belangrijkste is dat je zelf echt wil stoppen denk ik , de motivatie hebben . En dat laatste is de reden dat ik nog altijd rook . Wel sigaretten want vapes vertrouw ik niet , niemand weet blijkbaar welke stoffen er in zitten terwijl wel geweten is wat sigaretten met je doen . Beide zijn ongezond dus met alles stoppen is het beste  , ik hoop voor jou dat het je lukt , misschien doe ik ook ooit een poging maar nu nog niet !

Forum|alt.badge.img+1

Yo, ik heb ook een tijd gevaped door al de shit thuis, thc vapes alles wat je kan bedenken. Wat voor mij hielp is steeds minder poffen per dag. Dus als je 80 poffs per dag neemt neem er dan 75 per dag en tel je poffs. (Ik pofte niet veel maar was wel verslaafd) En als je echt wilt stoppen dan moet je ook niet af en toe op een feestje een poff nemen want er gaat gelijk een soort knopje in je hoofd om waardoor je gelijk weer meer wilt. Het is mij na 2 keer gelukt om te stoppen. Dit klinkt misschien heel raar, maar wat ook bij mij hielp was videos kijken over ziektes en wat je allemaal kan krijgen dat hielp mij ook echt. af en toe rook ik wat shag van een vriend, maar ik ben niet echt meer verslaafd en heb geen cravings meer. Ik hoop dat dit je gaat helpen! Veel succes!

Groetjes van anoniempie