stoppen met roken

  • 31 July 2021
  • 4 reacties
  • 256 Bekeken

Badge

Hoii ik ben 13 en ik rook 14 sigaretten per week en soms ook wel een joint ik wil echt graag stoppen alleen hoe kan ik het best stoppen?? Mijn ouders weten het niet en als ik alleen thuis ben of alleen buiten ben krijg ik een grote neiging om weer te roken 


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Heeeey,

Fijn dat je wilt stoppen. Ik begrijp dat het moeilijk is. Probeer er zo min mogelijk aan te denken. Je zegt dat je de neiging krijgt als je alleen bent. Zorg er dan voor dat je zo min mogelijk alleen thuis bent. Hou jezelf ook bezig. Zoek een hobby als je er nog niet een hebt, of ga bij een sportclub. Dit zijn goede afleidingen.

succes

Badge

niet roken als je 13 bent dat is cringe

 

Badge

niet roken als je 13 bent dat is cringe

 

Oke? Ik probeer toch te stoppen

Heyy

 

Wat goed van je dat je wilt stoppen met roken! Het feit dat je zelf wilt stoppen is al een 1e stap:slight_smile:

Een aantal dingen die je kunnen helpen om te stoppen zijn:

 

  • Niet te veel denken aan roken en afleiding zoeken.. Ga bijvoorbeeld als je drang hebt een stuk wandelen, een potje voetballen of muziek luisteren! Iets wat je leuk vind om te doen in ieder geval!
  • Gooi al je sigaretten weg zodat je niet meer snel even eentje kan opsteken
  • Zorg ervoor dat je zo min mogelijk alleen bent
  • Vermijdt moeilijke situaties die je zouden kunnen triggeren om weer te gaan roken
  • Je kan voor jezelf een datum uitprikken en van jezelf zeggen ‘op die datum ben ik echt volledig gestopt en ga ik nooit meer roken’
  • Onthoud dat er soms moeilijke periodes kunnen zijn, maar probeer je daar doorheen te zetten :)
  • Als je er echt heel veel moeite mee hebt kan je altijd langs de huisarts gaan zodat die je verder kan helpen.

 

Succes!

Groetjes van mij!

Reageer