Skip to main content

Ik rook sinds een tijdje na school met een vriendin. Soms smorgens ook. M'n zus heeft het gezien. Ze rookt zelf ook, maar ben bang dat m'n moeder erachter komt nu. 

Probeer te stoppen met roken ik doe het zelf niet maar ik heb het ook nooit gedaan maar als jouw moeder rookt of gerookt heeft begrijpt zij wel voor jou dat het verslavend is. 


Ik denk niet dat als ze zelf ook rookt, dat ze het verteld. Misschien kan je er eens met je zus over praten.


Ik kan je nu al vertellen dat je moeder er vroeger of later 100% achter gaat komen. De rooklucht gaat overal in zitten, je kleren, haren, echt alles. Dat gaat ze een keer ruiken. Of ze vindt per ongeluk je sigaretten (en nee, “die zijn niet van mij maar van een vriendin” gelooft echt niemand). Of je zus gaat snitchen, die kans is er ook.

Ik zou er zo snel mogelijk mee stoppen. Het is ongezond, het stinkt en het kost bakken met geld. Ook hoef je dan geen awkward gesprek met je moeder te hebben.

Succes.


Heyy,

Ben het helemaal eens met wat @tim16 al zegt je moeder komt er zeer waarschijnlijk vanzelf wel achter dat je rookt want de geur van rook is niet te verbergen en dat gaat overal in zitten..

Zou er gewoon mee stoppen want dat is echt beter voor je. Roken is nergens goed voor, het is hartstikke ongezond en het is enorme geldverspilling.

Groetjess, ItsJustMe 


Hey, ik ben het helemaal eens met de anderen hier dat roken slecht is en ook nergens goed voor. Begin ook eens met je af te vragen waarom je rookt. Wat maakt dat je er mee begon en wat wordt je er beter van? Hoe ga je de verslaving (want dat kan het zijn en wordt het als je niet op tijd stopt)  straks overwinnen en tot dat moment betalen?  En het is ook absoluut niet stoer of cool of aantrekkelijk. Alle reden om hier dus zo snel mogelijk mee te stoppen!  Doe je best, en succes! 

Liefs, Tover xxx


Waarom zo bang van je moeder als je zus het wél mag doen ? En indien je moeder het ook niet weet van je zus heeft je zus er geen belang bij om jou te verraden he !   


Met mn zus was mn moeder ook totaal niet blij dat ze rookte dus daarom. Maar mn zus doet het gewoon. Mn moeder rookt ook alleen die kan niet stoppen. Dus daarom zal ze zo boos zijn 


Ik wil het roken niet promoten maar ik ben er ook mee begonnen en was ook bang voor de reactie van mijn ouders  , die waren vooral teleurgesteld omdat ik ermee begon maar niet boos .  


Dat valt dan mee.  Rook jij nog steeds dan of weer gestopt?

Gisteren was ik alleen met m'n zus en toen vroeg ze of ik ook een sigaret wilde. Verder zei ze niets dus denk dat ze me niet gaat verraden.


Hoi @Juultje6,

Het is echt beter om te stoppen met roken, niet roken heeft zoveel voordelen. Roken is ongezond en het kost veel geld.

Groetjes, Monkeyboy08


Dat valt dan mee.  Rook jij nog steeds dan of weer gestopt?

Gisteren was ik alleen met m'n zus en toen vroeg ze of ik ook een sigaret wilde. Verder zei ze niets dus denk dat ze me niet gaat verraden.

Ik doe het nog . Heb je de sigaret van je zus aanvaard ? 


Ja ik heb de sigaret gerookt. 


Nog verder nieuws ? Weet je moeder het al intussen ? 


Ja ze heeft me betrapt na voetbal. K dacht dat ze naar huis was en toen ging ik roken met een vriendin. Ze was niet blij en net als met m'n zus weer dat ze zelf zo graag wil stoppen. 


Zoals de andere zeggen, ik zou er echt mee stoppen. Het kost heel veel geld en het is nog ongezond ook. Als je het moeilijk vind kun je afbouwen. Dus als je bv elke dag 1 keer rookt stop je een keer met 1dagje. En later stop je met je 2de dag. Enzovoort 

Succes 

Groetjes mij @Anoniemxv 


@Juultje6 


Oei , betrapt worden is altijd een awkward moment . Mag je het nu openlijk doen ?


@Ianka 

Ja mag wel maar voelt heel gek om bij m'n moeder ook ineens te roken. Nog niet gedaan. Met zus wel.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.


Herkenbaar , ik doe het ook niet graag waar mijn ouders bij zijn . Is je zus veel ouder ? Wat vindt zij  ervan dat je er ook mee begonnen bent ?


Mn zus is 19. Ze vindt het niet raar eigenlijk. Ze zei nog tegen me van dat ze pas nog tegen een vriendin had gezegd dat ze wel dacht dat ik ook wel zou beginnen. En ze zegt ook wel als ze gaat roken van j ga je ook? 

 

( reactie aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 5 )


Hoi @Juultje6  en @Ianka ,

 

letten jullie op dat dit geen chat wordt? Zie forumregel 5:

5. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

 

Wanneer jullie steeds met nieuwe vragen op elkaar reageren, wordt het een chat en daardoor voelen anderen zich minder geroepen om ook aan de discussie mee te doen. En we willen juist dat het forum voor iedereen is, om elkaar te informeren en te steunen.

Fijn als jullie hier rekening mee willen houden.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon


Reageer