Vraag

Steel Verslaving

  • 7 July 2023
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

Badge

Hallo ik ben 15 jaar en ik werk bij een supermarkt, en steel daar af en toe wat dingen tijdens werk. Ik dump de papiertjes in de prullenbak op de wc. Maar een collega is daar achtergekomen. Ze had me geappt en zei dat het tussen ons bleef. Maar dat betwijfel ik. Wat moet ik reageren?

 

Groet


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Hoi Jurve,

 

Allereerst is het belangrijk dat je stopt met het stelen. Als je dan toch de neiging hebt om iets te stelen, hou dan in je hoofd; dit hoort dit, dit is mijn werk. Ga ook bij jezelf na waarom je dit nou eigenlijk doet. Geeft dit je een bepaalde kick? Word je aangemoedigd door vrienden?
Ten tweede, hoe zit de band tussen jou en je collega? Zijn jullie degelijk bevriend, of gewoon totaal niet? En wat voor type is zij? Denk je dat ze echt alles doorvertelt voor de sensatie, of schat je in dat ze het voor zich houdt? Zorg er natuurlijk bovenal voor dat dit zich niet herhaalt, en dat ze je er niet weer op betrapt. Je kan beter niet liegen, maar uitleggen (in het echt of over de app), dat het inderdaad klopt (ik zou er niet over liegen) en dat dit zich niet zal herhalen.
Succes!

Xx Ravelien

Reageer