Vraag

(Steeds tijdelijk) Alcoholist en nicotine verslaafd

  • 30 October 2023
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

(negeer mn slechte nederlands mn eerste taal is engels)

Oke dus de titel klinkt al heel raar want hoe kan je “tijdelijk” verslaafd zijn? 
Nou ik heb dus BPD (borderline) en ben dus echt verschrikkelijk impulsief en heb extreme manische en depressieve episodes.
En ja kort gezegd : Ik heb absoluut geen grenzen en zodra je mij in 1 van die 2 staten vlakbij (vooral) alcohol (voornamelijk sterke drank) zet dan verzeker ik je dat het allemaal zsm op gaat. Of ik kan zo extreem gaan kettingroken (heel snel en veel roken) puur omdat wanneer ik me heel manisch/euphorisch voel dan is alles ineens geweldig en dan hebben we een fuck it we leven maar 1x mentaliteit en als ik depressief ben dan zuip ik mezelf het liefste gelijk een coma in (gelukkig nog nooit echt gelukt maar ik heb zeker wel midden op straat gelegen om 2 uur s’nachts LMAO)
Maarja zijn er andere mensen die toevallig last hebben van periodes waar je gewoon kapot impulsief “gevaarlijke” zooi gaat doen? want ik vind zelf wel dat mijn situatie erg uit de hand loopt soms
(Inmiddels ben ik sinds de zomervakantie wel heel “stabiel” en heb ik geen alcohol gehad een SOMS gerookt maarja wat advies voor als ik weer helemaal ontspoor is wel handig natuurlijk , zelfs als t van mensen met een andere/normale verslaving komt)


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey, ik drink zelf niet en rook ook niet. Ik ervaar wel soortegelijke dingen maar dan bij binge-eating en gewoon veel ste lang op mijn telefoon zitten. Laatst doe ik dit tot wel soms 4u voor geen reden lol. Zelf weet ik niet hoe ik ervan af kom lol, maar ik heb er zelf wel altijd spijt van. Misschien is er iemand die hier iets meer over weet?

Groetjes!!

Badge

Hey, ik drink zelf niet en rook ook niet. Ik ervaar wel soortegelijke dingen maar dan bij binge-eating en gewoon veel ste lang op mijn telefoon zitten. Laatst doe ik dit tot wel soms 4u voor geen reden lol. Zelf weet ik niet hoe ik ervan af kom lol, maar ik heb er zelf wel altijd spijt van. Misschien is er iemand die hier iets meer over weet?

Groetjes!!

ik zelf zit er ook mee/heb ermee gezeten ook , voor mij werkte afleiding zoeken opzich wel goed (ook bij mijn alcohol problemen enz)  en je kan meschien voor jezelf schermtijd instellen als t echt nie werkt :))

Reageer