Vraag

snijden

  • 20 September 2018
  • 2 reacties
  • 216 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey, ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb al 2 jaar depressie, toen ik net depressie kreeg begon ik met krassen op mijn arm. toen na een half jaar was ik gestopt en nu een jaar later ben ik weer gaan snijden, eerst op mijn armen tot dat een vriend het zag en die zei dat hij niet meer tegen me zou praten als ik het nog een keer deed ? uiteindelijk praat ie toch niet meer met me? maar toen ik verboden werd om te snijden begon ik op mijn been te snijden waar je het niet kan zien (heel dom natuurlijk) ik ga over een maand op vakantie maar mijn hele been ligt nu open hoe kan ik het zo laten lijken dat het door iets anders komt? en waar kan ik me snijden dat je het niet ziet?

2 reacties

Waar kan jij je snijden zodat niemand anders het ziet? Hmm girl hier is je antwoord, in de lucht of gewoon niet. Snijden is totaal niet de oplossing! Ga er aub met iemans over praten en zoek een vervangend iets, hardlopen? Snijden krijg je dus zulke problemen mee en daarnaast is het harstikke slecht voor je...
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Hoe erg verspreid heb je de sneeën zitten? Zitten ze ver uit elkaar of dichtbij elkaar en zijn ze even groot? Staan ze naast elkaar?
Ik ben vorige week ook begonnen met snijden ik maakte eerst random sneeën op me bovenarm en niemand heeft daar wat over gezegd. Uiteindelijk begon ik het naast elkaar te maken en even groot. Dat valt natuurlijk wel op. Nou doe ik er niet heel moeilijk om omdat ik toch al op me beiden armen aan de binnenkant een enorme litteken hebt. Je kan random sneeën erbij maken zodat het lijkt dat het een schaafwond is. Ik ben inmiddels gestopt!

Maar nadat je dat hebt gedaan stop je er ook mee. Je gooit je voorwerp waarmee je snijdt weg en zorgt ervoor dat je er ook niet meer bij kan. Je ziet nu zelf ook wat het snijden met je doet. Je voelt je even goed door die pijn of doordat het prikt en daarna naar 5 sec wordt het rood en de dagen ernaar heb je allemaal rode strepen op je armen of benen. Dus stop daar mee!!

Heb je ooit gehoord van de werkmethode van het elastiekje? Je pakt een elastiekje en die doe je om je pols. Vervolgens rek je het elastiekje uit en laat je hem los. Zodat de elastiek tegen je arm aankomt. Dan heb je even dezelfde pijn en het zelfde gevoel als dat je snijdt maar het mooie is dat het elastiekje geen schade aanbrengt. Je krijgt geen rode strepen. Dus ook geen problemen ermee na de hand. Je kan kiezen voor dunne en dikke elastieken. Dikke elastieken geven een grotere pijn en de kleine zijn meer dat je schrikt. Misschien kan je dat is uitproberen? Als alternatief

En wat @Ronald2001 zegt van dat je er is met iemand over moet praten. Misschien gewoon je ouders? Zodat je als je over een maand op vakantie gaat dat zij niet raar opkijken naar die strepen, want ze weten wat er speelt.

Gr: Mr.S

Reageer