sh stoppen

  • 26 March 2024
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Heyy ik ben een meisje van 13 en ik heb een best heftig verleden gehad en ik heb heftige zm gedachtes ik weet niet wat ik eraan kan doen om mijn sh te stoppen omdat elke keer als ik teveel aan zm denk doe ik mezelf weer pijn ok was net een maand clean maar nu niet meer want ik heb niem om mee te praten los van mijn mentor maar ik wil wel met hem praten maar ik zou niet weten hoe en wanneer want het is erg ingewikkeld op school en hij heeft bijna nooit tijd om te praten en ik weet niet hoe ik aan hem moet vertellen dat het erger word en dat ik nu ook aan zm denk iem tips hiervoor ik zou het erg waarderen xx


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!!

Wat naar dat je je zo slecht voelt..  Als eerste wil ik je vertellen dat als je denkt aan ZM je altijd contact op kan nemen met http://www.113.nl/

Goed van je dat je wel met iemand wilt praten! Misschien kan je je mentor een berichtje of mailtje sturen als je het eng vindt om hem in het echt aan te spreken? Via een mail of berichtje gaat het misschien wat makkelijker voor je en je kan via die weg ook vragen of je een afspraak kan maken voor een 1 op 1 gesprek met hem. Zou je dat wel durven denk je?

Tegen de SH kan ik zelf moeilijk tips geven, maar je kan het topic hieronder eens bekijken. Daar worden veel alternatieven verteld tegen SH. Misschien heb je daar wat aan en misschien kan je 1 van die tips gebruiken als je jezelf weer pijn wilt doen.

https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544?tid=39544

Heel veel sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +9

ik heb zelf ook proberen te stoppen. gewoon hoofd leeg maken. maar toen zag ik mijn littekens en kwam alles weer boven. ik zou gewoon eens een keer gaan treuzelen na die les. en dan komt er soms vanzelf een gesprekje uit.

Reputatie 3
Badge +1

Heyy,

Ikzelf doe ook aan sh. Maar ik praat er met een vriendin over die er als 2 maanden clean van is. Je kan ook contact opnemen met 113. Daat gaat over zm.

Reageer