Skip to main content
Vraag

sh

• June 26, 2025
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Hoiii

ik weet niet echt hoe ik dit moet zeggen enzo, maar ik doe soms sh. En het voelt een beetje als een  therapie .. ik weet niet of iemand anders dat ook zo ervaart want ik voel me daardoor echt een beetje psycho. En ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb weer neigingen maar ik kan het niet echt doen want ik zit als sport op zwemmen en ik wil niet dat het lijkt alsof ik het doe voor aandacht. En mij trainer is de moeder van een vriendin en praat ook veel met mijn moeder… maar nu hoopt dat gevoel een beetje op en ik weet niet wat ik nu moet doennn!! Weet iemand wat ik kan doen?

groetjes mijjj

4 reacties

Nina24
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • June 27, 2025

Hi ​@Idk6282 

Wat goed dat je hier om advies vraagt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Nina van De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

wat is sh?

xx-me
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 3, 2025

wat is sh?

self harm / zelf beschadiging

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 10, 2025

Hey ​@Idk6282 , ik ben meer dan 200 dagen clean, en ik kan je wel een beetje helpen.

1. Je bent niet raar! Zoek het maar eens op, veel tieners doen sh!

2. Vertel het aan iemand! De sneller je het aan iemand vertelt, de makkelijker het is om te zeggen.

3. Alternatieven: Sh voelt als therapie omdat het verdooft. Maar dat is allemaal tijdelijk, en helemaal niet goed voor je, geloof me. Dus probeer in plaats van te huilen, of the schreeuwen in een kussen, en als je het echt niet tegen kan houden, gebruik een elastiekje om je pols. Dit zorgt niet voor permanente schade, maar het is natuurlijk nog wel verdovend, dus het is nog steeds beter om je gevoelens gewoon te *voelen*.

Sterkte! 🫂