Vraag

self harm, doe ik het voor aandacht?

  • 19 February 2024
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Badge

mijn verhaal, ik ben een meisje van 15 jaar en ik Self harm dus. (ik kras mezelf met stanleymes)

Ik heb het 2 vriendinnen verteld maar ging ni lekker. de dag nadat ik het had gezegd ging ik dus naar de wc op school om te checken als het geinfecteerd was of ni. En 2 dagen daarna wilden ze dus een gesprek met mij voeren. en ze zeiden zo dat ze dachten dat ik het deed voor aandacht omdat ik 1 van die 2 mee vroeg naar de wc. en de ander had het er moeilijk mee en dacht dat ik het voor aandacht deed.  en 'gaf me ruimt'. houd eigenlijk in dat ze me een soort van vermeidde waardoor ik juist nog shittiger ging voelen.  dus ik vraag me nu af als ik echt een andachtzoeker ben. 

wat denk jij?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

persoonlijk denk ik dat je het heel heel heel diep van binnen voor aandacht doet. begrijp me niet verkeerd.

ik heb zelf allemaal littekens op mijn linker bovenarm van dat ik mezelf sneed. ik heb daar een alternatief op gevonden door een elastiekje te dragen en die als ik me slecht voel gewoon hard aan te trekken en dan los te laten. mijn moeder wil nooit dat ik die strakke elastiekjes draag omdat ik dan mijn hand afknel maar dan wil ik graag aan haar vragen of ze liever wil dat ik terug ga naar het snijden maar dat durf ik niet. weer even terug naar mijn littekens. bij gym moeten we een t-shirt dragen. en dan zijn die littekens duidelijk zichtbaar. ik probeer het altijd zo opvallend mogelijk te verbergen zodat er iemand naar vraag en ik alles kan vertellen.

neurie ik expres depressieve nummers in de hoop dat iemand ze kent en snapt dat er iets aan de hand is? ja, misschien.

ik heb de aandacht nodig die mij door deze sh*t helpt. de aandacht die ik als kind nooit heb gehad.

ik doe het voor de aandacht. net als jij en iedereen die problemen heeft. voor mij is die aandacht een muur die mij stopt van de keuze om alles te eindigen. dat kan het voor jouw ook zijn. 

geef gewoon toe dat het niet gaat en dat je hulp nodig hebt. geef gewoon toe dat je aandacht nodig hebt om niet op te geven. geeft gewoon toe dat je het niet alleen kan.

je mag aandacht zoeken zolang je het niet verkeerd gebruikt.

Reputatie 1
Badge

ik ben 13 en was sinds kort begonnen aan sh.

Eerst wist ik dat ik het deed voor de aandacht want ik had het gevoel dat niemand me mocht/ hoorde en dat iedereen tegenover me stond. ik hoopte zo dat iemand het zou opmerken, zodat die gene mijn verdriet zou zien. Nu ben ik zo boos op mezelf dat ik het doe voor aandacht dat ik mezelf ga snijden omdat ik het voor aandacht doe, terwijl er mensen zijn die er echt mee struggelen en daarom doe ik het. Maar diep van binnen denk ik dat iedereen het zoiezo een beetje voor de aandacht doet, ookal wil je het of zie je het niet.

xx b

Reputatie 3
Badge +1

Heyy

Ik doe ook aan sh maar ik praat er met een vriendin over die er een paar maanden clean van is. Het is kut, dat weet ik. Maar je moet er doorheen. Kijk, als die 2 “vriendinnen” je verlaten terwijl je moeite hebt met jezelf, dan moet je erover gaan nadenken ofdat het wel echt je vriendinnen zijn. Miss kan je ook bellen met de Kindertelefoon. Dan heb je je verhaal verteld tegen iemand in person. Dat lost ook al best veel op.

Je kan ook proberen om je vriendinnen er niet bij te betrekken.

Groetjes, Anonymous2011M

Reputatie 3
Badge +1

Heyy

Ik doe ook aan sh maar ik praat er met een vriendin over die er een paar maanden clean van is. Het is kut, dat weet ik. Maar je moet er doorheen. Kijk, als die 2 “vriendinnen” je verlaten terwijl je moeite hebt met jezelf, dan moet je erover gaan nadenken ofdat het wel echt je vriendinnen zijn. Miss kan je ook bellen met de Kindertelefoon. Dan heb je je verhaal verteld tegen iemand in person. Dat lost ook al best veel op.

Je kan ook proberen om je vriendinnen er niet bij te betrekken.

Groetjes, Anonymous1207

Reputatie 1
Badge

Hallo moedige verteller,

Ik denk niet dat je het voor het zo genoemde aandacht doet. Maar dat je er mee zit en er iets is gebeurd misschien of er iets aan de hand is, en je het daar moeilijk mee hebt of je het nou door hebt waarvan het is of niet. Ik vind het zeer knap dat je het durfte te vertellen tegen je vriendin en vindt het jammer dat ze dacht dat je het voor aandacht deed want nu is het waarschijnlijk nog moeilijker om het in de toekomst tegen iemand te zeggen. Omdat je dacht dat ze je zou steunen, helpen maar ze dat niet deed en je vertrouwen nu misschien is beschadigd. 

Maar ik wil je ook advies geven. Mijn advies is ga er over praten met je ouders, vertrouwens persoon,  docent die je goed vertrouwd of als je wil een psychiater of hier op dit forum. 

 

Ik hoop dat je iemand vindt die je weer kan vertrouwen en het op kan lossen.

Veel sterkte succes en hoop van

De vliegende banaan,

 

Reputatie 1
Badge

hey je bent zeker geen aandacht zoeker

Ik ben een meisje van 13 en ik doe ook aan sh ik heb dit ook ooit tegen een vriedin gezegd die ook zei dat ik gewoon aandacht zocht en opp haar wou lijken omdat zij het ook deed maar dat wist ik niet eens ik heb me hier heel lang heel slecht over gevoeld maar toen ben ik stil aan gaan beseffel dat als ze mij niet wilt geloven dat het niet goed met mij gaat dat ze daan het niet waard is om mijn vriendin te zijn en ik kan nogsteeds wakker liggen door dingen die zei toen heeft gezegd want het heeft tijd nodig ook al zijn het maar woorde

dus jij zoekt geen aandacht zijn zei die je gewoon niet waard zijn jij verdient veel beter als hun

doe gwn geen self harm. en gooi je stenelymes weg👍

Reageer