Vraag

school en gamen

  • 25 October 2019
  • 3 reacties
  • 233 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hé mensen.

 

Ik zit op 3 havo en ik game veel, eigenlijk te veel, want het begint mijn leven te beïnvloeden, want ik leer nauwelijks, maak alleen huiswerk als mijn moeder me op mijn kop erover zit en dan is het nog slecht, op magister staat al een waslijst met huiswerk vergeten en ik heb nu al 4 onvoldoende en voor één van die onvoldoendes is een 1 en ik sta al voor drie vakken een onvoldoende gemiddeld DOOR gamen en ik wil minder gamen en zelfs nooit meer doen, maar 1 ik kan het niet volhouden en 2 ik ben altijd bang dat ik dan mijn vrienden kwijt raakt, omdat hun ook gamen. ik begin nu ook gamen eerder kickboksen en familie te stellen en dat zijn de twee dingen waar ik echt van houd, want ik hou van mijn familie, vooral mijn broertje en moeder en kickboksen is voor mij meer dan een hobby, want ik wil later geld verdienen met kickboksen, maar ik ben bang dat dat niet kan, omdat ik niet goed genoeg ben, omdat ik te weinig getraind heb.

 

hebben jullie tips, om van mijn gameverslaving af te komen 

 

 

 


3 reacties

Heyo,

Ik game zelf ook. Ik heb momenteel zowel een pc, als ps4 en xbox one. Bijna al me vrienden gamen op de ps4, dus als ik ergens voor moet leren dan switch ik over naar de xbox. Daar zijn me vrienden niet, en game ik meestal ook niet zolang. En verder stream ik games, dus dat is meestal pas in de avond vanaf 21h. Zoals gisteren is Modern Warfare uitgekomen, me vrienden spelen dit al de hele tijd. Ik speel vooral alleen 's middags met me vrienden voor paar uur en in de avond de campaign op Twitch.

Als jij ervan ben overtuigd dat je gameverslaafd ben, dan heb je iemand in je eigen omgeving nodig die je kan helpen om het te verminderen of te stoppen.

Je kan met je moeder in gesprek gaan over het gamen. Misschien kan ze je console of pc bewaren. En dat je met haar overlegd dat je bijv. Elke dag maar 3h speelt.  Ook kan je met je moeder praten over de toetsen die aankomen. Als zij weet welke toetsen je wanneer hebt, dan kan ze je misschien overhoren. Om te kijken of je het kent. Als dat niet zo is, ga je het allemaal herhalen. Doe dit dan bijv. beneden waar je geen console of pc hebt staan. Ben je klaar dan kan je moeder of je broertje je opnieuw overhoren. 

Je raakt heus niet je vrienden kwijt omdat je minder gaat gamen, of zelfs stopt. Als je doordat niet meer bevriend ben, dan zijn het geen echte vrienden. Tuurlijk je gaat wel iets missen. Een leuk moment, of iets anders. Maar ja, als je school niet haalt dan verlies je alleen maar meer. 

Dus keuzes maken is nu erg belangrijk. School is belangrijk. Je moet dus leren. Of erg goed opletten in de klas, mee schrijven, etc. Je houdt van kickboksen.  Ga vanplaats gamen lekker kickboksen. Je vrienden zullen dat wel begrijpen.  En hoe meer je traint hoe beter je wordt. Als je er vol voor gaat dan kan je van kickboksen echt wel je beroep maken!

 

See ya!

Spookyzx. 

Hey!

Ik zit ook in de 3de en game ook regelmatig. Vorig jaar ben ik nét over gegaan naar 3 VWO. Ik baalde heel erg, want het kwam door het gamen. Ik game altijd als ik van school kwam, tot in de avond. Mijn ouders dachten dat ik boven op mijn kamer was aan het leren. Ze dachten oprecht dat ik mijn best deed.

Door de cijfers kwamen ze erachter dat ik niet echt leerde op mijn kamer. Ze hadden mijn laptop afgepakt en ik moest beneden leren.

Nu zijn mijn ouders een béétje streng, maar ik vind het wel goed.

Mijn ouders hebben mij dus onbewust geholpen hiermee. Ik game nu nogsteeds, maar ik zorg er eerst voor om mijn huiswerk/leerwerk te voltooien :)

Ik zit nu ook op huiswerkbegeleiding, waar ze mij helpen en ‘op me letten’. Ik neem aan dat niet iedereen dat doet, dus hier wat tips ! :

  • Maak een planning, waar je kan zien wat je moet doen op een dag. Af en toe kan je dus kijken ‘hier zit tijd voor een half uurtje gamen!’ . Houd je hier dan ook wel aan!
  • Probeer van gamen een beloning te maken. Als je bijvoorbeeld je moeilijke wiskunde sommen af hebt, kun je daarna gamen.
  • Overleg met je ouders dat ze erop letten, dat ze naar je toe komen en zeggen ‘Hey, zit je al lang te gamen?’
  • Probeer je eerst op school te focussen. 
  • Stel doelen voor jezelf ‘Ik wil een voldoende staan voor Frans’ (bijvoorbeeld). Als je dit doel hebt behaald mag je bijvoorbeeld van jezelf gamen.

Ik zie ook dat je wilt kickboksen later. Het is jammer dat je dit laat vallen voor gamen.  Probeer naar trainingen te gaan, want nu kan je het makkelijk leren! 

En je vrienden, als je hun verteld dat je je focust op school zouden ze dat echt niet erg vinden! Geloof me. Anders zijn het wel slechte vrienden (sorry :))

 

Veel liefs en succes!

Hallo AnoniemT :)

Ik heb niet echt tips om te delen maar ik ben zelf gameverslaafd. Ik game ongeveer 8-12 uur per dag in het weekend en ik wil zelfs op school gamen. Ze verbieden het natuurlijk maar in groep 8 had ik een agressieaanval aangezien ze daardoor mijn stats hadden verpest. Ik heb in sommige games wel bijna 1 jaar playtime (dus echte tijd in een game). Mij maakt school ook niet uit en ik ben ook motivatieloos. Ik game tegenwoordig wat minder en zit eigenlijk meer op verschillende forums.

-Dr8gon99

Reageer