Vraag

Roken & Ouders

  • 14 September 2018
  • 2 reacties
  • 470 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik rook dus en heb voor eerste keer geprobeerd toen ik 12 was ben inmiddels 15 en rook nu 2 jaar best veel en mijn ouders weten het nogsteeds niet ik weet dus niet hoe ik het moet vertellen want het klinkt misschien zo makkelijk maar dat is het echt niet, tips? (Ik weet dat roken slecht is ik weet alle gevolgen en ik stop voorlopig niet)

Gr!

2 reacties

Hey Zip

Misschien kan je je ouders inlichten via een briefje of berichtje. Dat is voor sommigen minder lastig dan een gesprek.

Groetjes
Kenshin
Heey,

Ik denk dat je ouders het wel in de gaten hebben. Alleen ze zeggen het niet. Ik zou het zelf heel knap vinden van jou als je al 2 jaar achter hun rug om rookt. Ik heb zelf ook een tijdje gerookt. En na een halfjaar vertelde ik tegen me ouders dat ik soms rookte. Me ouders zeiden dat ze dat al een tijdje door hadden. Door dat ik bijvoorbeeld veel vaker naar buiten ging, of dat ik gewoon een rooklucht bij me had. En ze zagen het natuurlijk op me rekening dat er om de 2 weken een bedrag van €10,- wegging bij de Aldi. Terwijl we daar nooit komen. En onze over buurvrouw had het verteld dat ze me regelmatig op het balkon zag roken.

Hoe staan je ouders erbij als het gaat om roken? Vinden ze dat niet zo erg of keuren ze het af. En hoe keuren ze het af? Heel streng of lichtjes ? En met wie kan je het beste naartoe gaan als het gaat om advies? Je pa of je ma?

Want je kan dan is met 1 van die 2 praten over roken en wat zei ervan vinden? Zo heb ik het ook verteld. Ik vroeg aan me moeder of ze vroeger ook is had gerookt en waarom? En wat ze nu vindt van roken? Me moeder rookte vroeger best veel. Maar dat is wist ik al. En ze zei van ik verlang soms nog steeds wel is naar een sigaret. En ze vind het niet slim als mensen nu gaan roken, en het is zonder van het geld. En toen zei ik dus van ik heb een tijdje geleden ook gerookt voor het eerst. Ik snap niet wat mensen er precies lekker aan vinden. Want als je de rook in je mond doorslikt dan wordt je net zo misselijk en duizelig. Dat was voor mij dan ook de reden om te stoppen.

Maar zo heb ik het verteld.

^
Faster

Reageer