Skip to main content

Hey, 

Ik ben op vakantie met mijn ouders en wil even rustig een sigaretje roken. Ik mag niet roken van mijn ouders... Ik kan overdag niet roken, want ik ben heel de dag in het bijzijn van mijn ouders. Daarom wil ik s’avonds graag een sigaretje roken. Ik kan dan niet naar buiten gaan want dan zitten mijn ouders nog buiten, dus zal ik het binnen moeten doen. Ik had daarom de vraag of mijn ouders het de volgende ochtend nog zouden ruiken als ik de avond daarvoor uit mijn raam ga hangen om even te roken? En wat ik best nog extra kan doen om er zeker van te zijn dat ze hier niet achter komen.

Mercikes.

Ik heb geen tips want ik rook niet maar mijn zusje heeft voor een tijdje stiekem proberen te roken. Mijn moeder rook de geur meteen. Zelfs de dag erna. Het blijft er hangen. Zelfs al ruik je het zelf niet. Misschien kan je doen alsof je een leuke plek in de beurt heb gevonden en het wilt checken. Ik weet niet hoeveel verantwoordelijkheid je krijgt en of je dan ook alleen op stap mag gaan maar anders kan je dat proberen? Voor de rest weet ik het niet. 

In het ergste geval moet je wat minder roken om niet gesnapt te worden. Rot maar anders kan je het waarschijnlijk nooit meer doen🤷‍♀️


Rooklucht gaat echt overal in zitten dus ze gaan er vroeg of laat wel achter komen.  Uit je raam gaan hangen kan maar er komt altijd wel wat rook binnen.

Ik ken een paar mensen die roken en echt niemand heeft het lang voor zijn/haar ouders kunnen verbergen.


Wat een verschil kan maken is of je ouders zelf roken ? Zoja zullen ze de geur minder snel opmerken . Bij mij hebben ze nooit iets gemerkt toen ik nog heimelijk rookte (toch niet dat ik weet) , ze ontdekten het pas toen ze mijn sigaretten vonden .


Hey, het is natuurlijk gewoon het beste om buiten te doen maar ik snap dat je zin hebt in een sigaretje. Hier is wat ik doe 

  1. zet een (natte) handdoek onder je deur
  2. Spuit veel luchtverfrisser voor en na het roken
  3. ventileer je kamer voor en na het roken
  4. rook uit je raam en zorg dat er zo min mogelijk rook naar binnen komt
  5. zorg dat al je kleding enzo in je kast en dat je je gordijnen ook onderspuit zitten want de geur kan overal in blijven hangen

dit is nog steeds geen garantie natuurlijk, maar voor mij werkt het wel. Hope this helps 

 


Reageer