Hoi iedereen,
ik zit er de laatste tijd best wel mee dat ik niet weet wat ik moet vinden van het roken, alcohol en drugsgebruik in mijn vriendengroep.
Bijna al mijn vrienden roken/vapen. Ik heb een vriendin, zij rookt ook en dat vind ik moeilijk. Ik vind het moeilijk om te zien dat al me vrienden verslaafd zijn en het proberen goed te praten en ontkennen dat ze dat zijn. Ik probeer er niet in discussie over te gaan, want dat lijd alleen maar tot ruzie, want ze gaan het toch niet met me eens zijn. Zelf heb ik wel eens gevaped en ik snap het gevoel, maar ik vind het toch moeilijk. Ik ben nu al meer dan 1 jaar gestopt
Ook ga ik steeds vaker drinken met vrienden. Ik weet ook niet wat ik daarvan vind. Ik heb er echt een hekel aan als mensen opscheppen dat ze vaak drinken en hoeveel, want het is slecht voor je, en dan lijkt het alsof heel je leven om drinken gaat, maar zelf drink ik ook (en soms teveel). Meestal voel ik me de ochtend na het drinken of die avond als ik in bed lig heel kut over me leven. Ik heb licht autisme en alcohol helpt heel erg om socialer te zijn want daar struggle ik de laatste tijd erg mee en zit daar erg mee in me hoofd. Alcohol helpt heel erg om socialer te zijn, maar ik wil niet dat dat de oplossing is.
Ook blow ik af en toe met me vrienden. Ik vind het wel leuk maar ook als ik dat doe voel ik me slecht over mezelf en wat ik doe met me leven.
Ik vind het denk ik gewoon moeilijk om te zien dat me vrienden steeds vaker alleen lol kunnen halen aan zichzelf helemaal te pletter zuipen of blowen. En misschien ben ik hypocriet, want ik vind het zelf ook leuk maar ook weer niet want ik voel me slecht over mezelf. Ook ben ik een beetje bang dat voor me vrienden alleen drinken en blowen niet meer genoeg is en dat ze over gaan op harddrugs. Ik zie dat niet snel gebeuren, maar ik ben er wel bang voor.
Ik zit de laatste tijd een beetje in me hoofd over me sociale leven en twijfel erg aan mezelf. Alcohol en blowen helpen me om socialer te zijn, maar daardoor voel ik me ook weer slecht.
Dankje voor het lezen. Als je iets weet wat me kan helpen of als je er zelf ook mee zit reageer dan alsjeblieft.