Skip to main content
Vraag

roken?!???!

• April 21, 2025
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

May00
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb de laatste tijd neiging om te gaan roken?! Ik ken een vriend van mijn vriendje die rookt en heb de laatste tijd veel neiging om ook gewoon te vragen. Ook meer zin in alcohol heb wel gedronken zoals bier en whisky maar ik weet niet wat er met me aan de hand is dat ik hier naar neig. BEN 15

5 reacties

• Net nieuw
  • April 21, 2025

Hoi May,

Ik heb precies hetzelfde, ik wil ook grotemensen dingen doen. In nederland is het kopen van alcohol en sigaretten enz. verboden ook het drinken ervan is strafbaar. Vapen en tabak gebruiken is wel legaal onder de 18 dus als je dat wilt proberen zou je het heel lief aan je ouders moeten vragen, weet dan wel dat het natuurlijk niet goed is voor je gezondheid.

Als je nou heel erg zin hebt in alcohol kan je altijd melkbolletjes en teramisu eten

Groetjes Lucas

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 22, 2025

Ik had dat ook op die leeftijd en ben ook gaan roken. Dus begrijp je helemaal. Besef wel dat het echt verslavend is want ik rook nu dagelijks.Β 

• April 22, 2025

NOOIT AAN BEGINNEN!

Roken is de Β een van de slechtse keuzes die je kan maken

Geloof me

Je raakt er uiteindelijk verslaafd aan en dan is het moeilijk om nog te stoppen. En dan word je armer en armer todat je in de geld problemen komt.

Groeten, epicduck01

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 22, 2025

Hoi, simpel antwoord : nooit aan beginnen, het is bewezen zeer slecht en werkelijk nergens goed voor.

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 22, 2025

Begin er niet aan! Maak alsjeblieft niet de domme keuze om te gaan roken, je kan het misschien zien als "stoer", maar zodra je ouder bent en je rookt nog steeds ga je er spijt van krijgen.

Β 

Je krijgt er ook veel gezondheidsproblemen van, en het kost klauwen vol geld. Niet doen is mijn advies