Skip to main content
Vraag

Roken

• January 13, 2026
  • 11 reacties
  • 224 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil erg graag roken wat nu?

11 reacties

nissangtrje
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 13, 2026

niet roken

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 13, 2026

Waarom wil je eigenlijk graag roken?  Veel mensen die het doen, willen er net graag mee kunnen stoppen.

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 13, 2026

Zoals ​@Diana zegt, waarom? Roken is super gevaarlijk voor je gezondheid en het maakt je niet stoer of zo. Jij bent degene die lijdt, niemand anders.

Preitje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Waarom zou je willen roken? Het is niet stoer ofzo, maar het is vooral schadelijk voor je longen! Nooit doen!

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Haii! Ik snap het gevoel wel hoor van het te willen, maar ik raad je echt aan om het niet te doen. Het schaad je longen aan en dat zorgt ervoor dat je een stuk korter leeft en moeite kan krijgen met adem halen. Je kan er verslaafd aan worden en dan word het een middel wat je nodig hebt als je niet meer kan. Een soort drugs dus. Probeer niet teveel eraan te denken en het gewoon niet doen. Als je de drang hebt om roken te proberen probeer dan misschien pepermuntjes of dropjes (hangt ervan wat je lust 😉) te eten, vaak helpt dat om de drang weg te doen, je wil vast niet je leven in gevaar brengen door een vermaak middel dus doe het gewoon niet :> 

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi!
mijn tip is probeer het niet! het is erg slecht voor je en mensen in je omgeving hebben er ook last van en je kan snel verslaafd raken
(ik denk zelf dat je het wilt doen omdat het er cool uitziet)
groetjes,
banaan met chocoladesaus

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi,

Waarom zou je willen roken? Het is sowieso erg ongezond om te roken en je raakt er ook verslaafd aan.

Het is ook niet stoer om te doen, en het maakt je leven alleen maar lastiger en duurder.

Groetjes, Monkeyboy08

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • January 14, 2026

En roken STINKT je gaat er naar ruiken, je kleren je haar je tanden je handen je kamer je hele huis - en als je een partner zoekt zal die er ook  nie vrolijk van worden om een stinkende mond te kussen

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hoi,

Waarom zou je willen roken? Het is sowieso erg ongezond om te roken en je raakt er ook verslaafd aan.

Het is ook niet stoer om te doen, en het maakt je leven alleen maar lastiger en duurder.

Groetjes, Monkeyboy08

en korter

• Net nieuw
  • January 18, 2026

Hier heb je de mening van een rooker

Mijn mening is het is slecht voor je en dan kan het aan het begin zijn van dat je er tudtig van hoort maar dat heb je maar zoveel keer en je komt er amper vanaf en het kost je klauwen vol geld

ik93
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 1, 2026

Hoi,

Er zijn een heleboel reacties al hierboven, maar ik wilde toch even mijn mening geven want ik vind ze nogal in de herhaling vallen. Ik ben een aantal jaar met vapen begonnen en gaandeweg ook steeds meer gaan roken. Het begint onschuldig, wel is de kans groot dat je in het begin, al helemaal met vapen je heel erg ziek gaat voelen. “Nic sick” en dat is geen pretje. Maar met roken is er ook zeker een kans op. Alleen daarom zou ik het niet doen.

Maar er zijn ook natuurlijke lange termijn gevolgen. Die denk ik wel algemeen bekend zijn. Je zult misschien wel hebben gedacht, dan stop ik toch ooit wel of ik doe het alleen af en toe. Maar daar zie ik veruit de meeste mensen de fout in gaan.

Ik ben inmiddels zo verslaafd op 16 jarige leeftijd, dat ik zonder niet kan functioneren (na een paar uur soms al) en na een dag soms begin te trillen en permanent niet helder kan nadenken, totdat ik weer nicotine binnenkrijg. Dit houdt trouwens ook nog eens een aantal weken aan. Geen pretje dus.

Je moet denk ik bij jezelf afvragen, waarom wil ik roken en het afwegen met wat ik hierboven zeg. Dit zijn niet alle gevolgen van roken overigens, maar een klein deel.

Mvg