net gerookt in me kamer. hoe krijg ik de geur weg of wat moet ik zeggen?

  • 25 February 2021
  • 8 reacties
  • 1371 Bekeken

Ik heb dus net een sigaret in m,n kamer gerookt. Maar de geur hangt er nog best wel rond. Ik heb al m,n ramen al open gezet en met parfum en deo gespoten. Heeft iemand nog tips ofzo?

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Azijn neerzetten? Of spiritus?  Verder zou ik het niet zo goed weten. Voortaan buiten of helemaal niet roken.

Badge

heyy! ik rook zelf niet maar heb misschien wel een paar tips…

 

  • Ik zou volgende keer geen parfum gebruiken dit haalt echter de geur er alleen voor heel eventjes weg maar verwijdert de geur niet
  • Je zou kunnen vragen of je misschien een luchtverfrisser maag die om de zoveel minuten de geuren verwijderd en overtreft je kan bijvoorbeeld aangeven dat je last hebt van vervelende zweetgeuren
  • Voor de rest geef ik als tip dat je het volgende keer beter buiten kan doen of uit je raam kan gaan hangen zodat de geur gelijk buiten is, en je geen moeite meer hoeft te doen.

Ik hoop dat dit helpt voor je!

Hee James4438,

Naast je raam zou ik ook je deur openzetten, zodat de lucht meer gecirculeerd word.

Daarnaast kun je bijvoorbeeld een geurkaars aansteken. Je hebt ook speciale kaarsen die geurtjes soort wegfilteren en dan zelf een geur verspreiden. Dat is net wat anders dan een geurkaars, maar ik weet niet of het echt een specifieke naam heeft.

Ik zou wel opletten met roken en spiritus, omdat je met spiritus snel dingen in de brand kunt steken en dat zal niet je bedoeling zijn. Ik zou dus afraden om iets van spiritus, azijn of dergelijke middelen te gebruiken.

Groetjes,
Simply Me

Echt super bedankt allemaal

Badge

Als je wiet gaat roken koop zo’n wierook die naar wiet ruikt  is legaal en als je dan jonko rookt en iemand dat ruikt zeg je gwn is me wierook

Sigarettengeur blijft lang aanwezig en is moeilijk te verbergen , als je niet buiten wil/kan roken hang dan uit het raam ,hou de sigaret zoveel mogelijk buiten en blaas de rook na het inhaleren ook naar buiten . Hopelijk werd je niet betrapt ? :p

Hoi, 

altijd echt onhandig als die lucht blijft hangen. Hier een paar tips.

  1. hou je sigaret hoog in de opening van je raam. De lucht uit je kamer gaat via een hoge luchtstroom naar buiten en de buitenlucht komt via een onderstroom je kamer in. als je je sigaret dan hoger houd, dat de rook naar buiten gaan en niet weer naar binnen. 
  2. geurkaarsen! koop soms een nieuwe, zet er een aan. Koop er dan een met stevige niet te zoete bvb hout geur en niet vanille of iets met bloemen.  (voor wiet geur, gebruik een mix van bvb vanillie en hout). parfum en luchtverfrisser verdampen vaak te snel en heeft maak een korte termijn werking. 
  3. water, pak een plantenspuit en spuit in de lucht. het water zorgt dat de geur niet zo omhoog komt te liggen. of pak een handdoek maak deze nat en ga deze door de kamer draaien als een soort ventilator. 
  4. zomer tip, dit is meer extra voor in de zomer, pak de ventilator en zet hem naast je rookplek of ergens anders in de kamer. zet hem aan al voordat je gaat roken zodat de lucht blijft sirculeren en verversen. je kan tegen je ouders zeggen dat je m nodig hebt voor het slapen en/of dat je het te warm hebt. 
  5. trek ook andere kleding aan, even een schoon shirt kan het verschil betekenen. denk bvb aan zweet en deo. als mensen dat dragen laten ze die geur ook achter in de kamer. nieuw shirt aan, handen wassen met zeep (zeep met geurtje werk t best) en een smintje in je mond en dan komt het goed. 

Het beste werkt om niet te roken ;)

hoop dat je er wat aan hebt gehad!

Beetje azijn neerzetten, potje of bekertje wasverzachter neer zetten 👍

Reageer