muziekverslaafd, tips om ermee om te gaan?

  • 20 September 2012
  • 10 reacties
  • 1283 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
yoo,
ik luister kapot veel naar muziek enzo. Als ik er een dag ofso niet naar luister word ik altijd een beetje down. heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

10 reacties

Het is helemaal niet erg om verslaafd te zijn aan muziek, als je er vrolijk van wordt is dat toch goed? Blijf gewoon lekker luisteren en zoek het eens in de andere genre-regionen als hardcore en death-metal.
Muziek luisteren is niet schadelijk, en anders op ten minste voor je oren
Als je muziek luisterd word je vrolijk, dat is erg normaal. En zolang muziek niet schadelijk is kan je het elke dag blijven luisteren. je gaat er niet dood aan ofzo.
tip: laad (als je er een hebt) elke nacht je mp3 speler/ ipod/iphone etc. op dan zit je nooit zonder muziek.
Ik ben ook muziekverslaafd ik val er mee in slaap, ik luister het tijdens mijn huiswerk het maakt dus echt niks uit hoor.
Je bent alleen verslaafd als je jezelf niet meer in de hand kan houden als je iets niet krijgt/doet. Dus je kunt wel verslaafd zijn, maar dat is een beetje onlogisch.

Muziek is sowieso denk ik wel goed voor je stemming, dus lekker mee doorgaan
ik denk dat je niet verslaafd bent... Je vindt het gewoon leuk en klaar... Als je het maar niet te hard luisterd. Mijn kennis die hoort daardoor steeds gepiep in zyn oren. let daar dus op !
- De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels -
Ik begrijp je helemaal!
ik luister soms de hele nacht door waardoor ik slaap problemen heb en al vanaf mn 4e bij de neuroloog loop.
op mn 4e had ik een vaag ding waar je cd's in kan stoppen.
vorig jaar was ik depresief.
Ik ben veel bij pschygologen geweest.
Reputatie 2
Badge +17
Dit is gelukkig één van de minst erge verslavingen die ik heb gezien haha.

Nee, een muziekverslaving bestaat niet echt heel erg vind ik. (Bijna) iedereen luistert muziek, dag in, dag uit. Niemand kan zonder muziek. Dat klinkt heel dom, maar het is echt zo. Niemand kan zonder muziek. Openbare ruimtes, televisie, feesten, youtube, computers. Denk eens na, waar allemaal wel niet muziek in voorkomt. Een week zonder muziek, echt helemaal niets, is je denk ik niet in te beelden. Ook al is muziek een heel begrip, en het heeft ook niet echt een definitie.

Maar hoe je er mee om kan gaan? Niet, misschien af en toe wat minder luisteren, heel simpel gezegd. Zorg er alleen wel voor dat je je oren niet gaat beschadigen!
Hey,

Ik ben dat ook, maar wat ik altijd zeg als mensen er over gaan zeuren. Wil je me liever zien met koptelefoon op en lekker muziekje of aan de pil en opzoek naar drugs. HELPT ALTIJD.
Dus beter muziek verslaving dan een slechter soort verslaving.

~Mayo
Hoi,

Dit is de minst erge verslaving die ik ken, zelf ben ik ook muziekverslaaft, ik kan gewoon niet zonder. Nu ben ik ook componist, dus dat verklaart wel wat 😉 Ik ben er zelfs voor naar een speciale kunstschool gegaan!
Ik zeg altijd dat muziek niet erg is, zolang je er gelukkig van wordt en je er zelf geen last van hebt.

xx
Badge

yoo,
ik luister kapot veel naar muziek enzo. Als ik er een dag ofso niet naar luister word ik altijd een beetje down. heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

Hoi, ik heb dit zelf ook, als ik geen spotify luister ben ik wel aan het zingen, dit is inderdaad, echt een verslaving, als je muziek luistert komt het stofje dopamine, (het stofje dat je ook krijgt als je drugs neemt) vrij, dit is niet gevaarlijk ofz, (bij drugs zijn het andere stofjes die het gevaarlijk maken) maar net als bij drugs, wil je daarna nog meer van dat stofje, bij drugs is dat gevaarlijk maar muziek niet, als je er echt vanaf wil zou je een tijdje zo weinig mogelijk muziek moeten luisteren, maar ik zie niet zo in waarom, persoonlijk is mijn leven soms vrij fucked up, en muziek helpt me nog een beetje stabiel te blijven, voor mij helpt het dus juist, maar er is niet echt een oplossing behalve van de verslaving afkomen, behalve als er iets anders is waarvan je je minder down voelt (zolang dit geen drugs is) zoals tekenen of zoiets.

Reageer