Vraag

mijn klasgenoot vaped wat nu

  • 6 June 2023
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Badge

mijn klasgenoot gebruikt vapes en nu praat ze daar de hele dag over en maakt ze allemaal tiktoks tewijl ze vaped, maar ik wordt er helemaal gek van en ik maak me ook best zorgen om haar want ze is duidelijk verslaaft en het onderwerp ligt best gevoelig. dus als iemand tips heeft om haar te helpen? ik ben ook niet heel close met haar


5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Punt 1; ben je bevriend met hem/haar?

Zoja: ga het gesprek aan. 

Zo nee: bemoei je niet met haar/hem. 

Badge

ben wel bevriend maar als ik het gesprek aanga gaat ze naar een ander onderwerp

 

mijn klasgenoot gebruikt vapes en nu praat ze daar de hele dag over en maakt ze allemaal tiktoks tewijl ze vaped, maar ik wordt er helemaal gek

Kan me voorstellen dat jij hier gek van wordt, maar wat zij doet mag ze natuurlijk wel zelf weten toch?

van en ik maak me ook best zorgen om haar want ze is duidelijk verslaaft en het onderwerp ligt best gevoelig. dus als iemand tips heeft om haar te helpen?

Het enige wat jij doen kunt is zeggen dat vapen niet heel erg slim is en dat je aangeeft waar jij je aan stoort bij haar. Maar wat ze er verder mee doet is haar zaak.

ik ben ook niet heel close met haar

Als je niet zo close bent met haar dan zou ik niks zeggen en het lekker laten gaan, en je er zeker dan niet druk over maken!

 

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon negeren, vooral als je niet close bent. Het is haar zaak of ze vaped of niet.

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou alleen er iets van zeggen als ze anderen overhaalt om ook te beginnen.

Reageer