Skip to main content

is drinken heel erg op je 14e

• June 27, 2026
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik ben 14 en ik heb mss een drink probleem ik drink mss 3 vodka per dag is dit heel erg?

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 11, 2026

Hoi ​@jongen2012jj 

3 vodka per dag is echt best wel veel voor iemand die 14 is, vooral omdat je lichaam nog aan het ontwikkel is is het niet goed voor je brein 

Je ontwikkeling is ongeveer klaar als je 18 bent

Daarom wordt er vaak gezegd dat je maximaal 18 moet zijn voordat je mag drinken

Dus het antwoord is eigenlijk ja omdat het slecht is voor je leeftijd en überhaupt alchol is gewoon niet goed voor je.

Hoop dat deze antwoord ook was je een beetje verwachte.

Groetjes sparkle

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 18, 2026

@jongen2012jj 

Ja dat is gewoon een alcohol verslaving en kan je het beste meteen mee stoppen. Ik drink soms ook stiekem maar dat is alleen met de verjaardag van me bff of mezelf bijv. Dus maar paar x per jaar en dan niet veel.

Elke dag en 3 vodka moet je wel heel snel stoppen. Het is slecht voor je gezondheid en ontwikkeling. Heb zelfs gelezen dat je hersenen tot je 25te nog groeien en je dan pas echt volwassen denkt. Dus vanaf 18 is al optijd voor drank. 

Ik hoop dat je het stoppen zelf kan of hulp vraagt bij je ouders om misschien makkelijker te stoppen 

Xxx mel 

charles
  • July 18, 2026

het antwoord op je vraag is simpel - JA het is HEEL ERG

Dat is een alcohol verslaving en trust me daar raak je nooit of heel moeielijk vanaf!! 

Bovendien kan jij met 14 geen alcohol kopen dus je koopt het dan ook nog ergens illegaal. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 18, 2026

@Sparkle  helemaal mee eens. En volgens mij is de ontwikkeling van de hersenen nog later pas helemaal klaar. Ergens in de twintig. Reden te meer! 👍

Liefs, Tover xxx

jan met de koekepan
Forum|alt.badge.img+1

hoi ​@Sparkle volgens mij bedoel je minimaal 18 en niet maximaal?

of niet😉😉😉

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • August 28, 2026

Ja het is slecht