Vraag

Internetverslaving

  • 7 November 2021
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hey Iedereen,

Allereerst even iets wat niet echt met dit verhaal te maken heeft. Ik vind het erg leuk om te zien dat NaamNietBekend en eenanoniemejongen nog steeds hier zijn en heel veel mensen helpen.

Ik zelf ben helaas niet terugkomen om weer wat anderen mensen te helpen. Of omdat ik bezorgd ben om iemand anders. Nee, ik maak me zorgen om mezelf. Zoals je aan de titel ziet is het over mijn verslaving. Iets langer dan een maand geleden schreef ik er al een topic over. Met internet bedoel ik trouwens YouTube, Reddit en nieuwssites. Eigenlijk alles wat video's heeft. Vooral video's in ieder geval.

Helaas veranderde ik niet veel. Ik heb de schermtijd er nu opgezet, maar nog niet gevraagd aan m'n vriend om er een wachtwoord op te zetten… En dat is nu al 2 weken zo… Ik hou me er slecht aan. Dit is 1 van de dingen die ik eigenlijk sowieso moet gaan doen. Ik probeer het maandag.

De tijd die ik op het internet zit word alleen maar langer en langer. Slaap weinig. Maak huiswerk af en toe gewoon niet. En heb Toetsweek over 3 dagen waar ik nog vrijwel niks voor heb geleerd. Verder loop ik een heel hoofdstuk achter bij Wiskunde en mis ik ook 2/3 van m'n economie huiswerk.

Ik heb het nog steeds niet met m'n ouders er over gehad. Nu begrijp ik pas echt hoe moeilijk dat kan zijn.

Ik wil natuurlijk het liefst zonder al te veel problemen te creëren hier iets aan doen. Afkickkliniek ofzoiets. Maar misschien is het nodig. Ik zit nu heel erg op het randje. M'n sociale contacten en cijfers lijden niet onder de verslaving. Maar mijn fysieke gezondheid (slaap en energie) wel. Net zoals m’n huiswerk. Ik denk dat het niet heel lang meer duurt tot het wel fout gaat.

Ik probeer No Nut November ik begon eraan om te bewijzen dat ik ermee kan stoppen en dat ik dat ook zou kunnen met m'n internetverslaving. Voor de duidelijkheid ik ben niet seksverslaafd of iets in die richting. Het is nu de 7de dag en is ook een van de zwaarste, omdat je dopamine heel laag is. Ontwenningsverschijnselen zeg maar. Dit zorgt er natuurlijk ook voor dat ik me een stuk slechter voel. Alleen als ik met internetten stop dan merk ik het veel en veel erger. Hoe langer hoe erger. 7 dagen zou ik zeer waarschijnlijk niet halen.

Denken jullie dat ik gewoon nog zou kunnen afbouwen? Of dat ik nu onderhand vol op de rem moet en en online activiteiten beperken tot magister en schoolwerk en misschien een beetje nieuws?

Bedankt voor het lezen ondanks dat het nog al een muur van tekst is!


1 reactie

Hey NaamVergeten,

 

Wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt hiervan.. Ik zie dat je je topic al 3 weken geleden hebt gepost, maar ik kom er nu pas achter en je hebt nog geen reacties. Sorry daarvoor:disappointed_relieved:

Hoe gaat het nu met je? Is je toets week goed gegaan en hoe is het nu met je verslaving, energie en schoolwerk?

 

Je geeft aan dat je internet (Youtube, Reddit nieuwssites) heel veel gebruikt, een beetje te veel. Je fysieke gezondheid lijdt er namelijk onder en je denkt dat je verslaafd bent. Je hebt slaapproblemen, weinig energie en je maakt je leer/huiswerk voor school niet goed meer af. Je hebt schermtijd ingesteld, maar het lukt je slecht om je daar ook echt aan te houden.

 

Het lijkt mij een goed idee om begeleiding te zoeken voor je internetverslaving zodat je ondersteuning kan krijgen hierbij en er niet alleen voor staat. Je hoeft natuurlijk niet gelijk bij een afkickkliniek aan te kloppen, maar misschien is het wel een goed plan om met je ouders in gesprek te gaan zodat die van jouw problemen afweten.

Je geeft aan dat je het erg lastig vind om die stap te maken. Dat snap ik wel want dat is ook een grote stap die je zet, maar onthoud goed dat je ouders er echt voor je zijn en die willen jou met alle liefde helpen om hiervan af te komen! Als je praten eng vindt kan je natuurlijk ook altijd een berichtje naar ze sturen waarin je je probleem uitlegt!

 

Samen met je ouders kan je dan dingen bespreken en kijken naar hoe je het best kan afbouwen zodat je je hopelijk snel weer beter gaat voelen! Ik denk dat je afbouwen nog wel kan proberen en je kan ook altijd naar de huisarts gaan om met hem/haar in gesprek te gaan over je verslaving! De huisarts kan je hier denk ik ook goed mee helpen. En praten geeft denk ik ook wel een gevoel van opluchting bij je.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer