Vraag

ik wil stoppen met zelfbeschadiging

  • 2 October 2021
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Badge

hey

ik ben 2 weken geleden begonnen met mezelf pijn doen en ik kan er niet meer mee stoppen, soms geeft het me een goed gevoel om mezelf pijn te doen.. 

Ik wil er echt mee stoppen maar ik weet niet hoe... kan iemand me helpen??


3 reacties

Heyy

 

Wat naar zeg..

 

Het is ten eerste super knap van je dat je wel wilt stoppen met jezelf pijn doen! Het initiatief hebben om ermee te stoppen is al een goede 1e stap!

 

Misschien heb je iets in het topic wat hieronder staat gelinkt. In dat topic staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic eens rustig doorlezen en misschien staat daar wat tussen wat je kan doen ipv jezelf pijn te doen!


In 1x stoppen is erg lastig en dat is misschien erg veel gevraagd. 
Je hoeft dan ook echt niet in 1x te stoppen, maar wat je kan proberen is als je de neiging hebt om jezelf pijn te doen te kijken of je bezig kan gaan met een alternatief. Als je steeds wat meer bezig kan zijn met dat alternatief en steeds wat minder neigingen hebt op jezelf pijn te doen ben je goed op weg! 
 

Jij kan dit! Ik geloof in je😊

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 2
Badge +1

Hey 

Ben het volledig eens met de reactie hier boven.

Je kan het!

Liefs beartje

Reputatie 7
Badge +7

Heey! 
Heel goed dat je wil stoppen!

Misschien kan je soort van ‘beloningen’ voor jezelf vast stellen als je het bijvoorbeeld een dag niet doet. Voor mij hielp de app ‘I am sober’ ook heel erg, daarmee kan je reflecteren op hoe je dag was enzo. 
wees niet bang om om hulp te vragen, want ik weet zeker dat er in jouw omgeving heel veel mensen zijn die je graag willen helpen!

groetjes,

kwakend1tje

Reageer