Skip to main content

Ik wil stoppen met nagels bijten

• April 5, 2025
  • 12 reacties
  • 129 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal,

Ik ben… ik ben 12 jaar oud. Ik bijt al jaren op mijn nagels maar ik wil er graag mee stoppen. Ik heb al een aantal pogingen gewaagd, maar niks helpt. Ik heb al geprobeerd om gewoon proberen niet te bijten en nagellak. Beide werken bij mij niet. Heeft iemand tips om dit te stoppen?

Groetjes, mij

12 reacties

anonymous23648
Forum|alt.badge.img+1

Hoii,

ik heb sinds kleins af aan het zelfde probleem. Ik doe t tot de dag van vandaag en heb gemerkt dat ik het vooral doe als ik zenuwachtig of gestrest ben. Wat mij een tijdje heeft geholpen zijn nepnagels. Ik weet nie of je een meisje ben maar voor t geval dat. Deze bleven dan een week of drie zitten en wanneer ze eraf werden gehaald, waren mijn nagels gegroeid. Zo was je al een stap vooruit en moest ik de verleiding alleen maar negeren. Is mij nie gelukt maar kan jou wel lukken. Naast dat heeft mn ma ook een paar keer een soort van nagellak gehaald voor me. Die zet je dan op je nagels en wanneer je ze probeert te bijten, zal je een heel vies smaakje in je mond krijgen, zal ik ook eens proberen. Deze kan je ook gewoon halen bij de kruidvat voor rond de 5 euro volgens mij.

hoop dat dit je een beetje heeft geholpen,

s

• April 6, 2025

Eens met ​@anonymous23648, maar ik wou wel nog even zeggen dat het niet zo handig kan zijn om gewone nagellak of gellak op te doen, want dat is niet goed voor je als je dat binnen krijgt.

Maar die vieze nagellak werkt volgens mij best goed!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 6, 2025

@anonymous23648 Ja ik ben een meisje. Ik ga eens kijken of ik dit kan gebruiken. Bedankt voor het meedenken!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 6, 2025

@anoniemdus Ik heb zoals ik in mijn bericht ook heb geschreven inderdaad ook nagellak gebruikt. Dat haalde ik er de dag er na meestal met mijn tanden af inderdaad. Ik heb het gelukkig niet op gegeten. Bedankt voor het meedenken!

PrivatTeen
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 3, 2025

hoi ik probeer dat ook al heeeel  lang, aleen gaat dat lakje niet werken omdat ik aan mijn nagels pulk.

en ik heb een hond en moet handballen en extreem veel schrijfen dus nepnagels werken niet voor mij.

• May 16, 2025

Je kan toch iets goors op je nagels smeren dat het heel vies smaakt (maar niet gevaarlijk is!) dat bestaat toch

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 17, 2025

@Puckmeisje ja vm ook ik ga eens kijken

• May 18, 2025

Iets van spiritus er over doen - dat meurt en het smaakt goor. En ik zag bij de Kruitvat hebben ze ook zulk spul daartegen dus : het bestaat!

Sorry ik weet niet of ik reclame mag maken anders had ik het genoemd maar goed zoeken!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 20, 2025

@Puckmeisje Ja heel erg bedankt:)

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey, ik snap dat nagelbijten echt lastig kan zijn om mee te stoppen! Misschien helpt het om je handen bezig te houden met iets anders, zoals een stressbal of iets kleins om in te knijpen. Ook kan het helpen om je nagels kort te houden en ze netjes te verzorgen, dan ben je minder geneigd te bijten. Succes! 💗

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 20, 2025

heyy!  ik heb ik heb ook dit probleem. Ik draag nu ringen en t werkt 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyy ​@Anoniem642, je bent niet alleen. Ik bijt ook al jaren op m’n nagels.

xx liefs Wolf 🐺