Vraag

ik snij mezelf

  • 19 July 2022
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

ik ben dus begonnen met mezelf te snijden toen ik 11 was uit eindelijk stopte ik en nu ben ik 13 en ik ben sinds een maand geleden weer begonnen en ik heb ook niet eens om te stoppen maar elke keer dat ik mezelf ga snijden ga ik elke keer dieper en dieper maar wat moet ik doen als ik dan perongeluk een spier zou snijden of een infectie krijg want ik kan niet naar de dokter want het zit gewoon niet in me om iemand te vertellen en ik weet gwn niet wat ik moet doen help


2 reacties

Ja, de enige echt goede optie is het aan iemand vertellen, misschien een vriend of vriendin. Of een andere vertrouwenspersoon. Ja zou natuurlijk zelf kunnen proberen te stoppen. Maar het is een grote kans dat het terug komt. Wat ik zou doen is het aan mijn beste vriend vertellen en vragen of hij het in de gaten houdt, terwijl ik probeer te stoppen. Als de vriend merkt dat je jezelf weer erg snijd, zal hij naar een volwassene gaan. Die dan zal helpen. 

Hi Haydennn,

Mag ik vragen of je wel eens nagedacht hebt over de oorzaak waarom je bent begonnen met zelfbeschadiging? Persoonlijk denk ik dat je hier veel mee kunt en ik wil je dan vooral meegeven om klein te beginnen! Wanneer zoiets een gewoonte is of is geweest, kom je er niet zomaar vanaf. Stel je hebt enorm de behoefte om jezelf pijn te doen, wat gaat er dan door je hoofd heen? Wat kun je doen om jezelf tegen te houden of jezelf af te leiden? Misschien kun je een spelletje gaan doen op je telefoon, filmpjes kijken of je hobby uitoefenen. 

Ben vooral niet te streng voor jezelf, wanneer je er klaar voor bent of bijvoorbeeld het echt niet meer aankunt, stap dan natuurlijk wel meteen naar een volwassenen toe om dit te bespreken (ik snap dat dit spannend kan zijn, maar het is écht belangrijk goed voor jezelf te zorgen). 

Hopelijk gaat het een beetje oké met je! 

Reageer